• Посилання скопійовано

Проект критеріїв оцінки ступеня ризиків для блокування податкових накладних: дубль 2

ДФСУ оприлюднила оновлений проект Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, та Переліку документів у розрізі цих Критеріїв

Проект критеріїв оцінки ступеня ризиків для блокування податкових накладних: дубль 2

5 травня ДФСУ оприлюднила нову редакцію проекту наказу Міністерства фінансів України (завантажити), яким затверджується:

  • Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (завантажити),
  • Перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (завантажити).

Нагадаємо, що вперше цей проект було оприлюднено 3 квітня 2017 р., про що ми розповідали тут>>

 

Критерії оцінки ступеня ризиків

Оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН (далі – Реєстр) здійснюватиметься ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям.

Платник податку  у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК має право надати через електронний кабінет інформацію за формою згідно з  додатком 1  до критеріїв щодо:

  • видів економічної діяльності відповідно до Класифікатору видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);
  • найменування та кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку;
  • найменування та коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.

Всі податкові накладні, що подаються на реєстрацію в Реєстрі перевірятимуться ДФС відповідно до таких ознак: 

-  податкова накладна, що подається на реєстрацію в Реєстрі, реєструється на покупця – особу не зареєстровану платником податку;

- обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних зареєстрованих в Реєстрі у поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі ПН/РК, становить менше 500 тисяч гривень та керівник – посадова особа такого платника податку є особою, що займає аналогічну посаду менше ніж у чотирьох платників податків;

-  загальна сума сплачених у 2016 році на позабюджетні рахунки до Пенсійного фонду та фондів соцстраху сум ЄСВ та до зведеного бюджету податків і зборів платником податку та його відокремленими підрозділами, яким подано ПН/РК на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 5 млн грн (ознака використовується з 01.04.2017 р. до 01.01.2018 р.);

- одночасно значення показників D та P, розрахованих за наведеними формулами,  має таку величину D>0,05,  Р<Рм*1,3, де: 

  • D – розрахункова величина, яка дорівнює S/T;
  • S – загальна сума сплачених за останні 12 місяців на позабюджетні рахунки до ПФУ та фондів соцстраху сум ЄСВ та до зведеного бюджету податків та зборів (крім суми ПДВ, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами;
  • T- загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7 %, за останні 12 місяців, яка зазначена платником податку в податкових накладних зареєстрованих в Реєстрі;
  • P - сума ПДВ, зазначена платником податку в податкових накладних зареєстрованих в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі ПН/РК;
  • Рм - найбільша місячна сума ПДВ зазначена у податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 місяців.

- ДФС прийнято рішення щодо врахування інформації за формою згідно з додатком 1 до Критеріїв.

Якщо за результатами перевірки ДФС буде встановлено, що ПН/РК відповідає одній з вищезазначених ознак така податкова накладна/розрахунок коригування не підлягатиме моніторингу.

Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюватимеиься ДФС за такими  Критеріями: 

1) обсяг постачання товару в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі у 1.5 або більше разів більше залишку різниці обсягу постачання такого товару, зазначеного у податкових накладних, зареєстрованих з 01.01.2017 р. в Реєстрі та обсягу придбання відповідного товару зазначеного у отриманих податкових накладних, зареєстрованих з 01.01.2017 р. в Реєстрі; 

та сума ПДВ, зазначена у зареєстрованих з 01.01.2017 р. в Реєстрі податкових накладних з придбання товарів таким платником податку з кодами згідно з УКТЗЕД більше 50% загальної суми ПДВ, зазначеної у податкових накладних з придбання товарів таким платником податку і зареєстрованих з 1.01.2017 в Реєстрі його контрагентами.

Перелік кодів товарів згідно з УКТЗЕД та кодів послуг згідно з ДКПП, які застосовуються для здійснення Моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування буде затверджено ДФС за погодженням з Міністерством фінансів.

2) відсутність дозвільних документів (відомостей, наданих ДФС уповноваженими на це органами; ліцензій, виданих органами ліцензування), які засвідчують право суб’єкта господарювання на провадження певного виду діяльності (дозвільні документи, ліцензії на здійснення відповідної діяльності, які відповідно до законодавства передбачені для виробництва або реалізації цих товарів/послуг) стосовно товарів/послуг, які зазначені платником податку у податковій накладній поданій на реєстрацію в Реєстрі;

3) відношення суми ПДВ, вказаної у розрахунках коригування, з урахуванням розрахунку коригування для покупців, які не є платниками податку, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у поточному місяці, що передбачає зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, до суми ПДВ, сплаченої до зведеного бюджету у місяці, за який подано такі розрахунки коригування, більше 0.2.

 

Перелік документів у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків

Для Критерію 1:

  • договори (зовнішньоекономічні контракти) з додатками, листування з контрагентами, митні декларації;
  • первинні документи щодо постачання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи;
  • розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
  • рахунки-фактури (інвойси), акти приймання - передачі, надання послуг, накладні;
  • документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності тощо), наявність яких передбачена  договором або законодавством;
  • документальне підтвердження наявності трудових ресурсів, матеріально-технічних і технологічних можливостей для здійснення господарських операцій.

Для Критерію 2:

  • договори (зовнішньоекономічні контракти) з додатками, листування з контрагентами, митні декларації;
  • первинні документи щодо постачання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи;
  • розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
  • рахунки-фактури (інвойси), акти приймання - передачі, надання послуг, накладні;
  • документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності тощо), наявність яких передбачена  договором або законодавством;

Для Критерію 3:

  • договори (зовнішньоекономічні контракти) з додатками, листування з контрагентами, митні декларації;
  • первинні документи щодо постачання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи;
  • розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
  • рахунки-фактури (інвойси), акти приймання - передачі, надання послуг, накладні;
  • документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності тощо), наявність яких передбачена  договором або законодавством;

Копії документів повинні бути завірені належним чином.

 

 Зауваження та пропозиції стосовно проекту наказу можна надавати у письмовій та електронній формі протягом місяця з дня публікації цього оголошення (тобто до 05.06.2017 р.) за наступними адресами:

Державна фіскальна служба України: 04655, МПС, м. Київ - 53, Львівська площа, 8., e-mail: monitoringcentr@sfs.gov.ua.

Міністерство фінансів України, 01008, м. Київ-8, вул. Грушевського, 12/2, e-mail:  infomf@minfin.gov.ua

Державної регуляторної служби України: 01011, м. Київ, вул. Арсенальна, буд. 9/11, e-mail:  inform@dkrp.gov.ua.

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: ДФСУ

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»