• Посилання скопійовано

«Фізособи-підприємці» №8(34) | 19.08.2020 р.

Тридцять четвертий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», присвячений діяльності фізосіб-підприємців на загальній та спрощеній системах

«Фізособи-підприємці» №8(34) | 19.08.2020 р.

Це – вже тридцятий четвертий (і восьмий  в 2020 році) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена діяльності фізосіб-підприємців на загальній та спрощеній системах. З часу написання попереднього листа минув майже місяць, тож нам є про що розповісти.

 

А саме:

  • дізнаємося, чи є доходом для ФОП карантинна допомога по частковому безробіттю;
  • визначимося, як зазначати списання боргів з ЄСВ у звіті з ЄСВ;
  • розповімо, на кого з фізосіб-«єдинників» не поширюється обов'язок ведення товарного обліку;
  • зауважимо, що з 2021 року відмінять книги обліку для ФОПів;
  • з’ясуємо, в які строки проводиться податкова документальна перевірка при ліквідації ФОП.

Гарного вам читання!

 

***

Чи є доходом для ФОП карантинна допомога по частковому безробіттю?
За роз’ясненням податківців з "ЗІР", оскільки дохід, отриманий ФОП у вигляді допомоги по частковому безробіттю на період карантину, не пов’язаний з результатом від здійснення господарської діяльності такого підприємця, то він оподатковується за загальними правилами, встановленими ПКУ для платників податків – фізосіб.

Відповідно дохід ФОП у вигляді допомоги по частковому безробіттю з 2 квітня 2020 року на період карантину, який виплачується (надається) такому платнику відповідно до ст. 47-1 Закону №5067, звільняється від оподаткування ПДФО та військовим збором.

 

В які строки проводиться податкова документальна перевірка при ліквідації ФОП?
ПКУ та нормативно-правовими актами з питань проведення документальних перевірок органами ДПС не встановлено терміну щодо призначення документальної перевірки у разі внесення до ЄДР запису про припинення підприємницької діяльності ФОП або подання до контролюючого органу заяви за формою №8-ОПП фізособою, яка припинила незалежну професійну діяльність.

Водночас документальна позапланова перевірка фізособи, яка припинила підприємницьку діяльність ФОП або незалежну професійну діяльність, призначається за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке оформлюється наказом, за наявності підстав та з урахуванням строків давності, передбачених ПКУ. Про це ми зауважували ось тут.

 

Списання боргів з ЄСВ: що зазначати у звітності?
Списання недоїмки з ЄСВ за період з 1 січня 2017 року по 3 червня 2020 року, а також штрафів та пені, нарахованих на ці суми недоїмки, відбуватиметься, якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) від їх діяльності, що підлягає обкладенню ПДФО, та за умови подання протягом 90 календарних днів з 3 червня 2020 року:

  • ФОП (крім ФОП – платників ЄП) – державному реєстратору за місцем знаходження реєстраційної справи ФОП заяви про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності та до контролюючого органу – звітності відповідно до вимог ч. 2 ст. 6 Закону №2464 за період з 01 січня 2017 року до 03 червня 2020 року. Тобто йдеться про річні звіти з ЄСВ (додаток 5 до Порядку №435);

  • особами, які провадять незалежну професійну діяльність, – до контролюючого органу за основним місцем обліку заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та звітності відповідно до вимог ч. 2 ст. 6 Закону №2464 за період з 1 січня 2017 року по 3 червня 2020 року. 

Увага! Зазначена звітність подається платником виключно у випадку, якщо вона не була подана раніше.

У разі подання звіту (форма №Д5 (річна)), відповідно до вимог Закону №592:

  • у графі 3 «Сума чистого доходу (прибутку), заявлена в податковій декларації/Самостійно визначена сума доходу/Частка розподіленого доходу» таблиці 1 Звіту в рядках у розрізі кожного календарного місяця, протягом яких такий платник перебував на обліку як платник ЄСВ, проставляються прочерки у разі неотримання доходу;

  • графа 4 «Сума доходу, на яку нараховується єдиний внесок, з урахуванням максимальної величини» таблиці 1 Звіту заповнюється згідно з вимогами абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону №2464.

Про це ми писали ось тут.

 

На кого з фізосіб-«єдинників» не поширюється обов'язок ведення товарного обліку?
Тернопільські податківці зауважили, що відповідно до п. 12 ст. 3 Закону №265 суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.

Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб-підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).

 

З 2021 року відмінять книги обліку для ФОПів: аналіз Закону №786
З 1 січня 2021 року ФОП – «загальники» зобов’язані будуть вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Але облік доходів і витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет.

Облік у ФОП-«загальників» відбуватиметься в типовій формі (яка вводиться замість Книг обліку!). Її форму та порядок ведення такого обліку має далі затвердити Мінфін.

Також з 1 січня 2021 р. фізособи-«єдинники» І та ІІ груп та «єдинники» ІІІ групи – неплатники ПДВ будуть вести облік у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів.

А фізособи-«єдинники» ІІІ групи (платники ПДВ) будуть вести облік у довільній формі шляхом помісячного відображення доходів та витрат.

Тобто з наступного року всім ФОП-«єдинникам» І-ІІІ груп відмінили ведення Книг обліку. При цьому облік вести все ж таки потрібно буде і робити це можна буде в паперовому та/або електронному вигляді. Про це все докладно ми розповідали у своїй аналітиці.

 

***

Наразі це все.
Більше новин щодо діяльності підприємців ви завжди знайдете тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Фізособи-підприємці

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Фізособи-підприємці»