• Посилання скопійовано

«Бланки і звітність» №18(94) | 30.11.2021 р.

Дев’яносто четвертий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно звітності та звітуванню

«Бланки і звітність» №18(94) | 30.11.2021 р.

Це – вісімнадцятий з початку року (і дев’яносто четвертий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно звітності та звітуванню. З часу написання попередньої розсилки минуло три тижні. За цей час сталося чимало, а саме:

  • зазначимо, що Мінекономіки планує оновити форму повідомлення про вакансії (№3-ПН);
  • проінформуємо, що в ЄДР розширено функціонал по роботі з кінцевими бенефіціарами;
  • зауважимо, що Зеленський запропонував новий порядок подання інформації про бенефіціарів та створення структури власності;
  • підкреслимо, що ВРУ підтримала у І читанні офіційні е-адреси для юр- та фізосіб;
  • розповімо, що для Facebook і Google затвердили окрему декларацію з ПДВ; 
  • нагадаємо, що до 20 грудня слід подати до військкомату дані про автотранспорт;
  • поговоримо про новий обов’язок ФОПів щодо ведення обліку товарних запасів.

Гарного вам читання!

***

Мінекономіки планує оновити форму повідомлення про вакансії (№3-ПН)
22 листопада  на сайті Мінекономіки було розміщено для обговорення проєкт наказу, яким пропонується затвердити в новій редакції форму №3-ПН та порядок її подання. Запропонований наказ, а отже, і нова форма №3-ПН та порядок її подання, набере чинності через один місяць з дня його офіційного опублікування.

В цілому все залишиться майже як є. Оновлена форма №3-ПН також складатиметься з двох частин:

  • основних даних про вакансію(ї);
  • відомостей про вакансію (де потрібно буде навести вимоги до кандидата, а також умови праці за вакансією).

Але все ж таки удосконалення будуть!

Перша частина у новій формі доповнюється новою графою «Спосіб укомплектування вакансії(й)», яка передбачає два варіанти:

  • або за сприяння Державної служби зайнятості;
  • або підбір кадрів здійснюється самостійно.

Отже, сам факт подання інформації вже не означатиме, що центр зайнятості буде намагатися ці вакансії закрити. Якщо роботодавець бажає знайти працівників самостійно, він про це зазначатиме у формі. 

 

В ЄДР розширено функціонал по роботі з кінцевими бенефіціарами
19 листопада ДП «НАІС» оновило програмне забезпечення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (ЄДР). 

Зокрема, розширено функціонал по роботі з кінцевими бенефіціарними власниками, а також впроваджено низку інших оновлень.

Так, створено нову реєстраційну дію – «Державна реєстрація підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника», якою передбачено можливість оновлення даних про бенефіціарів (ознака: «потребують оновлення») або підтвердження (відомості про бенефіціарів не змінюються) таких даних (ознака: «в актуальному стані»).

До переліку підстав змін реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до відомостей про відокремлений підрозділ юридичної особи» додано нову підставу: «Відомості про кінцевого бенефіціарного власника в актуальному стані».

 

Новий порядок подання інформації про бенефіціарів та створення структури власності: законопроєкти від Зеленського 
18 листопада на сайті ВРУ було зареєстровано два президенські законопроєкти №6320 (щодо спрощення порядку подання інформації, необхідної для проведення фінансового моніторингу)  та №6321 (про внесення змін до ст. 166-11 КпАП у зв'язку зі змінами в порядку подання державному реєстратору інформації про кінцевого бенефіціарного власника юрособи).

За пояснювальною запискою до законопроєкту №6320, метою проєкту Закону є спрощення подання інформації про кінцевих бенефіціарних власників та структуру власності юридичними особами, що вносяться до ЄДР, прискорення перевірки поданих відомостей, створення системи методологічної допомоги юридичним особам при визначенні кінцевих бенефіціарних власників та структури власності. 

Зокрема, планується:

  • автоматизувати проведення перевірки відомостей про осіб, що є кінцевими бенефіціарними власниками юридичної особи, поданих до ЄДР в електронній формі, з використанням засобів Єдиного державного веб-порталу електронних послуг;
     
  • скасувати вимоги щодо виключно нотаріального засвідчення копій документів, що подаються для підтвердження особи кінцевого бенефіціарного власника;
     
  • скоротити випадки подання юридичними особами відповідних відомостей під час проведення реєстраційних дій. 

Про це докладніше ми писали тут.

 

Офіційні е-адреси для юр- та фізосіб: законопроєкт прийнято у І читанні 
16 листопада на черговому засіданні ВРУ депутати розглянули законопроєкт №3860-д. та підтримали його у першому читанні.

Ним передбачено, що юридичні особи (у тому числі державні органи та органи місцевого самоврядування) та фізичні особи – підприємці  в обов’язковому порядку упродовж шести місяців з дня набрання чинності цим законом зобов’язані подати державному реєстратору відомості про свою адресу офіційної електронної пошти в ЄДРПОУ.

Про це ми писали тут.

 

Для Facebook і Google затвердили окрему декларацію з ПДВ 
Мінфін своїм Наказом від 21.10.2021 р. №555 затвердив:

  • форму спрощеної податкової декларації з ПДВ;
  • форму уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з ПДВ до спрощеної податкової декларації у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок;
  • Порядок заповнення і подання спрощеної податкової звітності з ПДВ.

Звітний (податковий) період дорівнює одному календарному кварталу.

Особа-нерезидент, зареєстрована як платник ПДВ відповідно до пп. 208-1.2 ПКУ, складає і подає декларацію протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду, незалежно від того, чи здійснювалося нерезидентом протягом звітного (податкового) періоду постачання фізичним особам електронних послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Декларація подається особою-нерезидентом, зареєстрованою як платник ПДВ, або представником нерезидента, якого електронно дистанційно ідентифіковано, у визначений у пункті 2 розділу II цього Порядку строк за формою, затвердженою на дату подання. Про це докладніше ми писали тут.

 

З 26 листопада діє порядок ведення обліку товарних запасів для ФОПів
Мінфін наказом від 03.09.2021 р. №496 затвердив Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку.  Цей наказ набрав чинності з 26 листопада.

Порядок визначає правила ведення обліку товарних запасів та поширюється на фізичних осіб - підприємців, у тому числі платників єдиного податку (далі - ФОП), які відповідно до Закону зобов'язані вести облік товарних запасів та здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку, та осіб, які фактично здійснюють продаж товарів (надання послуг) та/або розрахункові операції в місці продажу (господарському об'єкті) такого ФОП.

Докладно про те, на яких ФОПів поширюється обов'язок, ми писали тут
Форму ведення обліку товарних запасів затверджено додатком 1 до Наказу №496. Її можна переглянути тут.

 

І наостанок – одна аналітика від редакції
Кому з суб’єктів господарювання слід повідомляти військкомати про наявний в них автотранспорт, а кому цього не треба робити? Яка відповідальність чекає за неповідомлення? Про це можна прочитати тут.

***

Наразі це все.
Більше новин на тему звітності ви знайдете тут, консультацій – ось тут, а бланки та податковий календар на  грудень  2021 року – у спеціальному розділі нашого сайту blank.dtkt.ua.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Звітність

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Звітність»