Головна Усі новини Тематичні розсилки Трудові відносини. Зарплата і кадри

«Трудові відносини. Зарплата і кадри» №6(14) | 06.04.2018 р.

Чотирнадцятий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам

Це – вже шостий у цьому році (і чотирнадцятий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам. За два тижні, які минули з часу написання попереднього листа, з’явилося багато нового та цікавого на цю тему.

 

Цього разу ми:

  • нагадаємо про нарахування індексації зарплати у квітні 2018 року;
  • розповімо про зміни у нормах видачі працівникам спецодягу та спецхарчування;
  • визначимося, коли слід застосовувати вкладиші й дублікати трудових книжок;
  • вкотре з’ясуємо, кому із працівників потрібно надавати додаткову відпустку за роботу на комп’ютерах;
  • проконсультуємо, як мають зазначатися назви підприємства та лікувального закладу у лікарняному листку;
  • ...а насамкінець зазначимо, в яких випадках та у якій формі роботодавець має надати працівнику довідку про його зарплату.

Гарного вам читання!

 

***

Зарплату у квітні індексуємо на рівні березня
Індекс інфляції за лютий 2018 року не вплинув на розрахунку коефіцієнтів для квітня 2018 року. Тому індексувати зарплату у квітні 2018 року потрібно на рівні березня. Але у квітні слід буде нараховувати індексацію вперше працівникам, яким підвищувались оклади у листопаді 2017 року, за коефіцієнтом 3,4%.

Традиційне щомісячне роз'яснення від Мінсоцполітики щодо цього питання читайте тут.

 

Хто з працівників має право на додаткову відпустку за роботу на комп’ютерах та за яких умов?
Для працівників за роботу за комп’ютером передбачено надання щорічної додаткової відпустки за особливий характер праці тривалістю до 4 календарних днів.

Ця відпустка має надаватися відповідним працівникам в обов’язковому порядку пропорційно фактично відпрацьованому часу. Але у розрахунок часу, що дає право працівнику на таку відпустку, зараховуються тільки дні, коли він фактично був зайнятий за комп’ютером не менше половини тривалості робочого дня. Облік цього робочого часу має здійснюватися власником або уповноваженим ним органом.

Актуальну позицію профспілок з цього приводу читайте за посиланням, а ми про це писали ще півтора роки тому: тут і тут.

 

Повідомлення про прийняття на роботу залишається!
15 березня на сайті ВРУ було зареєстровано доопрацьований урядовий законопроект №8124 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні».

В ньому уже немає попередньо заявлених положень щодо звільнення від надання повідомлення про прийняття на роботу до ДФС у зв’язку з відображенням цієї інформації в ф. №1-ДФ; з пояснювальної записки до законопроекту №8124 вбачається, що цю норму було виключено за проханням Мінсоцполітики.

Тож повідомлення про прийняття на роботу наразі залишається!

 

Чи можливо у лікарняному листку зазначати скорочені назви лікувального закладу чи місця роботи?
Фахівці Фонду соцстрахування нагадали, що згідно зі ст. 90 ЦКУ та п.1.4 Вимог №368/5 скорочене найменування може використовуватися юридичною особою на рівні з повним у разі його затвердження установчими документами та внесенням відповідного запису до єдиного державного реєстру.

Отже, під час оформлення лікарняних листків разом із повною назвою може використовуватися скорочене найменування лікарського закладу та підприємства, якщо ці скорочення зазначені в їхніх Статутах та в ЄДР.

Якщо ж цієї умови не виконано, то у лікарняному листку слід зазначати тільки повні назви.

 

Вкладиші та дублікати трудових книжок: коли застосовувати та як вести
У разі, коли у трудовій книжці заповнені всі сторінки відповідних розділів, її доповнюють вкладишем. Вкладиш вшивається до трудової книжки, заповнюється і ведеться у такому ж порядку, що й трудова книжка. Без неї вкладиш вважається недійсним. Про кожний виданий вкладиш на титульному аркуші трудової книжки зверху ставлять штамп: «Виданий вкладиш». В ньому зазначають серію та номер вкладиша. У разі кожної наступної його видачі має ставитися другий штамп і зазначатися серія та номер вкладиша.

А дублікат трудової книжки видають у разі її втрати чи зіпсуття. Особа, яка загубила трудову книжку (вкладиш до неї), зобов’язана негайно заявити про це роботодавцю. Не пізніше ніж 15 днів після заяви роботодавець має видати працівнику іншу трудову книжку або вкладиш до неї (нових зразків) з написом «Дублікат» у правому верхньому кутку першої сторінки. Також дублыкат може бути виданий за новим місцем роботи у зв’язку з відсутністю доступу до трудової книжки внаслідок надзвичайної ситуації попереднього роботодавця.

Про це все детальніше дивиться тут.



Норми видачі працівникам спецодягу та спецхарчування тепер встановлюються колективним договором
З 13 березня норми про заходи та засоби охорони праці слід зазначити у колдоговорі. Постановою КМУ від 28.02.2018 р. №134 було внесено зміни до Постанови №994.

Відповідно в обліку до складу витрат з охорони праці можна буде віднести понесені витрати тільки у разі зазначення їхнього переліку у колдоговорі. Якщо немає колдоговору або у колдоговорі не зазначено перелік, обсяг та джерела фінансування витрат з охорони праці, то їх і визнавати за статтею витрат з охорони праці не можна. В такому випадку в бухобліку вони будуть відображатися у складі інших операційних витрат.

 

Звертаємо увагу: граничний розмір витрат з охорони праці не змінювався. Наразі за ст. 19 Закону про охорону праці:

  • для небюджетних підприємств та фізосіб-роботодавців витрати на охорону праці становлять не менше 0,5% від фонду оплати праці за попередній рік;
  • для бюджетних підприємств розмір витрат на охорону праці встановлюється у колективному договорі з урахуванням фінансових можливостей.

 

Про це та про зміни у складі витрат на медогляд працівників детальніше дивиться у нашому коментарі.

 

Наостанок – два листи з коментарями від редакції
Працівник бажає отримати інформацію про його зарплату. В якій формі її надати в залежності від мети отримання? Про це читайте у листі Мінсоцполітики, а наш коментар до нього – тут.

Чи ведуть фізособи-підприємці військовий облік? Якою є зона відповідальності керівника у веденні військового обліку? Чи ведеться військовий облік фізосібами, з якими укладено договір ЦПХ? Про це все несподівано розказав Генштаб ВСУ; наш коментар до цього роз'яснення читайте за посиланням.

 

***

Наразі це все.
Більше новин на тему трудових відносин та зарплати ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Доступ до повного тексту цієї новини можливий лише для передплатників пакетів «Експерт», «Профі» та «Тематичні розсилки від редакції». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Тематичні розсилки» становить лише 49 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
«Дебет-Кредит»
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Тематичні розсилки / Трудові відносини. Зарплата і кадри
Теги:
Заробітна плата , Трудові відносини

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Коментарі: 0

Новини по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?