• Посилання скопійовано

Працівників Мін'юсту планують наділити повноваженнями нотаріусів і реєстраторів

На сайті ВРУ зареєстровано законопроект №9140. За ним пропонується ввести посаду «уповноважена особа органу юстиції» та надати таким особам повноваження для нотаріальних та реєстраційних дій в селах, селищах міського типу та містах районного значення

Працівників Мін'юсту планують наділити повноваженнями нотаріусів і реєстраторів

Група відомих депутатів пропонує ввести посаду «уповноважена особа органу юстиції»,- повідомляє Інтерфакс.

«Необхідність у прийнятті закону зумовлена насамперед тим, що громадяни, які мешкають у сільській місцевості, не завжди можуть отримати належний доступ до нотаріальних і реєстраційних послуг, зокрема, при оформленні спадщини», – йдеться в пояснювальній записці до законопроекту №9140.

Згідно з інформацією на сайті Ради, документ зареєстрований 1 жовтня 2018 року.

Відповідно до законопроекту, уповноважені особи органів юстиції зможуть засвідчувати угоди (договори купівлі-продажу, міни, дарування, довіреності), видавати свідоцтва про право на спадщину. Вони також зможуть виступати державними реєстраторами в разі вчинення ними нотаріальних дій з нерухомим майном або об’єктом незавершеного будівництва, реєстрації прав на земельні ділянки в сільській місцевості.

Автори пропонують також наділити їх правами для реєстрації змін до відомостей про юридичну особу в держреєстрі після видачі свідоцтва про право успадкування частки засновника (учасника) в статутному капіталі (пайовому фонді).

Згідно із законопроектом, уповноважена особа органу юстиції – це посадова особа Головного управління юстиції з вищою юридичною освітою і стажем роботи понад два роки на посадах, безпосередньо пов’язаних з держрегулюванням, контролем або організацією нотаріату та держреєстрації, або консультантом державної нотаріальної контори.

Їм також необхідно буде пройти стажування в органах нотаріату та держреєстрації не менше трьох місяців. Призначення на посаду уповноваженої особи органу юстиції та звільнення з цієї посади здійснюється за погодженням з Міністерством юстиції.

У пояснювальній записці зазначається, що станом на 1 липня 2018 року в державних нотаріальних конторах було 294 вакансії державних нотаріусів.

Автори додають, що сьогодні оформляти спадщину можуть як державні, так і приватні нотаріуси, однак на практиці основна частина свідоцтв про право на спадщину видається саме державними нотаріусами через нижчу ціну послуг.

Згідно з останніми даними, 916 державних нотаріусів, які працюють в 717 державних нотаріальних конторах, видали понад 522 тис. свідоцтв про право на спадщину, в той час як 4267 приватних нотаріусів – 395 тис. таких свідоцтв.

Джерело: Інтерфакс-Україна

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»