• Посилання скопійовано

Як змінився Порядок електронного адміністрування пального та спирту: аналіз постанови КМУ

В Порядок електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового знову внесли зміни. Які саме? Розглянемо у нашому коментарі до постанови КМУ

Як змінився Порядок електронного адміністрування пального та спирту: аналіз постанови КМУ

22 липня Кабмін прийняв рішення внести зміни до Порядку електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового. Зокрема, положення Порядку приводяться у відповідність до норм Закону від 18.12.2019 р. №391-IX. Про це розповідав Мінфін, а ми повідомляли тут.

24 липня 2020 року постанова КМУ від 22.07.2020 р. №626, якою внесено зміни до Порядку, офіційно опублікована та набрала чинності. Тож розглянемо тепер детальніше, що змінилося.

Насамперед зазначимо, що перелік термінів у Порядку доповнюється новим: умовний код 2711 – визначений пп. 230.1.3 ПКУ, за яким обліковуються у літрах, приведених до температури 15°C, скраплений газ (пропан або суміш пропану з бутаном), інші гази, бутан, ізобутан за кодами згідно з УКТЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10.

Крім того передбачається, що постійні представництва, які будуть здійснювати реалізацію пального або спирту етилового, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку до початку реалізації пального або спирту етилового. Відповідна зміна була внесена до п. 4 Порядку.

 

Зміни щодо інформації, яка оприлюднюється з реєстру платників

Згідно зі змінами ДПС щодня оприлюднюватиме на власному офіційному вебпорталі інформацію з реєстру платників зі зазначенням:

  • ідентифікаційних та реєстраційних даних платників акцизного податку;
  • даних про уніфіковані номери та адресу місцезнаходження акцизних складів.

 

Зміни та уточнення щодо електронного адміністрування

Згідно з доповненим п. 28 Порядку, окремий облік обсягів пального у системі електронного адміністрування стосується і обсягів пального, яке розподіляється між акцизними складами пересувними, що використовуються під час такого ввезення або акцизними складами, які є ліцензійними митними складами, на яких здійснюється митне оформлення, на підставі акцизних накладних, зареєстрованих в ЄРАН, складених платником акцизного податку – розпорядником таких акцизних складів пересувних.

Також уточнено останній абзац пункту 33 Порядку, за яким у платника акцизного податку – отримувача пального зміна показника SАНаклОтр не відбувається на обсяги пального, що реалізується:

  • з акцизного складу, який є місцем роздрібної торгівлі пальним, на яке отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, через паливороздавальні або оливороздавальні колонки у паливний бак транспортного засобу або в тару споживача;
  • з акцизного складу, який не є місцем роздрібної торгівлі пальним, через паливороздавальні або оливороздавальні колонки у паливний бак транспортного засобу;
  • з акцизного складу пересувного у паливний бак транспортного засобу, обладнання або пристрою.

Також уточнено: якщо у платника акцизного податку виникає потреба у поповненні обсягу залишків пального в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, він може зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального за умови:

  • відсутності на обліковій картці сум коштів сплаченого акцизного податку – для обсягів пального, що оподатковуються на умовах, встановлених п. 229.2 – 229.7 ПКУ, або не підлягають оподаткуванню, або звільняються від оподаткування або палива для реактивних двигунів, технологічне злиття якого з паливних баків повітряних суден було здійснено на митній території України.

Сума залишків акцизного податку, в межах якої платник акцизного податку має право на реєстрацію заявки на поповнення обсягів залишку пального (SЗап), обчислюється як загальна сума поповнення таким платником з поточного рахунка його електронного рахунка (SПопрах) за вирахуванням:

  • загальної суми акцизного податку, що міститься в зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового заявках на поповнення обсягів залишку пального (SАп), з урахуванням коригувань до зазначених заявок такого платника;
  • повернутих платнику сум акцизного податку, помилково сплачених таким платником на електронний рахунок.

Зазначені суми обчислюються наростаючим підсумком, починаючи з 1 березня 2016 року.

 

Визначення обсягів обігу (крім обсягу реалізації пального через паливороздавальні колонки) та залишків пального у літрах, приведених до температури 15 °C

Також Порядок доповнено пунктом 46, яким встановлено, що для визначення обсягів обігу (крім обсягу реалізації пального через паливороздавальні колонки) та залишків пального у літрах, приведених до температури 15°C, використовуються положення:

  • ДСТУ EN ISO 8973:2013 «Гази нафтові скраплені. Розрахунковий метод визначення густини і тиску пари»;
  • ДСТУ ГОСТ 8.599:2016 (ГОСТ 8.599–2010, IDT) «Метрологія. Густина світлих нафтопродуктів. Таблиці перерахунку густини до 15 °С та 20 °С і до умов вимірювання об’єму».

 

Можливість відображення в СЕА РП СЕ різниці обсягу пального між даними бухобліку та даними Системи внаслідок коливання температур

Як було зазначено у повідомленні Мінфіну, зміни до Порядку передбачають і можливість відобразити в СЕАРП СЕ різниці між обсягом пального за даними БО та даними у Системі через зміни температури. Для цього Порядок доповнюється новими пунктами 47 – 51, якими передбачається наступне.

Відхилення між обсягами залишків пального за кожним кодом згідно з УКТЗЕД, що обліковуються в системі за акцизним складом, який є місцем роздрібної торгівлі пальним, та обсягами залишків пального в бухгалтерському обліку, які виникли внаслідок врахування в системі як літрів, що приведені до температури 15°C без врахування впливу змін фактичної температури повітря, яка була за такого відпуску, є обліковою різницею, якщо її розмір наприкінці календарного року не перевищує 1 відсоток обсягу реалізації пального за такий календарний рік в системі (крім скрапленого газу, який у СЕА РП СЕ обліковується за умовним кодом 2711).

А для скрапленого газу, який у СЕА РП СЕ обліковується за умовним кодом 2711, – якщо її розмір не перевищує 3 відсотки обсягу реалізації в системі за такий календарний рік.

На обсяги пального, що не перевищують зазначені вище розміри, платник акцизного податку має право скласти в одному примірнику та зареєструвати акцизну накладну в ЄРАН не рідше одного разу на календарний рік на підставі бухгалтерської довідки не пізніше 31 січня наступного року.

При цьому передбачено і складання АН на облікові різниці за 2016-2019 роки. Така АН також складається в одному примірнику з реєстрацією в ЄРАН на підставі бухгалтерської довідки не пізніше 31 січня 2021 року.

У разі коли відхилення між обсягом пального у літрах, приведених до температури 15°С, визначеним територіальними органами Держмитслужби на підставі висновків спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби та обсягом пального у літрах, приведених до температури 15°С, зазначеним платником акцизного податку у митній декларації, поданій ним до отримання таких висновків, не перевищує 0,5 відсотка, розрахунок коригування до акцизної накладної не складається.

На обсяг такого відхилення, що зазначено вище і не перевищує 0,5%, такий платник акцизного податку має право скласти в одному примірнику та зареєструвати акцизну накладну в ЄРАН не пізніше 15  календарних днів починаючи з дати зарахування в СЕА РП СЕ такого обсягу пального, якою списується обсяг з обліку в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Акцизи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Акцизи»