Головна Усі новини Тематичні розсилки Каса і РРО

«Каса і РРО» №1(6) | 19.01.2018 р.

Шостий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена готівковим розрахункам та РРО

Це – вже шостий (і перший в цьому році) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена касі, готівковим розрахункам та РРО. Початок Нового року приніс подарунки й для сфери готівкових розрахунків.

 

Тож сьогодні ми:

  • поговоримо про нове Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, яке затверджено Постановою НБУ №148;
  • розберемося з новими формами касових документів (прибутковий і видатковий касовий ордер, відомість на виплату готівки, Касова книга тощо);
  • розповімо вам про проект постанови КМУ щодо обов’язкового застосовування платіжних терміналів;
  • і наостанок – наведемо два роз’яснення ДФС щодо особливостей заповнення касових чеків: при оплаті за товар сертифікатом та у разі включення до послуги з проживання у готелі вартості сніданку.

Гарного вам читання!

 

***

Що змінилося у веденні готівкових розрахунків з 5 січня 2018 року?
По-перше, за новим Положенням №148 оприбуткуванням готівки є проведення суб’єктами господарювання обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі/книзі обліку доходів і витрат. Тому при застосуванні РРО та РК і веденні КОРО цю інформацію слід ще зазначати в касовій книзі.

По-друге, розміри обмежень щодо суми готівкових розрахунків тепер містяться саме у Положенні №148. При цьому граничні суми протягом одного дня залишися без змін:

  1. між підприємствами та фізособами-підприємцями – у розмірі до 10 000 гривень включно;
  2. з фізичними особами – у розмірі до 50 000 гривень включно.

По-третє, правила видачі готівки залишилися без змін. Проте Положенням №148 встановлено граничні строки використання підзвітних коштів для здійснення цивільно-правових дій.

По-четверте, змінилося визначення ліміту каси. Раніше лімітом був граничний розмір суми готівки, що може залишатися в касі в позаробочий час. Тепер до цієї суми додали ще й готівку, яка має забезпечити роботу на початку наступного робочого дня. За змістом порядок розрахунку ліміту каси не змінився. Але форма розрахунку вже має розроблятися кожним суб’єктом господарювання.

По-п’яте, збільшено до п`яти (замість трьох) робочих днів строк можливого зберігання готівки для виплати зарплати.

І ще, за новим Положенням №148 підприємство зобов'язане розробити та затвердити внутрішнім документом порядок оприбуткування готівки в касі. Зокрема, в ньому слід максимально врахувати особливості роботи як свої, так й відокремлених підрозділів.

Про це все детально читайте у нашій аналітиці.

 

Як оформлювати касові документи за новими правилами
Насамперед зазначимо, що у зв’язку з затвердженням нового у новій редакції викладено такі форми:

Нові форми касових документів потрібно застосовувати з 5 січня 2018 року (з дня набрання чинності Положення №148). До того ж змінилися правила ведення касової книги в електронної форми.

З особливостями оформлення нових форм касових документів, а також із зразками їх заповнення можна ознайомитися в нашій аналітиці.

Роз’яснень від Нацбанку з цього приводу ще не надавалось, а рекомендації щодо заповнення нових форм прибуткового та видаткового касового ордеру від ДФС – ось тут.

 

Звертаємо увагу! Для відокремлених підрозділів підприємств встановлено окремі правила ведення касових книг. Зокрема, ведення касової книги відокремленими підрозділами поставлена у пряму залежність від права здавання готівки). Якщо відокремленому підрозділу це право не надається (те, що має право робити відокремлений підрозділ, вирішується в документі про його створення), то і касову книгу йому вести не потрібно.

 

Застосування платіжних терміналів буде обов’язковим для всіх суб’єктів господарювання
Мінекономрозвитку розробив та оприлюднив відповідний проект постанови КМУ. За ним суб’єкти господарювання при продажі товарів (наданні послуг), включаючи дистанційний спосіб, зобов’язані забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків з використанням електронних платіжних засобів за допомогою платіжних пристроїв та/або сервісів:

  1. до 1 липня 2018 р. – суб’єкти господарювання – платники податку на загальній системі оподаткування, а також суб’єкти господарювання – платники єдиного податку четвертої групи;
  2. до 1 січня 2019 р. – платники єдиного податку ІІ і ІІІ груп з торговельною площею понад 20 кв. метрів, які здійснюють господарську діяльність у населених пунктах, що мають статус міста;
  3. до 1 липня 2019 р. - платники єдиного податку ІІ і ІІІ груп з торговельною площею до 20 кв. метрів, які здійснюють господарську діяльність у населених пунктах, що мають статус міста, та суб’єкти господарювання – платники єдиного податку ІІ та ІІІ груп, які здійснюють господарську діяльність у населених пунктах, що не мають статусу міста;
  4. до 1 січня 2020 р. – суб’єкти господарювання – платники єдиного податку І групи.

Проектом також передбачено порядок використання платіжних терміналів. Так, суб’єкти господарювання зобов’язані здійснювати розрахунки за продані товари (надані послуги) понад встановлену Нацбанком граничну суму розрахунків готівкою для фізосіб виключно у безготівковій формі. Тобто при продажі товарів вартістю більше 50 000 грн на добу потрібно буде розрахунки на суму перевищення проводити через платіжні термінали.

Про це, а також про те, хто наразі зобов’язаний використовувати платіжні термінали, а хто – поки що ні, ми писали ось тут.

 

Розрахунок за товар сертифікатом: що зазначити у касовому чеку?
Податківці у індивідуальній консультації від 26.12.2017 р. №3144/6/99-99-14-05-01-15/ІПК зауважили, що Наказом №13 визначено вимогу до позначення форми оплати (готівкою, електронним платіжним засобом, у кредит тощо). При цьому під «тощо» можна позначити форму оплати – «сертифікат». У разі проведення розрахунків за авансовою оплатою за товар (послугу) такі розрахунки проводяться через РРО з зазначенням у касовому чеку, наприклад, «сертифікат», у касовому чеку при поверненні товару (послугу) вказується сума використаного «сертифікату».

Про це ми пишемо тут.

 

Наостанок – ще одне роз’яснення від ДФС
Позицію податківців щодо заповнення касового чеку у разі включення у надану послугу з проживання вартості сніданку читайте тут («якщо послуга "проживання" включає у себе "проживання і сніданок" окремо виділяти її у касовому чеку непотрібно, але якщо оплата проводиться окремо за "проживання" та "сніданок", то програмування вартості товару (послуги) та назви товару (послуги) здійснюється окремо»).

 

***

Увага! Новий відеокурс «Касові операції: все по-новому» з Тетяною Мойсеєнко
Каса на підприємстві є найбільш уразливою ділянкою для застосування податківцями величезних штрафів. А привід у них є! Адже 5 січня 2018 року зазнали суттєвих змін Порядок ведення касових операцій, заповнення касових документів та розрахунок ліміту. Вже зовсім скоро на двох ексклюзивних відеоуроках ми розберемо усі важливі новації в законодавстві.

Приєднуйтесь до ваших колег за посиланням!

Касові операції: все по-новому

 

Наразі це все.
Більше новин на тему каси та РРО ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит».

Доступ до повного тексту цієї новини можливий лише для передплатників пакетів «Експерт», «Профі» та «Тематичні розсилки від редакції». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Тематичні розсилки» становить лише 49 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
«Дебет-Кредит»
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Тематичні розсилки / Каса і РРО
Теги:
Каса , РРО

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі: 0

Новини по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?