• Посилання скопійовано

Публічні закупівлі, які підтримують українського виробника: ВРУ прийняла законопроект №3739

Згідно із задумом авторів закону, починаючи з 2022 року вміст українських складових у продукції, яка купуватиметься через публічні закупівлі, повинен буде становити не менш ніж 10%. А у 2028 році він становитиме вже не менш ніж 40%

Публічні закупівлі, які підтримують українського виробника: ВРУ прийняла  законопроект №3739

Верховною Радою України прийнято Закон «Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" щодо створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості» (проект Закону зареєстровано за №3739).

Законом тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення процедур закупівлі, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень:

1) замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує:

  • у 2022 році – 10 відсотків;
  • у 2023 році – 15 відсотків;
  • у 2024 році – 20 відсотків;
  • у 2025 році – 25 відсотків;
  • у 2026 році – 30 відсотків;
  • у 2027 році – 35 відсотків;
  • з 2028 року до дня завершення 10-річного строку дії цього пункту – 40 відсотків.

Законом ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» доповнено пунктом 29-1 такого змісту:

«ступінь локалізації виробництва – показник місцевої складової у питомій вазі вартості сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових вітчизняного виробництва у собівартості товару, що є предметом закупівлі».

Законом встановлено, що «Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за відповідною формулою».

Законом встановлено, що Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті та здійснює моніторинг дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів.

Законом встановлено, що Кабінет Міністрів України за погодженням із комітетом Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання промислової політики та розвитку окремих галузей виробництва, може щороку, не пізніше 31 жовтня, змінювати ступінь локалізації виробництва на наступний календарний рік до 5 відсотків у бік зменшення або до 10 відсотків у бік збільшення щодо кожного окремого товару, що є предметом закупівлі.

Прикінцевими та перехідними положеннями Закону Кабінету Міністрів:

1) у тримісячний строк з дня опублікування цього Закону:

  • прийняти нормативно-правові акти, що випливають із цього Закону;
  • забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;

2) забезпечити під час підготовки міжнародних договорів та/або угод, що передбачають придбання предметів закупівлі, закупівля яких здійснюється з урахуванням їх ступеня локалізації виробництва, визначених цим Законом, за рахунок кредитів, позик, грантів, наданих відповідно до міжнародних договорів України з валютно-кредитними організаціями, включення до цих договорів або угод вимог щодо ступеня локалізації виробництва згідно з цим Законом;

3) розробити та забезпечити реалізацію державних цільових програм щодо оновлення рухомого складу наземного громадського транспорту, рухомого складу залізниці, комунальної техніки, будівельної техніки, техніки спеціального призначення, обладнання, продукції енергетичного машинобудування, що здійснюватиметься за рахунок коштів державного та/або місцевих бюджетів;

4) щороку, починаючи з 2022 року, інформувати Верховну Раду України про стан виконання цього Закону.

Джерело: Верховна Рада України

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»