• Посилання скопійовано

«Неприбуткові організації» №1(30) | 25.02.2020 р.

Тридцятий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам

«Неприбуткові організації» №1(30) | 25.02.2020 р.

Це – вже тридцятий (і перший у 2020 році) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам.

З моменту написання попереднього листа минув місяць, і нам є про що розповісти. А саме:

 

  • нагадаємо, як неприбутківці подають фінзвітність разом зі звітом;
  • розповімо, що буде у випадку перевищення адмінвитрат благодійної організації над 20% її доходу;
  • визначимося, як неприбутківцям правильно заповнити звіт про доходи;
  • дізнаємося, чи може благодійна організація реалізовувати рекламну продукцію;
  • з’ясуємо, чи буде вважатися порушенням виплата неприбутківцем своєму працівнику доходу за договором ЦПХ.

Гарного Вам читання!

***

 

Як неприбутківці подають фінзвітність разом зі звітом?
Дніпропетровські податківці нагадали, що фінансова звітність є додатком до Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та його невід’ємною частиною.

Підтвердженням подання фінансової звітності разом зі Звітом є позначка «+» в Звіті у клітинці «ФЗ» таблиці «Наявність додатків» та у таблиці «Наявність поданих до Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації додатків – форм фінансової звітності».

Неприбутковою організацією проставляється позначка у тих графах таблиці, що відповідають назвам форм фінансової звітності, поданої разом зі Звітом.

При цьому неприбуткові організації, які підпадають під критерії мікропідприємств, малих підприємств, подають скорочену за показниками фінансову звітність (Фінансовий звіт малого підприємництва, Фінансовий звіт мікропідприємства) у складі Балансу і Звіту про фінансові результати (форми №1-м, №2-м або №1-мс, №2-мс).

 

Адмінвитрати благодійної організації перевищили 20% її доходу: які наслідки?
Згідно з ч. 3 ст. 16 Закону №5073 розмір адміністративних витрат благодійної організації не може перевищувати 20% доходу цієї організації у поточному році.

А порушення благодійною організацією, що перебуває у Реєстрі, вимог Закону №5073, у тому числі щодо перевищення граничного розміру адміністративних витрат, що призводить до порушення вимог п. 133.4 ПКУ, є підставою для виключення такої організації з Реєстру з нарахуванням податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств відповідно до пп. 133.4.3 та 133.4.4 ПКУ та переходом до сплати податку на прибуток у порядку, встановленому розд. ІІІ ПКУ для платників цього податку. Тобто у разі перевищення адмінвитрат над 20% доходу обернеться для благодійної організації втратою статусу неприбутковості.  Про це ми писали тут.

 

Як неприбутківцям правильно заповнити звіт про доходи?
Львівські податківці нагадали, що звіт передбачає заповнення дати та номера рішення про включення неприбуткової організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій зі зазначенням ознаки неприбутковості організацій.

Частина І Звіту передбачає заповнення доходу неприбуткової організації рядка 1 з розшифровкою за видами доходів (сума рядків 1.1-1.11) та видатків (витрат) неприбуткової організації рядка 2 з розшифровкою за видами витрат (сума рядків 2.1-2.6).

Додаток ГД Звіту передбачає відображення інформації щодо операцій з гуманітарною допомогою, яка підлягає перенесенню у рядки 1.6.2 ГД та 2.4.2 ГД Звіту.

У випадку нецільового використання гуманітарної допомоги сума таких операцій відображається у рядку 3.1 ГД Звіту.

 

Благодійна організація реалізує рекламну продукцію: які наслідки?
Податківці з «Вісника» зауважили, що загальні засади благодійної діяльності в Україні визначаються Законом №5073 «Про благодійну діяльність та благодійні організації». Метою благодійних організацій не може бути одержання і розподіл прибутку серед засновників, членів органів управління, інших пов’язаних з ними осіб, а також серед працівників таких організацій (ч. 1 ст. 11 Закону №5073).

Благодійні організації мають право здійснювати господарську діяльність без мети одержання прибутку, що сприяє досягненню їх статутних цілей (ч. 4 ст. 16 Закону №5073).

Отже, благодійна організація може здійснювати господарську діяльність (зокрема, розповсюджувати рекламну (сувенірну) продукцію) лише на некомерційній основі (без мети одержання прибутку) для досягнення статутних цілей. Про це читайте у нашій новині.

 

Неприбутківець виплачує своєму працівнику дохід за договором ЦПХ: які наслідки?
Запорізькі податківці наголосили, що не вважаються порушенням вимог «неприбутковості» та розподілом доходу виплати засновнику (учаснику), працівнику або члену такої організації за виконані роботи (надані послуги) на підставі цивільно-правового договору, якщо такі витрати є фінансуванням видатків на своє утримання, реалізацію мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами такої неприбуткової організації. Тобто при виплаті працівнику винагороди за договором ЦПХ у неприбуткових організацій не буде виникати наслідків, якщо така виплата передбачена у статтях фінансування видатків.

 

***

Наразі це все.
Більше новин щодо діяльності неприбуткових установ читайте тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Неприбуткові організації

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Неприбуткові організації»