• Посилання скопійовано

Запропоновано вдосконалити механізм бюджетних дотацій для аграріїв

У ВРУ зареєстровано законопроект, який дозволить не допускати необґрунтованого дотування тих виробників сільськогосподарської продукції, які завідомо здійснюють високорентабельні види діяльності

Запропоновано вдосконалити механізм бюджетних дотацій для аграріїв

8 вересня 2017 р. у Верховній Раді зареєстровано проект Закону №7091 "Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо вдосконалення механізму бюджетних дотацій для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції)". Його авторами є нардепи О. Ляшко, О. Кришин, В. Галасюк, О. Продан, С. Хлань.

 

Чому виникла необхідність таких змін?

Як зазначено у пояснювальній записці, при прописуванні механізму реалізації бюджетної дотації було допущено кілька прорахунків. Це дозволило скористатися дотацією деяким виробникам с/г продукції, які насправді не потребують такої підтримки, і з року в рік показують високу рентабельність.

Так, половину всього обсягу бюджетної дотації, розподіленої між 1140 сільськогосподарськими підприємствами, отримали лише 20 компаній, переважно виробники курятини, які здійснюють високорентабельну економічну діяльність і щороку звітують про багатомільйонні суми чистого доходу.

Очевидно, що закладений у законодавстві принцип розподілу бюджетної дотації не відповідає економічним реаліям, принципам державної підтримки сільськогосподарських виробників та потребує перегляду з метою спрямування бюджетних коштів у ті галузі, які насправді потребують такої підтримки. 

Досвід надання бюджетної дотації у 2017 році свідчить про дві ключові проблеми у механізмі розподілу дотації:

  • основні переваги отримують великі сільськогосподарські товаровиробники;
  • товаровиробники, які займаються одночасно дотаційними і недотаційними видами діяльності, по факту, не можуть отримати дотацію, оскільки механізм прив’язаний до сплаченого до бюджету ПДВ.

Крім того, існує потреба у забезпеченні дієвих механізмів контролю з боку ДФС щодо суб’єктів, які виключаються до Реєстру отримувачів бюджетної дотації, які доцільно визначити у ПКУ.

 

Що пропонується?

Основними положеннями законопроекту №7091 пропонується:

  • обмежити суму дотацій – не більше 50 млн грн на рік – на одного товаровиробника із врахуванням пов’язаних з ним осіб; 
  • виплачувати дотації пропорційно вартості реалізованої сільськогосподарської продукції, на яку поширюються дотації;
  • включити до ПКУ положення, що регламентують підстави виключення з Реєстру отримувачів бюджетної дотації.

Таким чином прийняття законопроекту дозволить не допускати в подальшому необґрунтованого дотування тих виробників сільськогосподарської продукції, які завідомо здійснюють високорентабельні види діяльності, натомість переспрямувати значні суми коштів на підтримку тих виробників, які займаються нерентабельними видами економічної діяльності, підтримання яких є важливим для забезпечення продовольчої безпеки держави та імпортозаміщення. 

***

Читайте також:

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: Верховна Рада України

Рубрика: Оподаткування/Загальні положення

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Загальні положення»