• Посилання скопійовано

«Неприбуткові організації» №10(39) | 25.11.2020 р.

Тридцять дев'ятий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам

«Неприбуткові організації» №10(39) | 25.11.2020 р.

Це – вже тридцять дев’ятий (і десятий у 2020 році) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам. З моменту написання попереднього листа минув майже місяць, і нам є про що розповісти. А саме:

 

  • дізнаємося, що чекає на неприбуткову організацію у разі неповідомлення ДПС про зміну статуту;
  • визначимося, як звітувати платнику податку на прибуток при включенні до Реєстру неприбутківців в середині кварталу;
  • розповімо, як отримати витяг з Реєстру неприбуткових організацій;
  • з’ясуємо, чи виникають наслідки у разі подання фінансової звітності раніше за звіт неприбуткової організації;
  • наведемо нюанси оподаткування операцій благодійного фонду.

Гарного вам читання!

 

***

Неприбуткова організація змінила статут, але не повідомила ДПС: які штрафи?
Податківці у підкатегорії 102.22 «ЗІР» зазначили, що згідно з п. 14 Порядку №440 у разі зміни установчих документів до ДПС подається реєстраційна заява з позначкою «зміни», до якої додаються копії документів.

Заява та копії документів повинні бути подані протягом 30 календарних днів з дня державної реєстрації таких змін.

У разі порушення цього строку застосовується штраф у розмірі 1020 гривень.

У разі неусунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року неприбутковою організацією, до якої були застосовані штрафи за таке порушення, до такої організації застосовується штраф у розмірі 2040 гривень. Про це ми писали тут.

 

Платник податку на прибуток включений до Реєстру неприбутківців в середині кварталу: як звітувати?
Дніпропетровські податківці зауважили, що платник податку на прибуток з квартальним звітним періодом при включенні до Реєстру в середині кварталу звітного року при заповненні поля 2 Декларації зазначає базовий звітний період квартал та відповідний звітний (податковий) період застосування загальних правил оподаткування (І квартал, півріччя, три квартали).

В такій Декларації платник податку зазначає показники діяльності, обраховані за період перебування на загальній системі оподаткування, та подає її разом з фінансовою звітністю за відповідний період – у строк, встановлений пп. 49.18.2 ПКУ, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

 

Як отримати витяг з Реєстру неприбуткових організацій?
Львівські податківці наголосили, що витяг з Реєстру або повідомлення про відсутність відомостей у Реєстрі надсилається поштою за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків або особисто вручається платнику податку (його представнику) за основним місцем обліку платника податків.

При цьому на сьогодні ДПС здійснюються заходи щодо можливості отримання витягу або повідомлення про відсутність відомостей у Реєстрі засобами інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет», вхід до якої здійснюється за адресою: cabinet.tax.gov.ua (меню «Листування з ДПС»).

 

Фінансова звітність подана раніше за звіт неприбуткової організації: чи будуть наслідки?
Приймання фінансової звітності здійснюється за допомогою автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронної звітності» (формати з першою літерою «S») або інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (формати з першою літерою «J»).

Контролюючим органом контроль наявності поданих додатків форм фінансової звітності до Декларації (Звіту) здійснюється серед поданих раніше та зареєстрованих в центральній базі даних діючих форм фінансової звітності за відповідний звітний період (періоди).

Тому декларація (Звіт) вважається прийнятою, якщо фінансова звітність, як додаток до декларації (Звіту), подана в електронному вигляді до органів ДПС раніше, ніж така декларація (Звіт) з різницею в один день/місяць. Про це ми розповідали тут.

 

Нюанси оподаткування операцій благодійного фонду: запитання-відповіді від ДПС

БФ може вести діяльність, спрямовану на отримання доходів (як-от надання майна в оренду), адже вимоги до неприбуткових організацій у пп. 133.4.1 ПКУ не забороняють їм вести таку діяльність.

Можливість надання майна в оренду має бути передбачена у статутних документах БФ, тому що установчі документи благодійної організації повинні містити, зокрема, джерела активів (доходів) благодійної організації (п. 6 частини другої ст. 14 Закону №5073). При цьому метою благодійних організацій не може бути одержання та розподіл прибутку серед засновників, членів органів управління, інших пов’язаних з ними осіб, а також серед працівників таких організацій (частина перша ст. 11 Закону №5073). Це стосується і будь-яких доходів БФ, у тому числі доходів від надання майна в оренду або надання платних послуг (про них у наступному розділі).

Головне, щоб доходи від надання нерухомого майна в оренду були зазначені у статутних документах БФ та використані саме на основну діяльність, визначену статутними документами. Тоді все буде добре, БФ не втратить свій статус неприбутковості.

Ці та інші відповіді податківців в ІПК від 05.11.2020 р. №4549/ІПК/99-00-05-05-02-06 ми наводили в своєму коментарі ось тут.

***

 

Наразі це все.
Більше новин щодо діяльності неприбуткових установ читайте тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Неприбуткові організації

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Неприбуткові організації»