• Посилання скопійовано

ОСББ не повинне погоджувати з місцевою владою розмір внесків на утримання будинку

Лист Мінрегіонбуду від 15.08.2011 р. №7/14-8961 «Щодо надання роз’яснень»

Мінрегіонбуд відповів на запит щодо процедури погодження/затвердження тарифів/платежів на житлово-комунальні послуги для ОСББ та ЖБК органами місцевого самоврядування.

Ні Законом «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку», ні іншими актами не передбачено затвердження чи погодження органами місцевого самоврядування розмірів внесків та платежів, визначених загальними зборами ОСББ. Однак на практиці є випадки, коли органи місцевого самоврядування і місцеві органи виконавчої влади вимагають від ОСББ затвердити чи погодити визначений загальними зборами ОСББ розмір внесків і платежів на утримання будинку та прибудинкової території (зокрема, при вирішенні питання про надання споживачам, що мешкають у будинках ОСББ, пільг та субсидій на оплату ЖКП).

У зв’язку з цим Мінрегіонбуд наголошує, що ОСББ (див. лист Міністерства №7/15-4687 http://news.dtkt.com.ua/show/ukr/article/13357.html), не є виробником або виконавцем ЖКП відповідно до Закону «Про житлово-комунальні послуги», тож воно не надає і не виробляє цих послуг, а отже, і не формує тарифів на послуги, які б підлягали встановленню органами місцевого самоврядування.

Слід враховувати, що утримання будинку і прибудинкової території ОСББ може забезпечуватися (і забезпечується) як самим ОСББ, так і відповідними госпсуб’єктами (виконавцями послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій). Якщо утримання будинку і прибудинкової території ОСББ здійснюється відповідним підприємством-виконавцем послуг з утримання на підставі договору з об’єднанням, то свої послуги об’єднанню таке підприємство має надавати за тарифами, встановленими органами місцевого самоврядування. Провести розрахунок такого тарифу та надати його для встановлення органу місцевого самоврядування повинне відповідне підприємство згідно з Порядком формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (постанова КМУ від 20.05.2009 р. №529).

ОСББ, які самостійно (власними силами та/або з залученням на договірній основі інших юридичних та фізичних осіб) забезпечують утримання будинку і прибудинкової території, при визначенні розміру внесків (платежів) на утримання будинку і прибудинкової території мають виходити з розміру витрат на утримання будинку і прибудинкової території, передбачених кошторисом ОСББ, який відповідно до ст. 10 Закону про ОСББ затверджується загальними зборами. При визначенні складу витрат на утримання будинку і прибудинкової території, які включаються до кошторису ОСББ, слід керуватися Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій (наказ Держжитлокомунгоспу від 17.05.2005 р. №76).

Отже, Мінрегіонбуд вважає, що:

— визначений загальними зборами ОСББ розмір внесків (платежів) на утримання будинку і прибудинкової території не потребує затвердження чи погодження органами держвлади чи місцевого самоврядування;

— розмір внесків (платежів) на утримання будинку і прибудинкової території загальними зборами ОСББ має визначатися виходячи з затвердженого в кошторисі об’єднання розміру витрат з цією метою;

3) склад витрат на утримання будинку і прибудинкової території, які включаються до кошторису ОСББ, слід визначати за Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій (наказ Держжитлокомунгоспу від 17.05.2005 р. №76).

Також з огляду на проблемні питання надання споживачам, які мешкають у будинках ОСББ, пільг і субсидій Мінрегіонбуд зауважує: чинне законодавство України не ставить право громадян на отримання пільг та субсидій на ЖКП у залежність від того, проживають громадяни у будинку, де створено ОСББ, чи у будинку, де воно не створено, сплачуються відповідні витрати безпосередньо виконавцям ЖКП чи через ОСББ.

Міністерство вважає, що за умови затвердження на загальних зборах ОСББ розміру внесків (платежів) на утримання будинку і прибудинкової території, який відповідає затвердженому в кошторисі об’єднання розміру витрат на такі цілі, що підтверджуються документально (витяг з протоколу загальних зборів, копія кошторису об’єднання), немає правових підстав для відмови споживачам, які мешкають у будинках ОСББ, в наданні пільг і субсидій, чи об’єднанню — у відшкодуванні цих пільг та субсидій.

Автор: Хоміцка Маріанна

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»