• Посилання скопійовано

Правила ведення нотаріального діловодства змінилися

26 червня набрали чинності зміни, внесені до Правил ведення нотаріального діловодства

Правила ведення нотаріального діловодства змінилися

Нотаріальна палата України розповідає, що наказом Мінюста від 22.06.2021 р. №2241/5 затверджено зміни до Правил ведення нотаріального діловодства.

За повідомленням заступника Міністра юстиції України з питань державної реєстрації Ольги Оніщук, передбачаються наступні зміни.

1. Врегульовано питання передачі спадкових справ від одного нотаріуса до іншого.

2. Вирішено проблему виправлення технічних помилок у нотаріально оформлених документах.

3. Внесено зміни до порядку ведення та заповнення реєстрів для реєстрації нотаріальних дій, зокрема:

  • збільшена можливість допустимих скорочень при заповненні реєстру;
  • спрощено вимоги до заповнення граф 3 та 4 реєстру стосовно особи, яка звернулася за вчиненням нотаріальної дії, та перевірки її правоздатності та дієздатності;
  • удосконалено алгоритм заповнення графи 6 реєстру щодо зазначення плати за вчинення нотаріальної дії.

4. Визначено перелік документів, які не підлягають реєстрації у вхідній кореспонденції.

5. Збільшено строк для видачі з архіву в тимчасове користування спадкової справи – з 1 до 9 місяців.

6. Передбачено умову, що паспорт архіву складаються конторою, приватним нотаріусом лише при ліквідації/припиненні діяльності.

7. У формах посвідчувальних написів повернуто зазначення стягнення плати за вчинення нотаріальної дії – у відповідності до ст. 31 Закону «Про нотаріат».

8. Додано нові форми свідоцтв та посвідчувальних написів, зокрема:

  • форми свідоцтв про право власності на частку в спільному майні подружжя (колишнього подружжя), що видається у разі смерті одного з подружжя (колишнього з подружжя), та яке видається на підставі їх спільної заяви;
  • посвідчувальні написи на вимозі про нотаріальне посвідчення правочину або нотаріальне засвідчення справжності підпису на документі за участю юридичної особи та за участю фізичної особи;
  • посвідчувальний напис при знятті заборони відчуження майна.

9. Суттєвих змін зазнав порядок складання внутрішніх описів спадкових справ. Відтепер до нього вносяться лише нотаріальні документи, тобто:

  • свідоцтва про право на спадщину,
  • свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя (колишнього подружжя) у разі смерті одного з подружжя (колишнього подружжя),
  • договори про поділ спадщини, зміну розміру часток, зміну черговості одержання права на спадкування.

Наказ набирає чинності з дня, наступного за днем його офіційного опублікування, тобто 26 червня 2021 року.

Зміни до Правил ведення нотаріального діловодства є результатом спільної роботи Міністерства юстиції України та Нотаріальної палати України.

Відділом методичного забезпечення та інформаційно-аналітичної роботи НПУ спільно з Комісією НПУ з аналітично-методичного забезпечення нотаріальної діяльності готується Інформаційний лист щодо запроваджених змін.

Нагадаємо, що в лютому 2021 року було затверджено першу частину змін до Правил ведення нотаріального діловодства: уточнено порядок дій у разі втрати документів нотаріального діловодства, скасовано низку реєстрів та книг, змінено порядок надсилання вихідних документів, зазнала змін номенклатура справ нотаріуса тощо. 

Джерело: Нотаріальна Палата України

Рубрика: Спрощена система/ФОП на загальній системі

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ФОП на загальній системі»