• Посилання скопійовано

«Трудові відносини. Зарплата і кадри» №10(40) | 30.05.2019 р.

Сороковий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам

«Трудові відносини. Зарплата і кадри» №10(40) | 30.05.2019 р.

Це – десятий в цьому році (і сороковий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам.

За два тижні, які минули з моменту написання попереднього листа, з’явилося багато нового та цікавого на цю тему. А саме:

 

  • проінформуємо, як індексувати зарплату у червні 2019 року;
  • нагадаємо, як оплачувати виконання обов’язків відсутніх працівників;
  • дізнаємося, коли відображати відпускні в ф. №1ДФ, якщо працівник йде у відпустку з першого числа;
  • зупинимося на особливостях документального оформлення відряджень;
  • розповімо про правила ведення кадрової політики фізособами-роботодавцями;
  • з’ясуємо, як після скасування порядку проведення інспекційних відвідувань з питань праці Дежпраці буде проводити свої перевірки;

Гарного вам читання!

***

 

Як індексувати зарплату у травні та червні 2019 року?
Індекс інфляції за квітень 2019 року становив 101,0%, тобто не перевищив поріг індексації (103%). До того ж він не вплинув на обчислення коефіцієнтів індексації.

А отже, у червні 2019 року слід буде нараховувати індексацію на рівні травня 2019 року.

Проте тим роботодавцям, хто підвищував оклади працівникам у грудні 2018 року, у червні 2019 року слід буде вперше індексувати заробітну плату.

Більше про це читайте у традиційному щомісячному роз’ясненні Мінсоцполітики.

 

Працівник виконує обов'язки тимчасово відсутніх працівників: що з доплатою?
Держпраці у Херсонській області повідомляє, що за ст. 105 КЗпП працівникам за виконання на тому ж підприємстві поряд зі своєю основною роботою додаткової роботи за іншою професією (посадою) або обов’язків тимчасово відсутнього працівника провадиться доплата за суміщення професій (посад) або виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника.

Розміри доплат за суміщення професій (посад) або виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника встановлюються на умовах, передбачених у колективному договорі.

 

Як Держпраці буде проводити перевірки з питань праці після скасування порядку?
Нагадаємо, що 14 травня 2019 року постанову КМУ №295 визнано нечинною. Такий висновок зробив Шостий апеляційний адміністративний суд у справі №826/8917/17. З текстом судового рішення від 14 травня можна ознайомитися тут >>>.

17 травня голова ДРС під час свого брифінгу наголосила, що з 14 травня 2019 року планові та позапланові заходи державного нагляду (контролю) можуть здійснюватися Держпраці у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.

А згодом 23 травня представники Держпраці під час круглого столу вказали, що не збираються припиняти інспекційні відвідування після визнання постанови №295 нечинною. Інспектори продовжать здійснювати перевірки, але вже на підставі міжнародних конвенцій з питань праці та Закону №877.

Проте у ДРС інша думка щодо цього. Вони вважають, що Держпраці не має права проводити інспекційні відвідування після 14 травня. Про це ми писали ось тут.

 

Працівник йде у відпустку з першого числа: коли відображати відпускні в ф. №1ДФ?
Податківці у листівці щодо ПДФО та ф. №1ДФ зауважили: якщо платник податку отримує доходи у вигляді заробітної плати за період її збереження, у тому числі за час відпустки, то з метою їх оподаткування такі доходи (їх частина) відносяться до відповідних податкових періодів їх нарахування (пп. 169.4.1 ПКУ).

Відповідно відпускні (в тому числі перехідні), які нараховують і виплачують повністю за три дні до початку відпустки, в повному розмірі потрібно вказувати саме в кварталі нарахування та виплати.

Крім того, військовий збір сплачується в строки, встановлені для сплати ПДФО. Тому в розділі ІІ форми №1ДФ за квартал, у якому відпускні були нараховані та виплачені, слід відобразити і загальну суму військового збору.

 

І наостанок – дві аналітики
Які документи слід складати при направленні працівників у відрядження? Коли кошторис є обов'язковим документом? У які строки потрібно звітувати після завершення відрядження? Як правильно скласти наказ про відрядження? Про це ми розповіли тут.

Чи має ФОП вести кадрові документи щодо найманих працівників? Який їх перелік згідно з чинним законодавством? Чи ведуть та обліковують підприємці трудові книжки працівників? Про це читайте ось тут.

***

 

Наразі це все.
Більше новин на тему трудових відносин та зарплати ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Трудові відносини. Зарплата і кадри

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Трудові відносини. Зарплата і кадри»