Важливі теми
  • Посилання скопійовано

Які особливості публічних закупівель на період воєнного стану: проєкт постанови КМУ

Оприлюднено проєкт постанови КМУ, яким визначено особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування

Які особливості публічних закупівель на період воєнного стану: проєкт постанови КМУ

10 вересня 2022 року набрав чинності Закон №2526-IX. Ним визначено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, має визначити Кабмін зі забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.

З огляду на це, Мінекономіки розроблено та оприлюднено проєкт постанови КМУ “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (завантажити). Ним, зокрема:

  • визначаються нові вартісні пороги (закупівля товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тисяч гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тисяч гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 мільйона гривень) для обов’язкового застосування ЕСЗ шляхом проведення відкритих торгів (під час яких, зокрема, забезпечується право суб’єктів господарювання на оскарження рішень, дій чи бездіяльності замовника до органу оскарження) або використанням електронного каталогу. Такі вартісні пороги є однаковими як для “звичайного замовника”, так і для “замовника в окремій сфері господарювання” – для яких в Законі визначені різні вартісні пороги для застосування ЕСЗ, зокрема шляхом проведення процедур закупівель;
  • надається право замовнику (незалежно від того чи це “звичайний замовник” чи “замовник в окремій сфері господарювання”) використовувати ЕСЗ, якщо вартість закупівлі товарів і послуг (крім поточного ремонту) є меншою ніж 100 тисяч гривень, послуг з поточного ремонту – менше ніж 200 тисяч гривень, робіт – менше ніж 1,5 мільйона гривень;
  • визначається перелік підстав для незастосування ЕСЗ;
  • встановлюється право для замовників застосовувати електронний каталог без обмеження вартості закупівлі;
  • надається можливість учасникам процедури закупівлі подавати тендерні пропозиції з ціною, що перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів (за умови, якщо замовником зазначено в тендерній документації, що він приймає такі тендерні пропозиції, та визначено прийнятний відсоток перевищення);
  • встановлюється обов’язок для замовника відхиляти тендерні пропозиції з ціною, що перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену ним в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовником не визначено в тендерній документації, що він приймає до розгляду такі тендерні пропозиції або не зазначено прийнятний відсоток перевищення;
  • розширюються можливості для зміни істотних умов договору про закупівлю після його укладання;
  • скорочуються строки та спрощуються умови проведення відкритих торгів, визначених Законом;
  • розширюються можливості для використання механізму виправлення помилок учасником процедури закупівлі (тендерна пропозиція якого визначена ЕСЗ найбільш економічно вигідною), допущених учасником процедури закупівлі в поданій ним тендерній пропозиції;
  • спрощується участь у відкритих торгах суб’єктів господарювання (самодекларація для учасників процедури закупівлі про відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, зменшується кількість необхідних документів від переможця процедури закупівлі, а також кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону можуть не застосовуватися до учасників процедури закупівлі (це право замовника, а не обов’язок) та ін.).

Також проєктом постанови встановлено, що:

1) замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у юридичних осіб – резидентів Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичних осіб, створених та/або зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь та юридичних осіб, кінцевими бенефіціарними власниками (власниками) яких є резиденти Російської Федерації/Республіки Білорусь, а також публічні закупівлі у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь,  за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання цією постановою чинності;

2) звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель відповідно до постанови КМУ від 28.02.2022 р. №169 “Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану”, а також договір про закупівлю, всі додатки та зміни до нього після його укладення оприлюднюються замовником протягом 90 днів з дня припинення або скасування правового режиму воєнного стану в Україні, якщо замовником не оприлюднено такий звіт, договір про закупівлю, всі додатки та зміни до нього після його укладення до набрання цією постановою чинності;

3) договори про закупівлю, укладені відповідно до цієї постанови, виконуються на умовах, на яких такі договори були укладені;

4) закупівлі товарів, робіт і послуг, що розпочаті до набрання цією постановою чинності, завершуються у порядку, що діяв до набрання цією постановою чинності.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Інше»