• Посилання скопійовано

Скраплений газ: облік в резервуарах і штрафи за порушення правил обліку

ДПС у Запорізькій області відповіла на запитання щодо рівнемірів-лічильників у резервуарах для скрапленого газу, а також щодо дати початку застосування штрафних санкцій за порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах, за умови якщо акцизний склад відповідає певним критеріям

Скраплений газ: облік в резервуарах і штрафи за порушення правил обліку

Коментар до ІПК ДПС у Запорізькій області від 06.05.2020 р. №1817/10/08-01-32-04-11/ІПК

Приводом для складання коментованої ІПК та нашого коментаря до неї стали практичні запитання від платника акцизного податку.

Товариство - платник акцизного податку має зареєстрований акцизний склад та відповідну ліцензію, де займається зберіганням скрапленого газу за кодами з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97    00, 2711 14 00  00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 (далі будемо називати всі ці підакцизні товари просто «скраплений газ»).

Товариство просило податківців надати відповіді на запитання:

  • воно має обов’язок чи право обладнати резервуари витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками при зберіганні скрапленого газу?
  • чи відповідають склади, що зберігають пальне та скраплений газ за кодами з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, критеріям абзацу п’ятого п. 18 підпункту 5 Перехідних положень ПКУ?
  • чи, дійсно, до розпорядників акцизних складів, де зберігається пальне до 01.07.2020 року не застосовуються штрафні санкції, визначені п. 128-1 ПКУ?

Як це часто буває, податківці замість прямої відповіді на задані питання обмежилися цитуванням норм ПКУ. Що ж, спробуємо з цих норм зробити висновки, які допоможуть нам визначитися з відповідями.

 

Витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники

По-перше, на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, повинен бути витратомір-лічильник.

По-друге, всі стаціонарні резервуари з пальним на акцизному складі, які введені в експлуатацію, повинні бути обладнані рівнемірами-лічильниками. Це є обов’язком розпорядника акцизного складу – обладнати кожне місце відпуску пального витратоміром-лічильником та кожний резервуар – рівнеміром-лічильником.

Резервуари для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (які в п. 230.1.2 ПКУ ототожнюються з рівнеміром-лічильником).

Таким чином, розпорядник акцизного складу має право як рівнеміри-лічильники застосовувати пристрої для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі. Але обов’язково повинен бути хоча б один з пристроїв – або рівнемір-лічильник, або пристрій для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі.

 

Дата застосування штрафних санкцій

Абзацом п’ятим п. 18 пп. 5 Перехідних положень ПКУ визначено, що норми п. 128-1.1 ПКУ (штрафні санкції за порушення правил обліку, виробництва та обігу пального на акцизних складах)  застосовуються з 1 липня 2020 року:

  • до розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника акцизу відповідно до п. 212.1 ПКУ (незалежно від загальної місткості резервуарів, розташованих на акцизному складі такого розпорядника). Цей критерій означає, що якщо платник акцизного податку став таким виключно внаслідок реформи акцизного податку, запровадженої з 1 липня 2019 року, то штрафні санкції для нього «вмикаються» лише через рік з цієї дати – з 1 липня 2020 року. Відповідно, якщо Товариство в цілому підпадає під цей критерій, у нього є час до 1 липня 2020 року, щоб дотриматися норм щодо застосування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників та уникнути застосування санкцій;
  • до вітчизняних підприємств, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне). Якщо на складах Товариства здійснюється саме така діяльність – переробка зазначеної сировини у пальне, то відповідно його склади відповідають цьому критерію і санкції до нього застосовуються з 1 липня 2020 року.

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Акцизи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Акцизи»