• Посилання скопійовано

Бюджет-2023: які зміни пропонує внести Уряд до Бюджетного кодексу?

Д. Шмигаль зареєстрував у ВРУ проєкт змін до Бюджетного кодексу України з метою врегулювання питань, пов’язаних із підготовкою законопроєкту «Про Державний бюджет України на 2023 рік»

Бюджет-2023: які зміни пропонує внести Уряд до Бюджетного кодексу?

14 вересня 2022 року Д. Шмигаль зареєстрував у ВРУ законопроєкт №8035 "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо актуалізації та удосконалення деяких положень". Зроблено це з метою врегулювання питань, пов’язаних із підготовкою проєкту Закону №8000 «Про Державний бюджет України на 2023 рік», та актуалізація деяких положень БКУ.

Законопроєктом вносяться зміни до БКУ, пов’язані з: 

1) удосконаленням механізму визначення ліміту загального обсягу місцевого боргу та гарантованого Автономною Республікою Крим, обласною радою чи міською територіальною громадою боргу (стаття 18);

2) уточненням найменувань окремих доходів загального і спеціального фондів Державного бюджету України і місцевих бюджетів з метою приведення норм Кодексу у відповідність до змін до законодавства (статті 29, 64); 

3) віднесенням надходжень в рамках програм бюджетної підтримки Європейського Союзу до доходів загального фонду Державного бюджету України, а цільових грантів Європейського Союзу – до спеціального фонду Державного бюджету України з метою відокремлення різних інструментів надання Європейським Союзом допомоги Україні (стаття 29);

4) упорядкуванням норм Кодексу щодо спрямування грантів на бюджетну підтримку до загального фонду Державного бюджету України (стаття 29, пункт 38 Прикінцевих та перехідних положень);

5) спрощенням механізму зарахування та розподілу частини акцизного податку з пального, яка підлягає зарахуванню до відповідних бюджетів місцевого самоврядування у порядку, визначеному Урядом (статті 29, 64);

6) віднесенням до захищених видатків бюджету видатків загального фонду державного бюджету на роботи та заходи з фізичного захисту ядерних установок та ядерних матеріалів (стаття 55);

7) упорядкуванням норм Кодексу щодо видатків Державного бюджету України і місцевих бюджетів на охорону здоров’я у зв’язку із переходом до фінансового забезпечення через механізм державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення (статті 87, 89, 90, 97, 1034, 108, пункт 11 і пункт 26 Прикінцевих та перехідних положень);

8) виключенням із видатків місцевих бюджетів на освіту видатків на фахову передвищу освіту на умовах державного замовлення у зв’язку із передачею закладів фахової передвищої освіти державної власності, що мають статус окремих юридичних осіб, на фінансування з обласних бюджетів і бюджету міста Києва (стаття 90); 

9) передачею з 1 липня 2023 року фінансового забезпечення бюро судмедекспертизи з місцевих бюджетів до державного бюджету у зв’язку із структурною  трансформацією служби судово-медичної експертизи (стаття 90);

10) продовженням до 1 січня 2025 року терміну дії пункту 206 частини першої статті 91 Кодексу щодо здійснення з місцевих бюджетів видатків на місцеві програми підтримки автомобільних підприємств санітарного транспорту (підпункт 31 пункту 11 Прикінцевих та перехідних положень);

11) визначенням Європейського Союзу як одного з джерел позик, що залучаються на підставі відповідних міжнародних договорів, для надання Уряду України можливості оперативно залучати кредитні кошти фінансової допомоги ЄС (за аналогією з існуючим механізмом стосовно іноземних держав, іноземних фінансових установ і міжнародних фінансових організацій)  (пункт 38 Прикінцевих та перехідних положень);

12) унормуванням в умовах воєнного стану або для здійснення згідно із законом заходів загальної мобілізації можливості для головних розпорядників коштів державного бюджету, що належать до сектору безпеки і оборони, збільшувати без внесення змін до закону про Державний бюджет України видатки на їх функціонування, у тому числі на оплату праці, за рахунок скорочення інших програм та напрямків та/або шляхом перерозподілу видатків у межах асигнувань відповідного головного розпорядника коштів (пункт 22 Прикінцевих та перехідних положень);

13) врегулюванням у період дії воєнного стану передачі видатків на утримання чисельності працівників від одного органу виконавчої влади іншому за рішенням Уряду у разі прийняття рішення щодо збільшення чисельності працівників одного органу виконавчої влади за рахунок скорочення чисельності працівників іншого органу виконавчої влади без передачі повноважень на виконання функцій, завдань або надання послуг (пункт 55 Прикінцевих та перехідних положень).

У разі прийняття цей закон набере чинності з дня опублікування та буде введений в дію з 1 січня 2023 року (крім абзацу третього пп. 2 п. 8 розділу I, який вводиться в дію з 1 липня 2023 року).

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»