Головна Усі новини Оподаткування ПДВ

Електронне адміністрування ПДВ: актуальні питання-відповіді

ДФСУ оприлюднила актуальні питання-відповіді про особливості електронного адміністрування ПДВ

1. Порядок відкриття/закриття ПДВ-рахунків.

Відкриття ПДВ-рахунку.

Після реєстрації особи платником ПДВ та присвоєння індивідуального податкового номера платника податку ДФС надсилає Казначейству інформацію щодо такого платника податку.

В Казначействі зареєстрованому платнику податку відкривається ПДВ-рахунок.

У день відкриття ПДВ-рахунку Казначейство направляє до ДФС повідомлення про відкриття рахунку відповідно до положень наказу Міндоходів від 26.12.2013 р. №853 «Про затвердження Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 21.01.2014 р. за № 121/24898.

ДФС здійснює взяття ПДВ-рахунку на облік, направляє повідомлення про взяття на облік до Казначейства та повідомляє платника податку про реквізити його ПДВ-рахунку.

При кожній повторній реєстрації платником ПДВ відкривається новий ПДВ-рахунок.

Закриття ПДВ-рахунків.

Після анулювання реєстрації платника податку та завершення всіх розрахунків з бюджетом за відповідний період реєстрації платником ПДВ ДФС для закриття рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ надсилає Казначейству:

а)  за наявності на ПДВ – рахунку залишку коштів -  реєстр на списання коштів до бюджету та наступного дня після списання коштів - реєстр з інформацією про платника податку, реєстрацію платником ПДВ якому анульовано і ПДВ-рахунок якого необхідно закрити;

б) у разі відсутності на ПДВ – рахунку залишку коштів - реєстр з інформацією про платника податку, реєстрацію платником ПДВ якому анульовано і ПДВ-рахунок якого необхідно закрити.

Казначейство на підставі відповідних реєстрів податку перераховує кошти до бюджету,  закриває ПДВ-рахунок та у день закриття повідомляє про це ДФС.

2. Отримання платниками податку інформації з Системи електронного адміністрування ПДВ

Платники податку засобами клієнтського програмного забезпечення направляють електронні запити щодо отримання відомостей з Системи електронного адміністрування ПДВ:

1) Запит щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних (J/F1300103).

Витяг з Єдиного реєстру податкових накладних  (J/F1400103) який надається платнику, містить інформацію щодо:

виданих та/або отриманих податкових накладних та розрахунках коригування до податкових накладних зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, як на вказану дату, так і в розрізі контрагентів із зазначенням дати та номеру документа, а також суми податку.

2) Запит  про стан рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ та суми податку, на яку мають право зареєструвати  податкові накладні та/або розрахунки коригування (J/F1301204).

Витяг з системи електронного адміністрування (J/F1401204), який надається платнику, містить інформацію щодо:

стану рахунку (залишок на рахунку/заборгованість),

суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати  податкові накладні та/або розрахунки коригування,

складових формули розрахунку такої суми.

3) Запит на отримання інформації щодо суми збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ΣНакл), за рахунок сум від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів до 1 лютого 2015 року, що були задекларовані платником у додатку 2 до декларації з ПДВ (J/F1301301).

Витяг з системи електронного адміністрування ПДВ щодо суми збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних (J/F1401301), який надається платнику, містить інформацію щодо:

суми збільшення на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних,

суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати  податкові накладні та/або розрахунки коригування,

реєстраційний номер та  дату декларації, в якій було задекларовано таке збільшення.

4) Запит щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних (J/F1301401).

Витяг з Єдиного реєстру податкових накладних (J/F1401401), який надається платнику, містить інформацію щодо:

виданих податкових накладних та розрахунків коригування зареєстрованих з порушенням граничного терміну реєстрації за запитуваний період.

5) Запит щодо отримання інформації в розрізі операцій з системи електронного адміністрування ПДВ (J/F1301901).

Витяг в розрізі операцій з системи електронного адміністрування ПДВ (J/F1401901), який надається платнику, містить інформацію щодо:

- типу операції,

- дату та номер документа,

- суму операції.

Електронні формати документів розміщені на офіційному сайті ДФС України в розділі (банер): Електронне адміністрування ПДВ/До уваги платників податків та розробників програмного забезпечення.

Джерело
Державна фіскальна служба України
Рубрика:
Оподаткування / ПДВ
Теги:
ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?