• Посилання скопійовано

Що варто знати туристу перед тим, як вирушити у подорож: пам'ятка для подорожуючих

До початку подорожі потрібно ознайомитися із змістом рекомендацій, які розміщені на офіційних сайтах Мінекономрозвитку, МЗС, Мінінфраструктури, Державіаслужби, Держпродспоживслужби

Що варто знати туристу перед тим, як вирушити у подорож:  пам'ятка для подорожуючих

До початку подорожі, організованої туроператором/турагентом варто ознайомитися із змістом цих рекомендацій, які розміщені на офіційних сайтах Мінекономрозвитку, МЗС, Мінінфраструктури, Державіаслужби, Держпродспоживслужби.

Отже, при укладенні договору на туристичне обслуговування слід перевірити, щоб:

  • туроператор мав чинну ліцензію та фінансове забезпечення (актуальна інформація доступна на офіційному сайті Мінекономрозвитку у розділі «Діяльність-Туризм-Туроператорська діяльність-Ліцензійний реєстр»);
  • у договорі були вказані заявлені дати вильоту та прильоту;
  • у договорі була вказана інформація про наявність трансферу з аеропорту до готелю в обох напрямках (у разі заявлення такої послуги);
  • готель відповідав заявленій категорії і це було також вказано в договорі;
  • були вказані строки відмови від туру та умови повернення коштів;
  • кожен турист мав індивідуальний страховий поліс на медичне обслуговування та від нещасного випадку;
  • була наявна квитанція про оплату туру або фіскальний чек.

У подорож обов’язково потрібно взяти з собою:

  • копію договору на туристичне обслуговування;
  • оригінал страхового полісу на медичне обслуговування та від нещасного випадку;
  • контакти туроператора (турагента);
  • контакти дипломатичної установи України країни, до якої Ви подорожуєте.

У разі, якщо туроператор не надав заявлені послуги за захистом порушених прав, туристи мають право звертатися із заявою до Держпродспоживслужби, надавши:

  • фото, - відео матеріали, копію договору на туристичне обслуговування;
  • розрахункові квитанції понесених витрат тощо.

У разі, якщо туроператор порушив ліцензійні умови, подорожуючі мають право звертатися із заявою до Мінекономрозвитку, надавши підтверджуючі документи.

Порушенням ліцензійних умов вважається:

Невидача туристу:

  • договору на туристичне обслуговування або ваучеру (якщо договір укладено шляхом видачі ваучера);
  • договору обов’язкового (медичне та від нещасного випадку) страхування (крім випадку самостійного укладання такого договору туристом);
  • проїзних документів (квитків, в тому числі електронних квитків);
  • відсутність договорів на туристичне обслуговування з туристами або з туристичними агентами, якщо договори укладаються через них;
  • невидача платіжних документів, що підтверджують внесення туристом до каси туроператора вартості туристичних послуг (фіскальний чек, квитанція);
  • відсутність у туроператора власного веб-сайту;
  • провадження туроператорської діяльності поза межами заявлених місць провадження такої діяльності;
  • відсутність оформлених трудових договорів з найманими працівниками туроператора;
  • наявність у штаті туроператора менше ніж 30% працівників, які мають стаж роботи у сфері туризму, або освіту у сфері туризму;
  • відсутність у керівника туроператора документа про освіту або стажу роботи у сфері туризму;
  • відсутність у туроператора копії документа, що підтверджує фінансове забезпечення цивільної відповідальності турагента, що реалізує туристичні послуги, сформовані туроператором;
  • відсутність обліку виданих туристам договорів обов’язкового (медичного та від нещасного випадку) страхування;
  • неподання туроператором статистичного звіту до органу ліцензування;
  • невідповідність місця провадження туроператорської діяльності вимогам, визначеним ліцензійними вимогами, а саме таким вимогах:

- наявність інформаційної вивіски або інформаційної таблички із зазначенням повного найменування туроператора;

- наявність оргтехніки та програмного забезпечення, засобів телефонного зв'язку, доступу до Інтернету;

- при вході до місця провадження туроператорської діяльності розміщення інформація про режим роботи;

На видному та доступному для туриста місці повинна розміщуватися така інформація:

  • копія документа, що підтверджує фінансове забезпечення цивільної відповідальності туроператора перед туристами;
  • відомості про керівника, заступників керівника (за наявності) та головного бухгалтера туроператора та номери їх телефонів (мобільних телефонів у разі наявності), адреси електронної пошти (у разі наявності);
  • книга відгуків та пропозицій громадян;
  • Закон «Про туризм»;
  • Закон «Про захист прав споживачів»;
  • Ліцензійні умови провадження туроператорської діяльності;
  • місцезнаходження та номери телефонів Мінекономрозвитку, відповідного територіального органу Держпродспоживслужби.

Джерело: Прес-служба Міністерства економічного розвитку і торгівлі

Рубрика: Суспільство і життя/Суспільство, події

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Суспільство, події»