Головна Усі новини Тематичні розсилки Неприбуткові організації

«Неприбуткові організації» 09(49) | 23.12.2021 р.

Сорок дев'ятий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам

Це – вже сорок дев’ятий  (і останній у 2021 році) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам. З моменту написання попереднього листа минуло більше ніж місяць, і нам є про що розповісти. А саме:

  • дізнаємося, чи може благодійна організація займатися розповсюдженням реклами;
  • з’ясуємо, які наслідки виникають у разі отримання профспілкою членських внесків;
  • розповімо, чи повинні ОСББ подавати ф. №20-ОПП;
  • нагадаємо, чи виникають наслідки у неприбутківця у разі виплати винагороди засновнику за договором ЦПХ;
  • наведемо особливості припинення громадського об’єднання за самостійним рішенням;
  • зазначимо, як неприбутковій організації заповнити заяву за ф. №1-РН у разі відсутності головного бухгалтера за штатним розкладом.

Гарного вам читання!

 

***

Чи може благодійна організація займатися розповсюдженням реклами?
Благодійні організації мають право здійснювати господарську діяльність без мети одержання прибутку, що сприяє досягненню їх статутних цілей (частина четверта ст. 16 Закону № 5073).

Це відповідає визначенню благодійної діяльності, під якою за п. 2 частини першої ст. 1 Закону №5073 слід розуміти добровільну особисту та/або майнову допомогу для досягнення визначених цим Законом цілей, що не передбачає одержання благодійником прибутку, а також сплати будь-якої винагороди або компенсації благодійнику від імені або за дорученням бенефіціара.

Отже, благодійна організація може здійснювати господарську діяльність (зокрема, розповсюджувати рекламну (сувенірну) продукцію) лише на некомерційній основі (без мети одержання прибутку) для досягнення статутних цілей. Про це ми писали тут.

 

Профспілка отримує від роботодавця членські внески: які наслідки? 
Дніпропетровські податківці зазначили, що членські внески працівників – членів профспілки є виключно витратами працівників платника податку, які за дорученням таких працівників автоматично перераховуються платником податку до профспілки. Тобто платник податку у цьому випадку є посередником між робітником - членом профспілки та самою профспілкою.

Отже, положення пп. 140.5.9 ПКУ не поширюється на операції з перерахування роботодавцем-платником податку на прибуток профспілковій організації членських внесків працівників - членів профспілки відповідно до їх заяв за умови, що такі внески не враховуються у складі витрат при визначенні фінансового результату до оподаткування такого роботодавця.

 

Чи повинні ОСББ подавати ф. №20-ОПП?
Львівські податківці підкреслили, що  ПКУ не встановлено винятків для будь-яких категорій платників податків щодо обов’язку повідомляти контролюючі органи про об’єкти оподаткування.

Тому ОСББ необхідно подати до контролюючих органів за основним місцем обліку платника податків повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП. У ньому слід надати відомості щодо наявних у власності або користуванні земельних ділянок, житлових будинків та нежитлових будівель (за наявності), які експлуатуються ОСББ, приміщень, що здаються в оренду або орендуються тощо.

 

Чи виникають наслідки у неприбутківця у разі виплати винагороди засновнику за договором ЦПХ?
Доходи (прибутки), отримані неприбутковою організацією, мають використовуватись виключно на реалізацію своєї статутної діяльності без розподілу таких доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування ЄСВ), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

Саме тому не вважаються порушенням вимог пп. 133.4.2 ПКУ та розподілом доходу (прибутків) виплати неприбуткової організації засновнику (учаснику), працівнику або члену такої організації за виконані роботи (надані послуги) на підставі цивільно-правового договору, якщо такі витрати є фінансуванням видатків на своє утримання, реалізацію мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами такої неприбуткової організації. Про це читайте у нашій новині ось тут.

 

Особливості припинення громадського об’єднання за самостійним рішенням
За роз’ясненням Мін’юсту, для державної реєстрації припинення громадського об’єднання, що не має статусу юридичної особи, достатньо подати примірник оригіналу (або нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління про саморозпуск такого об’єднання.

Припинення діяльності громадського об’єднання зі статусом юридичної особи відбувається складніше, у два етапи:

1. На першому етапі приймається рішення про припинення громадського об’єднання. Оформляється протокол, в якому члени організації обов’язково визначають ліквідатора (ліквідаційну комісію), реєстраційні номери облікових карток платників податків (або відомості про серію та номер паспорта – для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) та строк заявлення кредиторами своїх вимог, який становить від двох до шести місяців. При цьому протягом трьох днів з дня прийняття рішення необхідно подати документи для державної реєстрації;

2. На другому етапі відбувається державна реєстрація припинення громадського об’єднання. 

 

Як неприбутковій організації заповнити заяву за ф. №1-РН у разі відсутності головного бухгалтера за штатним розкладом?
Якщо посада головного бухгалтера неприбуткової організації штатним розкладом не передбачена, то у рядку «Головний бухгалтер» поля 5 реєстраційної заяви за формою №1-РН зазначається інформація про особу, яка забезпечує ведення бухгалтерського обліку неприбуткової установи (організації).

У разі якщо така особа на підприємстві не призначена та/або бухгалтерський облік ведеться аудиторською фірмою на договірних засадах, то у рядку «Головний бухгалтер» реєстраційної заяви за формою №1-РН вказуються дані керівника, які відповідають відомостям, зазначеним у заяві за формою №1-ОПП. Про це ми розповідали тут.

***

 

Наразі це все.
Більше новин щодо діяльності неприбуткових установ читайте тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Доступ до повного тексту цієї новини можливий лише для передплатників пакетів «Експерт», «Профі» та «Тематичні розсилки від редакції». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Тематичні розсилки» становить лише 65 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Тематичні розсилки / Неприбуткові організації
Теги:
Неприбуткові установи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!

Коментарі: 0

Новини по темі