Головна Усі новини Держрегулювання Інше

Авто з єврономерами: що змінить законопроект?

Ширша градація ставок акцизного податку для авто з різним об’ємом двигуна, значно дешевша вартість митного оформлення в перші три місяці дії нових законів, а також спрямування мита до Пенсійного фонду – головні зміни

Такими є результати розгляду проектів законів №8487 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» та №8488 «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» Комітетом ВРУ з питань податкової та митної політики на засіданні, що відбулося 6 листопада 2018 року.

За словами Голови Комітету Ніни Южаніної, як це і було передбачено в редакції відповідного законопроекту, схваленого в першому читанні, розмір акцизного податку обчислюватиметься за економічно обґрунтованою формулою:

Базова ставка х Коефіцієнтдвигун х Коефіцієнтвік = Сума акцизного податку

Проте, для того, щоб диференціювати вартість митного оформлення для різних за класом авто, в редакції до другого читання змін до ПКУ були запропоновані нові базові ставки.

«Для доступних бензинових авто з об’ємом двигуна до 3000 см3 ми запропонували базову ставку 50 євро, у той час, як для більш потужних, а отже дорожчих машин, об’єм двигуна яких перевищуватиме 3000 см3, застосовуватиметься ставка 100 євро», – розповіла вона членам Комітету.

Відповідна градація передбачена і для дизельних транспортних засобів: до 3500 см3 – 75 євро, понад 3500 см3 – 150 євро.

Інша значна зміна – обмеження коефіцієнту віку, максимальний показник якого нині встановлено на рівні 15, у той час як раніше він відповідав фактичній кількості років кожного конкретного авто.

«Відтак навіть для автомобілів 2000 року випуску коефіцієнт віку, застосування якого суттєво впливає на розмір акцизного податку, не перевищуватиме 15», – роз’яснила Ніна Южаніна.

Значною поступкою Голова Комітету назвала й введення нових тимчасових коефіцієнтів 0,5 та 0,75, що застосовуватимуться до розміру акцизного податку за умови митного оформлення автомобілів, ввезених на митну територію України в режимах транзиту та тимчасового ввезення, у перші три місяці з дати набрання чинності зазначених законів.

«Після набрання чинності Тимчасовим порядком митного оформлення транспортних засобів, розробленого та затвердженого Кабінетом Міністрів України, протягом 30 днів, але не більше 60, акцизний податок може бути зменшено вдвічі, а в наступні – на чверть», – підкреслила вона.

Зазначену ставку Н. Южаніна назвала «посильною та саме такою, за якою до Комітету зверталися активісти», додавши, що можливість зменшити розмір митних платежів стимулюватиме водіїв авто з іноземною реєстрацією розмитнити свої транспортні засоби якомога скоріше, а отже дозволить вирішити питання ввезених в Україну європейських авто в найкоротші строки.

Не менш вагомою є ініціатива Комітету спрямувати кошти, отримані від масового митного оформлення машин з європейськими номерами до ПФУ.

«Ця норма є винятковою і стосується виключно митного оформлення транспортних засобів, ввезених на митну територію України в режимах транзиту та тимчасового ввезення з 1 січня 2015 року й до дня набрання чинності зазначених актів. Її застосування дозволить підвищити ступінь соціальної відповідальності осіб, які ввезли такі машини й надасть змогу збалансувати фінансовий стан Пенсійного фонду, що в свою чергу стабілізує ситуацію з виплатою пенсій в Україні», – наголосила вона.

Іншу виняткову зміну пропонується внести до МКУ. Згідно з нею протягом 180 днів з дати набрання чинності відповідного закону митне оформлення транспортних засобів, що були ввезені на митну територію України в останні 4 роки в митних режимах транзиту та тимчасового ввезення, здійснюватиметься відповідно до тимчасового порядку, де будуть чітко прописані всі процедури та митні формальності.

При цьому митне оформлення авто, щодо яких не були дотримані строки та вимоги митних режимів, здійснюватиметься після сплати належних митних платежів, а також добровільної сплати власниками таких авто коштів в розмірі 8500 гривень, що звільнить від адміністративної відповідальності осіб, які ввезли зазначені автомобілі на територію України.

Загалом за те, щоб рекомендувати Парламенту прийняти зазначені законопроекти у другому читанні та в цілому проголосували більшість членів Комітету, присутніх на засіданні Комітету. Розгляд проектів законів у другому читанні в сесійній залі ВРУ заплановано на 8 листопада.

 

UPD_08.11.2018_14:09

За результатами ранкового засідання ВРУ прийняла закон щодо правил оподаткування ввезених авто з іноземною реєстрацією, в т.ч. щодо ввезених до набрання чинності норм цього Закону. Про це ми розповіли тут>>

Джерело
Сайт Ніни Южаніної
Рубрика:
Держрегулювання / Інше
Теги:
Акциз , Автотранспорт , Митниця

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Коментарі: 6

Новини по темі

Консультації по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?