• Посилання скопійовано

«Контролюючі органи і перевірки» №11(20) | 04.07.2018 р.

Двадцятий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена перевіркам різних органів влади та їхньої діяльності в цілому

«Контролюючі органи і перевірки» №11(20) | 04.07.2018 р.

Це – вже одинадцятий з початку року (і двадцятий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена перевіркам різних органів влади та їхньої діяльності в цілому. З моменту написання попередньої розсилки минуло два тижні, і нам є про що розповісти.

 

Цього разу ми:

  • нагадаємо, скільки часу слід зберігати первинні документи аби податківці не оштрафували при перевірках;
  • проінформуємо, як Центри зайнятості, Держпраці та місцеві органи влади будуть взаємодіяти між собою щодо перевірок зайнятості населення;
  • ознайомимося з правилами роботи поліції щодо виявлення контрабанди на митниці;
  • визначимося, скільки роботодавцю слід буде сплатити штрафу за недопуск до перевірки Держпраці;
  • з’ясуємо, чи приведе до позапланової перевірки розбіжність між даними ЄРПН та декларацією з ПДВ;
  • а також розповімо, як на практиці слід буде застосовувати з 1 липня правила заокруглення готівкових розрахунків.

Гарного вам читання!

 

***

 

З 25 червня поліція займається виявленням контрабанди на митниці
В.о. голови ДФС України Мирослав Продан на своїй сторінці у Facebook повідомив, що на виконання постанови Кабміну, ДФС спільно з МВС та іншими правоохоронними структурами розпочинає активну фазу боротьби з митними правопорушеннями та контрабандою.

«22 червня був підписаний спільний наказ МВС та Мінфіну щодо створення механізмів взаємодії митників та поліцейських. У документі будуть урегульовані всі нюанси спільних дій», – йдеться у повідомленні.

За словами очільника ДФС, з 25 червня Нацполіція вже почала працювати на пунктах пропуску та паралельно з митниками здійснюватиме аналітичну роботу щодо ризикових груп товарів. Щодо побоювань бізнесу щодо збільшення часу на оформлення вантажів, Мирослав Продан заспокоює: усі заходи стосуються лише порушників і не зашкодять зовнішньо-економічній діяльності бізнесу, який працює у рамках законодавства.

 

За недопуск Держпраці до перевірки накладається штраф у 372 300 грн!
На сайті Держпраці навели результати чергової перевірки щодо виявлення неоформлених трудових відносин: «Так, при спробі інспекторів праці потрапити на територію рибопереробного цеху міста Генічеськ роботодавець чинив перешкоди. У цей момент близько 20 осіб, які працювали, спішно залишили робочі місця усіма можливими шляхами (стрибали через огорожу та тікали навіть через собачі лази), щоб уникнути зустрічі з інспекторами праці».

На роботодавця було накладено штраф за недопуск до перевірки. Наразі він становить 100 мінімальних зарплат (372 300 грн).

 

Зверніть увагу: коли автори новини пишуть факт оформлення недопуску, то згадують, що інспектор з праці складав акт про неможливість проведення інспекційного відвідування «у присутності представників правоохоронних органів». Це прямо не передбачено п. 16 порядку №295, проте на практиці інспектори досить часто звертаються за допомогою до поліції, щоб зафіксувати факт недопуску.

 

Розбіжність між даними декларації з ПДВ та ЄРПН призводить до позапланової перевірки ДФС
Верховний Суд у своїй постанові від 15.05.2018 року справа №804/6286/17 підкреслив, що виявлення під час камеральної перевірки в ЄРПН податкової накладної, суми ПДВ за якою не було задекларовано, є розбіжністю даних декларації та ЄРПН. А це вже є підставою для проведення ДФС документальної позапланової виїзної перевірки відповідно до п. 201.10 ПКУ.

Але склад податкового правопорушення може бути встановлено лише на підставі дослідження первинних документів податкового та бухгалтерського обліку. Тому розбіжність даних не може призвести до застосування штрафу. ДФС вправі його накласти тільки за результатами проведення позапланової перевірки ДФС.

Більш детальніше про це ми розповідали у своїй аналітиці.

 

Скільки часу слід зберігати первинні документи, аби податківці не покарали при перевірках?
Дніпропетровські податківці зауважують, що платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, визначених п. 44.1 ПКУ, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на ДФС.

Ці документи слід зберігати терміном не менш як 1095 днів (2555 днів – для документів та інформації щодо трансфертного ціноутворення). Відлік початку зберігання – день подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання – з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності.

За незбереження документів протягом вищенаведених строків чекатиме штраф у розмірі 510 грн. ( за друге порушення протягом року – 1020 грн.)

 

З 1 липня почали діяти правила заокруглення загальних сум готівкових розрахунків. Нацбанк просить не штрафувати
Напередодні початку дії правил заокруглення Нацбанк надав своє відповідне роз’яснення. Якщо коротко, то:

  1. У разі наявності монет відповідних номіналів їх можна використовувати у розрахунках та відповідно не заокруглювати суму;
  2. При безготівкових розрахунках заокруглення не здійснюється;
  3. У фіскальних чеках слід зазначати загальні суми покупки до заокруглення та після нього. Для цього слід застосовувати механізм надбавок/знижок;
  4. Мінфін та ДФС мають надати детальні роз'яснення щодо питань впровадження механізму заокруглення (поки їх немає);
  5. Нацбанк звернувся до ДФС з проханням не застосувати до бізнесу штрафів за проведення касових операцій, пов’язаних із заокругленням.

Про це та про те, як потрібно заокруглювати суми розрахунку дивиться нашу новину.

 

З 1 липня можна застосовувати електронні гаджети замість РРО
13 червня Кабмін ухвалив дві постанови:

  • одна спрощує використання касових апаратів (РРО) (постанова КМУ від 13.06.2018 №496);
  • друга запускає з 1 липня пілотний проект реєстрації та експлуатації новітніх моделей та технологій в цій сфері (мобільні телефони, планшети, ноутбуки та інші засоби комунікації) (постанова КМУ від 13.06.2018 №472).

Викристання новітніх моделей комплексів – це не обов’язок, а самостійне рішення учасників експерименту. Про те, на який строк вводиться експериментальний період, які гаджети будуть замінювати РРО та хто є учасниками експериментального проекту – читайте у нашому коментарі.

 

Звертаємо увагу! Наразі форму та порядок застосування електронного чеку ще не запроваджено. Тому при проведені розрахункових операцій потрібно буде друкувати фіскальні чеки і надавати їх покупцям.

 

Центри зайнятості, Держпраці і місцеві органи влади будуть взаємодіяти щодо перевірок з питань зайнятості населення
25 червня на сайті Держпраці було оприлюднено проект наказу Мінсоцполітики. Ним будуть внесені зміни до Порядку взаємодії Держпраці з центрами зайнятості під час трудових перевірок.

Завдяки змінам, місцеві органи влади будуть отримувати необхідну інформацію для проведення перевірок з питань зайнятості на рівні Держпраці. А за результатами перевірок вони повинні будуть надавати відповідну інформацію центрам зайнятості.

Про це читайте у новині.

 

***

Наразі це все.
Більше новин на тему перевірок ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»