Головна Усі новини Держрегулювання Інше

Мін'юст реформує сферу електронних довірчих послуг з урахуванням досвіду ЄС

Мін’юст продовжує роботу над реалізацією Закону України «Про електронні довірчі послуги». Директоратом стратегічного планування та європейської інтеграції вже розробляється проектна пропозиція щодо реалізації технічної частини закону

Зокрема, йдеться про отримання технічного обладнання та необхідного програмного забезпечення. До співпраці Мін’юст залучатиме і міжнародних експертів, які консультуватимуть українських спеціалістів. Про це повідомив Міністр юстиції Павло Петренко.

Закон спрямований на реформування національної нормативної бази у сфері електронного цифрового підпису шляхом імплементації законодавства Європейського Союзу, розбудову єдиного простору довіри на основі системи електронних довірчих послуг.

Вже створені акредитовані центри сертифікації ключів, які мають намір надавати кваліфіковані електронні довірчі послуги. У разі, якщо електронний цифровий підпис та посилений сертифікат відкритого ключа, що його підтверджує, вже видані - вони будуть використовуватися до закінчення строку їх дії, але не пізніше двох років з дня набрання чинності Законом «Про електронні довірчі послуги». Останній вступає в дію 7 листопада 2018 року.

«Закон означає, що кожен зі свого мобільного телефону може зареєструвати компанію, підписати будь-який договір, направити відповідний запит. Фактично вся активна діяльність малого та середнього бізнесу може відбуватися в комунікації з державними органами за допомогою смартфону. Без купи паперу, без корупційної складової. Це крок вперед щодо електронного врядування  і прибирання бюрократії і корупції з державного апарату» - додав очільник Мін’юсту.

На сьогодні отримати електронний цифровий підпис можна в 1 з 24 акредитованих центрів сертифікації ключів. Станом на середину 2018 року близько 9 мільйонів фізичних осіб та представників юридичних осіб вже його мають.

В цьому напрямку також активно ведеться робота над впровадженням альтернативного методу електронної ідентифікації Mobile ID. Ідеться про функціонування систем автентифікації та електронного цифрового підпису з використанням телефону. Це дозволить через смартфон посвідчувати документи, отримувати державні послуги без черг та маніпуляцій.  Ці документи матимуть таку ж силу, як і паперові з печаткою та підписом.

Джерело
Міністерство юстиції
Рубрика:
Держрегулювання / Інше
Теги:
Електронний документ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Коментарі: 1

Новини по темі

Консультації по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?