Головна Усі новини Держрегулювання Інше

Чи можливо ознайомитися з обліковою справою, яка знаходиться в ДФС за основним місцем обліку

Чи має право cуб'єкт господарювання за письмовим зверненням ознайомитись зі своєю обліковою справою, яка знаходиться в ДФС за основним місцем обліку та у разі необхідності отримати письмовий документ стосовно своїх облікових даних, розрахункових рахунків або даних про свої структурні підрозділи (філії) та в які терміни?

Фахівці "ЗІР" у підкатегорії 135.01 зазначають, що відповідно до п. 63.12 ПКУ інформація, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв’язку з обліком платників податків, вноситься до інформаційних баз даних.

Взяття на облік платників податків контролюючими органами здійснюється за принципом організаційної єдності реєстраційних процедур, що проводяться державними реєстраторами, та процедур узяття на облік платників податків, що забезпечуються контролюючими органами. Обмін відомостями (запитами) про здійснення дій з державної реєстрації та взяття на облік (зняття з обліку) юросіб та фізосіб – підприємців здійснюється у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юросіб, фізосіб – підприємців та громадських формувань  та інформаційними системами ДФСУ.

Згідно з нормами ст. 64 та 65 ПКУ, взяття на облік за основним місцем обліку юросіб, їх відокремлених підрозділів та фізосіб – підприємців, відомості щодо яких включаються до ЄДР здійснюється на підставі відомостей з ЄДР, наданих державним реєстратором згідно із Законом "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань". 

Дані про взяття на облік юросіб, їх відокремлених підрозділів та фізосіб – підприємців як платників податків і зборів та як платників єдиного внеску у контролюючих органах передаються до ЄДР у день взяття на облік та оприлюднюються на порталі електронних сервісів Мін'юсту за електронною адресою  та на офіційному порталі ДФС України в електронному сервісі "Електронний кабінет платника".

Взяття на облік за основним місцем обліку платників податків, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та які не включаються до ЄДР, здійснюється на підставі поданої платником відповідної заяви та документів. Дані про взяття на облік таких платників у контролюючих органах оприлюднюються на офіційному порталі ДФС України в електронному сервісі "Електронний кабінет платника".

Банки та інші фінансові установи у день відкриття/закриття рахунка платника податків подають відомості про це в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку на адресу Інформаційного порталу ДФСУ.

Реєстраційна частина облікової справи платника податків містить лише паперові документи, які надходять до контролюючих органів з питань обліку платника податків згідно із ст. 64 – 68 ПКУ, та не містить електронних документів.

Таким чином, реєстраційна частина облікової справи платника містить лише частину документів, а повні актуальні відомості наявні лише в електронній базі даних.

Формування, ведення та зберігання облікових справ платиків податків здійснюється із дотриманням: 

 Кожна справа має опис, а документи, що містяться в реєстраційній частині можуть містити персональні дані третіх осіб (засновників, керівників та інших пов’язаних осіб). 

Уповноваженій особі платника за її зверненням може бути надано для ознайомлення опис документів, що зберігаються в реєстраційній частині облікової справи такого платника податків. 

Питання про можливість видачі/відмови у видачі копій конкретних документів з реєстраційної частини облікової справи розглядається керівником контролюючого органу з дотриманням вимог Закону «Про захист персональних даних».

Перелік контролюючих органів, у яких платник перебуває на обліку за неосновним місцем обліку може бути наданий контролюючим органом за основним місцем обліку у разі звернення платника податків (п. 7.4 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. №1588).

Платники податків (юрособи та самозайняті особи) можуть ознайомитися з інформацією, яка міститься щодо них в інформаційних базах даних контролюючих органів через особисту (приватну) частину Електронного кабінету платника (далі – ЕКП), яка, зокрема, містить інформацію про:

  • облікові дані платника (реєстраційні дані, відомості про керівника, про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку, відомості про об’єкти оподаткування, дані про банківські рахунки, дані податкового обліку і реєстрів);
  •  подання звітності (перелік звітів, перегляд квитанції, інформація про раніше надіслані звіти).

Враховуючи викладене, для отримання повних та актуальних даних платників податків рекомендуємо користуватись електронним сервісом "Електронний кабінет платника".

Джерело
Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс
Рубрика:
Держрегулювання / Інше
Теги:
Електронна звітність , Електронний документ , Звітність

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?