• Посилання скопійовано

Витрати на ремонт (поліпшення) орендованих ОЗ: що з податком на прибуток?

Платники податку на прибуток, які коригують фінрезультат до оподаткування, повинні знати, як відображати в обліку витрати на ремонт або поліпшення орендованого майна. Детальніше про це у свіжій ІПК від податківців

Витрати на ремонт (поліпшення) орендованих ОЗ: що з податком на прибуток?

В індивідуальній консультації від 04.04.2018 р. №1369/6/99-99-15-02-02-15/ІПК ДФСУ розглянули ситуацію щодо виникнення податкових різниць при здійсненні ремонту орендованих невиробничих основних фондів та нарахування амортизації на них.

 

Бухгалтерський облік витрат на ремонт орендованого ОЗ

Затрати орендаря на поліпшення об'єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що призводять до збільшення майбутніх економічних вигод, які первісно очікувалися від його використання, відображаються орендарем як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших необоротних матеріальних активів. Тобто, простіше кажучи, амортизуються.

Такі затрати збираються за субрахунком 153, а після закінчення поліпшення та початку експлуатації об’єкта оренди зараховуються до складу групи «Інші необоротні матеріальні активи» (субрахунок 117). По кожному об’єкту оренди – окремий об’єкт таких НМА.

Якщо ж ремонт здійснюється з метою підтримання об’єкта в робочому стані і не призводить до збільшення вигод від використання такого об’єкта, то вартість  ремонту відноситься до поточних витрат підприємства. Яких саме – визначається залежно від напрямку використання об’єкта оренди.

 

Податковий облік витрат на ремонт орендованого ОЗ

Як відомо, податковий облік щодо податку на прибуток у вигляді коригування бухгалтерського фінрезультату на різниці, встановлені ПКУ, здійснюють не всі. Лише ті, в кого річний обсяг доходів перевищив 20 млн грн, та ті, хто вирішив це робити добровільно (пп. 134.1.1 ПКУ). Тобто, усе, що зазначається далі, саме для них.

Якщо орендований об’єкт використовується у господарській діяльності (тобто за ПКУ його використання має на меті отримання доходу), то проблем немає. Щодо витрат на ремонт коригувань таких об’єктів розділ ІІІ ПКУ не містить.

А щодо поліпшень орендованих матеріальних об’єктів – вони відображаються у групі 9 (тобто, як інші основні засоби). Про це також тут>>

Хоча в бухгалтерському обліку витрати на поліпшення визнаються не ОЗ, а іншими НМА, податківці у «ЗІР» наполягають: орендар має збільшити фінрезультат на суму бухгалтерської амортизації і зменшити фінрезультат на суму податкової амортизації за такими об’єктами.

 

А що, як об’єкт оренди використовується, не в господарській діяльності?

В бухгалтерському обліку це мало що змінить, крім рахунку витрат. А в податковому?

За пп. 138.3.2 ПКУ в податковому обліку ремонт/поліпшення таких об’єктів оренди не амортизуються і проводяться за рахунок відповідних витрат. Та про які витрати мова, як їх вже немає?  ПКУ не уточнює. Навпаки встановлені спеціальні податкові різниці для таких випадків, про які ми і поговоримо далі.

 

Усі зміни з податку на прибуток  – 
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

ПІДПИСАТИСЬ

Хочете подивитись,як це виглядає?

Фінансовий результат до оподаткування збільшується, зокрема:

- на суму нарахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до НП(С)БО або МСФЗ;

- на суму витрат на ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення невиробничих основних засобів чи невиробничих нематеріальних активів, віднесених до витрат відповідно до НП(С)БО або МСФЗ.

 

Фінансовий результат до оподаткування зменшується, зокрема:

- на суму розрахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до п. 138.3 ПКУ. При цьому згідно з пп. 138.3.2 ПКУ не підлягають амортизації та проводяться за рахунок відповідних джерел витрати на ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення невиробничих основних засобів, невиробничих нематеріальних активів;

- на суму первісної вартості придбання або виготовлення окремого об'єкта невиробничих основних засобів або невиробничих нематеріальних активів та витрат на їх ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення, у тому числі віднесених до витрат відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, у разі продажу такого об'єкта невиробничих основних засобів або нематеріальних активів, але не більше суми доходу (виручки), отриманої від такого продажу.

Отже, якщо орендар здійснив поліпшення орендованого невиробничого ОЗ (пам’ятаємо, що в податковому обліку поліпшення орендованого ОЗ – це об’єкт групи 9), то на суму нарахованої амортизації вартості такого поліпшення орендар збільшує фінрезультат. Той самий наслідок буде і у випадку, якщо орендар поніс витрати на ремонт орендованого невиробничого ОЗ. Без права зменшення фінрезультату на суму податкової амортизації – її просто не буде.

Спробувати провести зменшення фінрезультату, звісно, можна – у випадку, якщо орендодавець відшкодовує витрати орендаря на цей ремонт/поліпшення. Та чи погодяться податківці, що в цьому випадку відбувся продаж податкового об’єкта ОЗ? Про це варто отримати власну ІПК.

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Податок на прибуток»