• Посилання скопійовано

Регулярний продаж товарів працівникам: чи можна складати зведену податкову накладну?

Податківці розповіли про можливості складання зведених податкових накладних при здійсненні операцій з продажу товарів працівникам (зокрема, продаж продовольчих товарів працівникам в їдальнях)

Регулярний продаж товарів працівникам: чи можна складати зведену податкову накладну?

Коментар до ІПК ДПС від 28.04.2020 р. №1711/6/99-00-07-03-02-06/ІПК

За загальним правилом, на підставі п. 201.1 ПКУ обов’язок складання податкової накладної з дотриманням умови щодо її реєстрації виникає у платника податку на дату виникнення податкових зобов’язань з ПДВ.

При цьому п. 201.4 ПКУ передбачено можливість складання податкових накладних за щоденними підсумками операцій та зведених податкових накладних (не пізніше останнього дня місяця). Спершу розглянемо, за яких умови такі ПН можуть бути складені.

Зведена податкова накладна може бути складена у разі постачання товарів (послуг), яке має безперервний або ритмічний характер:

  • покупцям - платникам податку — не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів (послуг) відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця;
  • покупцям - особам, не зареєстрованим платниками податку, — не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, з урахуванням всього обсягу постачання товарів (послуг) таким покупцям, з якими постачання мають такий характер протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.

Для цілей складання зведеної ПН ритмічним характером постачання вважається постачання товарів (послуг) одному покупцю два та більше разів на місяць.

Тобто для складання зведеної ПН повинна виконуватись умова щодо здійснення постачання товарів (послуг) особі два та більше разів на місяць (незалежно від того, платник він ПДВ чи ні), але з обов’язковою «конкретизацією» такої особи.

Водночас ПН може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції), зокрема, у разі здійснення постачання товарів (послуг) за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/РРО або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника).

Тож для складання ПН за щоденними підсумками обов'язковим є здійснення постачання саме кінцевому споживачу, не платнику ПДВ (без вимоги щодо ритмічного або безперервного характеру такого постачання).

 

Роз'яснення податківців щодо постачання товарів працівникам

У ІПК від 28.04.2020 р. №1711/6/99-00-07-03-02-06/ІПК ДПСУ звертає увагу, що зведена податкова накладна може бути складена при постійних зв’язках з особами, що не зареєстровані платниками ПДВ, а саме у випадках, коли операції з постачання товарів (послуг) здійснюються за готівку окремим особам два і більше разів на місяць на підставі відповідного договору, в якому визначені періодичність постачання таких товарів (послуг) та порядок оплати їх вартості.

Таким чином, щоб мати право на складання зведеної ПН за операціями з регулярного постачання товарів працівникам (наприклад, в їдальні) з кожним з них окремо необхідно укласти договір на таке постачання, який повинен передбачати періодичність такого постачання. Якщо ж такого договору укладено не було, то підприємство за такими операціями не має права складати зведену ПН, але може складати ПН за щоденними підсумками.

Крім того податківці вказали, що Порядком №1307 не заборонено складати окремі податкові накладні при проведенні протягом дня розрахунків через касу (РРО) або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника). Тому можуть бути складені як окремі податкові накладні за щоденними підсумками операцій за показниками кожного з РРО чи платіжного пристрою, так і одна податкова накладна за щоденними підсумками операцій за показниками усіх РРО чи платіжних пристроїв.

Від себе додамо, що розглянуті вище обидва варіанти не передбачають так званого безоплатного харчування працівників. Тобто коли утримання оплати за продукти харчування відбувається зі зарплати працівників або коли таке харчування входить до соцпакету від роботодавця. Такий варіант ми розглянемо у окремій статті.

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»