Головна Усі новини Тематичні розсилки Трудові відносини. Зарплата і кадри

«Трудові відносини. Зарплата і кадри» №2(32) | 31.01.2019 р.

Тридцять другий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам

Це – другий в цьому році (і тридцятий другий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам.

За три тижні, які минули з моменту написання попереднього листа, з’явилося багато нового та цікавого на цю тему. А саме:

  • проінформуємо, що підприємства з понад 8 працівниками мають вперше подати звіт про квоти за 2018 рік;
  • нагадаємо, що у разі наявності 8 та більше основних працівників за 2018 рік слід зареєструватися до 1 лютого у Фонді інвалідів;
  • зазначимо, що з 15 січня спецодяг слід видавати за новими правилами;
  • дізнаємося, у які строки затверджувати штатний розпис;
  • наголосимо, що Уряд затвердив перенесення робочих днів у 2019 році;
  • зупинимося на особливостях нарахування та оподаткування доходів працівників у 2019 році.

Гарного вам читання!

***

 

Маєте 8 та більше основних працівників за 2018 рік – зареєструйтеся до 1 лютого у Фонді інвалідів
Як юридичні, так і фізичні особи, які є роботодавцями не менш ніж 8 осіб (і для них це є основним місцем роботи), повинні бути зареєстровані у Фонді інвалідів. І подбати про таку реєстрацію вони мають самостійно.

На сьогодні це можна зробити особисто у відділенні Фонду або поштою.

Реєстрація провадиться безоплатно. Для цього роботодавцям слід подати такі документи:

  • заяву за формою, затвердженою Наказом №98;

  • копію довідки про включення в реєстр неприбуткових установ, виданої податковим органом (для бюджетних установ);

  • відомості про відокремлені підрозділи за формою, затвердженою Наказом №98 (в разі їх наявності).

А от в електронному вигляді подати документи до Фонду, на жаль, поки що не вийде.

Про це все докладніше ми розповідали у своїй новині.

 

Підприємства з понад 8 працівниками також подаватимуть Звіт про квоти. Вперше - вже за 2018 рік!
Мінсоцполітики своїм наказом від 23.11.2018 р. №1763 затвердило нову форму Інформації про зайнятість і працевлаштування громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню (їх перелік наведено в ст. 14 Закону про зайнятість). Завантажити бланк>>

Цим же наказом внесено зміни до Порядку її заповнення та подання. Наказ №1763 опубліковано 8 січня. Тому звітувати за новою формою та правилами потрібно вже за 2018 рік (не пізніше 1 лютого 2019 року).

На фізосіб-роботодавців обов'язок надання такої Інформації не поширюється!

Згідно з примітками до рядків нового звіту рядки 01 – 03 заповнюються підприємствами з чисельністю штатних працівників понад 20 осіб, а  рядок 04 та 05 – підприємствами з чисельністю штатних працівників від 8 до 20 осіб. Рядок 06 звіту мають заповнювати всі підприємства незалежно від чисельності штатних працівників. Про це читайте ось тут.

 

З 15 січня спецодяг слід видавати за новими правилами
Мінсоцполітики наказом від 29.11.2018 р. №1804  затвердило Мінімальні вимоги безпеки і охорони здоров'я при використанні працівниками засобів індивідуального захисту на робочому місці.

Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування. 15 січня 2019 року його було опубліковано в «Офіційному віснику України» №4. Відповідно з цього часу втратило чинність Положення №53 та почали діяти Мінімальні вимоги.

Ці вимоги поширюються на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності та організаційно-правової форми. Тобто всі роботодавці, в т.ч. й фізособи, мають обов'язково їх застосовувати. Видача працівникам і повернення таких ЗІЗ має обліковуватися в Особистій картці обліку спеціального одягу, спеціального взуття та інших ЗІЗ. Нову форму цієї картки також затверджено Наказом №1804. Про це ми писали тут.

 

У які строки затверджувати штатний розпис?
Держпраці наголосила, що штатний розпис, як правило, запроваджується з початку календарного року і діє протягом усього цього року. Обмеження щодо терміну затвердження штатного розпису є лише для бюджетних установ. У небюджетних підприємствах періодичність затвердження штатного розпису законодавством не визначена.

Підставами для перегляду та внесення відповідних змін до штатного розпису можуть бути, зокрема, зміна структури підприємства, введення (виведення) штатних одиниць, зміна розміру посадових окладів (тарифних ставок (окладів), назви посад, розрядів, категорій тощо.

До того ж розроблення та перегляд штатного розпису мають здійснюватися з урахуванням вимог класифікатора професій та назви посад і професій мають відповідати назвам, визначеним у класифікаторі.

 

Уряд затвердив перенесення робочих днів у 2019 році
Кабмін на засіданні 10 січня затвердив перенесення робочих днів у 2019 році. Це передбачено розпорядженням КМУ від 10.01.2019 р. № 7-р.

Ним рекомендовано перенести у 2019 році робочі дні з:

  • вівторка 30 квітня – на суботу 11 травня;
  • понеділка 30 грудня – на суботу 21 грудня;
  • вівторка 31 грудня – на суботу 28 грудня.

Спеціальний режим роботи банків і їх установ у зазначені дні має встановити Нацбанк.

 

І наостанок – аналітика від редакції
Як нараховувати зарплату, якщо за повний місяць працівник отримав зарплату менше мінімальної? Коли зарплата може бути менше мінімальної і як бути з нарахуванням ЄСВ у такому випадку? Як застосування ПСП впливає на оподаткування зарплати? Про це все тут.

***

Оптимізація витрат на персонал: вебінар від редакції
15 лютого редакція проведе вебінар «Оптимізація витрат на персонал: механізми та ризики».

Лектор – Алієв Тимур, консультант з питань бухгалтерського обліку та оподаткування, експерт з трудового права та оплати праці, фахівець з управлінського обліку та бюджетування, кадровий аудитор.

  • Ми розповімо, як щорічно лишатися в одних і тих самих окладах.
  • Зупинимося на способі відстрочити індексацію зарплати.
  • Поговоримо, які негативні наслідки має введення режиму неповного робочого часу.
  • Зазначимо, як правильно перевести працівників на дистанційну роботу.
  • Визначимося, як без ризиків використовувати аутсорсинг і аустаффінг.

Реєструйтесь для участі прямо зараз; а для наших передплатників (пакет «Профі») діє акційна ціна 0 грн.

***

Наразі це все.
Більше новин на тему трудових відносин та зарплати ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Доступ до повного тексту цієї новини можливий лише для передплатників пакетів «Експерт», «Профі» та «Тематичні розсилки від редакції». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Тематичні розсилки» становить лише 49 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Тематичні розсилки / Трудові відносини. Зарплата і кадри
Теги:
Заробітна плата , Трудові відносини

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі: 0

Новини по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?