Головна Усі новини Тематичні розсилки Трудові відносини. Зарплата і кадри

«Трудові відносини. Зарплата і кадри» №11(64) | 26.06.2020 р.

Шістдесят четвертий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам

Це – одинадцятий в цьому році (і шістдесят четвертий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам. За два тижні, які минули з моменту написання попереднього листа, з’явилося багато нового та цікавого на цю тему. Зокрема:

 

  • нагадаємо, як надається відпустка перед звільненням;
  • зауважимо, що Уряд порекомендував підприємствам змінити графік своєї роботи через карантин;
  • розповімо, що на сайті ВРУ вже зареєстровано законопроект про електронні трудові книжки;
  • дізнаємося, як показати в формі №1ДФ суму допомоги по частковому безробіттю;
  • зауважимо, що Держстат оновив всю статзвітність з праці;
  • проінформуємо, що Уряд доопрацював законопроект про працю;
  • визначимося, чи обов'язково вести Табель обліку робочого часу.

Гарного вам читання!

 

***

Як надається відпустка перед звільненням
Відповідно до статті 3 Закону «Про відпустки» за бажанням працівника у разі його звільнення (крім звільнення за порушення трудової дисципліни) йому має бути надано невикористану відпустку. Датою звільнення в цьому разі є останній день відпустки.

У разі звільнення працівника у зв'язку зі закінченням строку трудового договору невикористана відпустка може за його бажанням надаватися й тоді, коли час відпустки повністю або частково перевищує строк трудового договору. У цьому випадку чинність трудового договору продовжується до закінчення відпустки. Про це ми вказували тут.

 

Електронні трудові книжки все ближче: зареєстровано законопроект 
10 червня 2020 року у Верховній Раді було зареєстровано урядовий проект Закону №3623 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі». Про його ухвалення Урядом ми писали ось тут.

У разі прийняття ВРУ цей Закон набере чинності через три місяці з дня його опублікування (крім пункту 4 цього розділу, який набере чинності з дня опублікування Закону).

Зокрема, передбачається установити п’ятирічний перехідний період для включення до Державного реєстру відомостей з паперових трудових книжок про трудову діяльність працівника (протягом цього періоду застосовуватиметься як паперова трудова книжка, так й електронна форма уже наявних або внесених відомостей про трудову діяльність працівника з Державного реєстру).

 

Як показати в формі №1ДФ суму допомоги по частковому безробіттю?
Податківці у підкатегорії 103.25 «ЗІР» зауважили, що сума допомоги по частковому безробіттю на період здійснення заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, яка, відповідно до ст. 47-1 Закону «Про зайнятість населення», перерахована Фондом на випадок безробіття роботодавцю та виплачена ним найманому працівнику, відображається в ф. №1ДФ під ознакою доходу «128» як соціальна виплата з відповідного бюджету. Про це читайте тут.

 

Держстат оновив форми звітності з праці
Держстат оновив форми статистичних звітів з праці, а саме:

  • №7-ПВ (один раз на чотири роки) «Звіт про заробітну плату за професіями окремих працівників» (наказ Держстату від 17.06.2020 р. №183). Нова форма буде введена в дію з 1 січня 2021 року. Подавати її мають юрособи, відокремлені підрозділи юросіб. Термін подання - не пізніше 31 березня;
     
  • №1-ПВ (місячна) «Звіт з праці» (наказ Держстату від 17.06.2020 р. №179). Подавати нову форму слід буде юрособам та відокремленим підрозділам юросіб зі звіту за січень 2021 року. Термін подання, як і раніше - не пізніше 7-го числа місяця, наступного за звітним періодом;
     
  • №1-ПВ (квартальна) «Звіт із праці» (наказ Держстату від 17.06.2020 р. №178). Її також мають подавати юрособи, відокремлені підрозділи юросіб  зі звіту за І квартал 2021 року. Строк подання не змінився: не пізніше 7-го числа місяця, наступного за звітним періодом.

 

Гнучкий режим робочого часу на час карантину: нова рекомендація від Уряду
У Постанові №392 з’явилися ще три нові пункти 12-1 – 12-3. За ними 22 червня:

– рекомендовано суб’єктам господарювання на період дії карантину внести (у разі необхідності) зміни до режимів їх роботи з метою встановлення початку роботи о 9, 10 чи більш пізній годині. Зокрема, встановити початок роботи о 10 або більш пізній годині суб’єктам господарювання, які провадять свою діяльність у таких видах економічної діяльності:

  • оптова та роздрібна торгівля; 
  • ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів;
  • поштова та кур’єрська діяльність;
  • тимчасове розміщування та організація харчування;
  • страхова діяльність;
  • освіта;
  • надання соціальної допомоги;
  • мистецтво, спорт, розваги та відпочинок.

– Обласним, Київській міській, районним державним адміністраціям опрацювати разом з органами місцевого самоврядування та суб’єктами господарювання питання щодо можливості запровадження на період дії карантину графіків роботи підприємств, установ, організацій, які передбачатимуть різний час початку (закінчення) їх роботи залежно від територіального розташування, галузевої належності, специфіки виконання робіт чи надання послуг;

– рекомендовано органам місцевого самоврядування розробити (скоригувати) маршрути руху громадського транспорту з урахуванням змінених графіків роботи підприємств, установ, організацій для забезпечення можливості переміщення працівників на роботу/з роботи. Про це ми розповідали тут.

 

Уряд доопрацював законопроект про працю: чого чекати?
24 червня на сайті профспілок з'явилася нова доопрацьована версія законопроекту

До 25 червня профспілки приймають зауваження та пропозиції, а далі мають прийняти рішення.

Новий закон про працю, як і раніше, складається з десяти глав (98 статей). Передбачено, що з дня набрання чинності Закону про працю втратять чинність Закон «Про оплату праці» та «Про відпустки». Їх норми будуть міститися у новому Законі про працю.

Наразі відповідно до пояснювальної записки, порівняно з чинним трудовим законодавством додатково включено регулювання питань щодо:  

  • порядку укладення обов’язкового письмового трудового договору та різних видів строкових трудових договорів;

  • визначення на законодавчому рівні поняття трудових відносин та ознак їх наявності;

  • врегулювання гнучких форм організації праці, надомної, дистанційної праці та праці домашніх працівників;

  • правила виплати грошової компенсації за кожен день зменшення строку попередження при розірванні трудового договору;

  • посилення захисту прав працівників у разі порушення строків виплати заробітної плати;

  • впровадження нових підходів до врегулювання індивідуальних трудових спорів, зокрема на основі процедур медіації;

  • унормування процедури організації та проведення страйків, поширення норм колективних договорів та угод.

 

Чи обов'язково вести Табель обліку робочого часу?
У Табелі повинні відображатися всі позиції, які застосовуються на підприємстві для працівників. За потреби можна застосувати свою форму Табеля, але обов’язковим є наявність первинного обліку показників щодо використання робочого часу, явок та неявок працівників, які визначено формами державних статистичних спостережень з праці.

При цьому ведення Табеля є обов’язковим, як для великих, так і для малих підприємств.

Якщо кількість працівників є невеликою, Табель ведуть фахівці бухгалтерії. На великих підприємствах Табель ведуть кадровики або навіть уводиться така посада як табельник (коли багато цехів, структурних підрозділів, різні умови робочого часу тощо). Також ці функції можуть покладатися на керівників підрозділів. Про це ми зазначали тут.

***

 

Наразі це все.
Більше новин на тему трудових відносин та зарплати ви знайдете тут, а консультацій – тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Доступ до повного тексту цієї новини можливий лише для передплатників пакетів «Експерт», «Профі» та «Тематичні розсилки від редакції». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Тематичні розсилки» становить лише 59 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Тематичні розсилки / Трудові відносини. Зарплата і кадри
Теги:
Відпустки , Відрядження , Заробітна плата , Індексація , Трудові відносини

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!

Коментарі: 0

Новини по темі