• Посилання скопійовано

Закон про гральний бізнес створить корупційні ризики та не може бути реалізований, – позиція НАЗК

Нацагентство з питань запобігань корупції у листі до Президента Володимира Зеленського висловило свої застереження стосовно Закону «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор»

Закон про гральний бізнес створить корупційні ризики та не може бути реалізований, – позиція НАЗК

11 серпня 2020 року Президент України підписав  Закон «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» №768-IX (він же законопроект №2285-д). Про це ми повідомляли тут.

Але щойно це сталося Національне агентство з питань запобігання корупції направило Президенту листа, текст якого можна побачити тут.

НАЗК наголосило, що попри те, що цей Закон спрямований на зменшення корупції, він містить корупційні ризики та фактично не може бути реалізований, оскільки його положення суперечать одне одному.

Впровадження Закону в такій редакції призведе до появи корупційних схем під час отримання дозвільних документів, зробить неможливою чесну конкуренцію та прозорі правила діяльності у сфері азартних ігор. 

 

В чому суть?

Раніше НАЗК провело антикорупційну експертизу законопроєкту, виявивши понад два десятки суттєвих корупційних ризиків, серед яких:

  1. Процедура формування складу Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей суперечить Конституції України, а необхідна кількість її членів для ухвалення рішень чітко не визначена.
  2. Широкі дискреційні повноваження Комісії (можливість діяти на власний розсуд) під час визначення переліку суб’єктів господарювання, що здійснюватимуть сертифікацію та інспектування грального обладнання, можуть призвести до суб’єктивних рішень її членів та формування корупційних практик.
  3. Запровадження нових дозволів без внесення змін до Закону України «Про перелік дозвільних документів у сфері господарської діяльності» може призвести до зловживань під час здійснення державного нагляду (контролю).
  4. Підстави для отримання та анулювання ліцензії на здійснення діяльності у сфері азартних ігор чітко не визначені. Через це Комісія зможе зловживати повноваженнями та надавати ліцензії обраним підприємствам.
  5. Процедура внесення плати за видачу ліцензії на здійснення діяльності у сфері азартних ігор є суперечливою, оскільки передбачає два варіанти її внесення, які виключають один одного. Застосовуючи ці взаємовиключні норми на власний розсуд, Комісія зможе «підігравати» потрібним учасникам ринку.

Крім того, підписаний Закон не може бути реалізований з огляду на наявність в його тексті двох взаємовиключних положень:

  • в одному положенні йдеться про те, що кандидатури для призначення на посади Голови та членів Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей на розгляд Кабінету Міністрів вносить Прем’єр-міністр;
  • інше положення визначає, що відповідні кандидатури на розгляд Кабінету Міністрів вносяться Комісією з питань вищого корпусу державної служби за результатами проведення конкурсу.

Після проведення антикорупційної експертизи її результати були надіслані Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Верховної Ради. Про ризики у законопроєкті заявляло і Головне юридичне управління Верховної Ради. Попри це, у проголосованому парламентом у другому читанні тексту не було враховано жодної рекомендації НАЗК.

 

Що далі?

НАЗК сподівається, що Президент ініціює зміни, які дозволять усунути вказані корупційні ризики та зробити закон можливим для виконання.

 

УВАГА!

UPD 12 серпня цей Закон офіційно опубліковано в "Голосі України" №141-142 (7398-7399).  Набирає чинності він з дня наступного за днем його опублікування (тобто 13 серпня). Але деякі його норми почнуть діяти через місяць і, навіть, з 1 січня 2021 року

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: Національне агентство з питань запобігання корупції

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»