• Посилання скопійовано

Підприємство ділиться на два: податкові наслідки

Поділ підприємств – це звичайна ситуація з погляду цивільного законодавства. Але як новому підприємству амортизувати в податковому обліку необоротні активи, які залишилися йому «в спадщину»? Що відбуватиметься з ПДВ при виділі одного підприємства з іншого, коли утворюються два платники податків? Дізнаємось зі свіжого роз’яснення ДФСУ

Підприємство ділиться на два: податкові наслідки

Коментар до індивідуальної консультації від 30.05.2018 р. №2370/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

Юридичні аспекти 

Відповідно до п. 1 ст. 109 ЦКУ виділом є перехід за розподільчим балансом частини майна, прав та обов'язків юридичної особи до однієї або кількох створюваних нових юридичних осіб. Отже,  за п. 2 ст. 109 ЦКУ після прийняття рішення про виділ учасники юрособи або орган, що прийняв рішення про виділ, складають та затверджують розподільчий баланс.

Податківці у коментованому листі наголосили, що  внаслідок виділення створюється новий платник податків, а той, із якого відбувся виділ, продовжує функціонувати.

 

Наслідки в оподаткуванні податком на прибуток

Наразі розділом ІІІ ПКУ не передбачено податкової різниці, які виникають у разі передачі за розподільчим балансом основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей при проведенні реорганізації.

Усі зміни з податку на прибуток 
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись, як це виглядає?

Такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку при формуванні фінансового результату до оподаткування. Податківці в коментованому листі про такий бухоблік, звісно, не розповідали. Але ви можете прочитати про це тут.

Щодо нарахування амортизації відповідно до ст. 138 ПКУ у нового (виділеного) підприємства на основні засоби (нематеріальні активи), внесені до статутного фонду, податківці зазначили наступне. Податковій амортизації згідно з положеннями пп. 138.3.1 ПКУ у підприємства, яке виділилось, підлягає залишкова вартість переданих йому за розподільчим балансом необоротних активів. Але податковій амортизації будуть підлягати тільки ті активи, які використовуються в господарській діяльності. Решта отримують податковий статус  «невиробничі основні засоби» та «невиробничі нематеріальні активи». 

 

Щодо оподаткування ПДВ 

Відповідно до пп. 196.1.7 ПКУ операції з реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення та перетворення) юридичних осіб не є об'єктом оподаткування ПДВ.

Тому платник ПДВ у разі реорганізації шляхом виділу при передачі частини майна за розподільчим балансом до нової юридичної особи не здійснює ні нарахування ПЗ з ПДВ на товари/послуги, необоротні активи, суми податку за якими були включені до складу податкового кредиту, і які не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності такого платника податку, ні зменшення податкового кредиту за операціями з їх придбання. При цьому у «старого» підприємства не анулюється реєстрації платника ПДВ.

Тож при переданні майна новому виділеному підприємству «старе» підприємство:

  • ПДВ не нараховує,
  • раніше визнаний податковий кредит не коригує,
  • податкові накладні на операції з такої передачі не складає;
  • продовжує бути платником ПДВ.

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Податок на прибуток»