Головна Усі новини Тематичні розсилки ПДВ

«Податок на додану вартість» №12(21) | 21.07.2018 р.

Двадцять перший лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно податку на додану вартість

Це – вже дванадцятий з початку року (і двадцятий перший загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно податку на додану вартість. З моменту написання попередньої розсилки минуло два тижні, і нам є про що розповісти.

Цього разу ми:

  • нагадаємо, що робити при блокуванні реєстрації ПН та РК;
  • дізнаємось позицію податківців щодо того, чи впливає зареєстрована помилкова накладна на показник ∑Перевищ;
  • визначимося, як реєструвати ПН та РК у разі припадання 15 числа або останнього дня місяця на вихідний або неробочий день;
  • розповімо, як заповнювати нові таблиці додатків Д1 та Д5 до декларації з ПДВ;
  • дізнаємося, чи потрібно завіряти копії документів, що подаються до ДФС в електронному вигляді для розблокування ПН та РК;
  • з’ясуємо, чи потрібно при перейменуванні перереєстровуватися платником ПДВ (так!);
  • ...і наостанок – наведемо позицію ДФС щодо можливості включення до податкового кредиту сум ПДВ з ПН, у якій помилково зроблено помітку «X» у полі «Зведена податкова накладна».

Гарного вам читання!

***

Що робити при блокуванні реєстрації ПН та РК?
Платник ПДВ має право надати пояснення та копії документів щодо розблокування ПН чи РК тільки у разі отримання квитанції про блокування. Зазначені документи подаються протягом 365 календарних днів з наступного дня після виникнення ПЗ, відображеного у ПН чи РК.

Письмові пояснення та копії документів подаються до ДФС в електронній формі. Для розблокування пакету ПН та РК за однотипними операціями можна подавати один пакет документів.

Про це та про те, як розглядаються документи щодо розблокування комісіями ДФС регіонального та центрального рівня залежно від суми обсягу постачання, зазначеного у заблокованих ПН та РК, ми розповідали тут.

На додаток до попередньої новини: не треба завіряти копії документів при їх поданні для розблокування ПН
Податківці у підкатегорії 101.17 ресурсу «ЗІР» зауважили, що платникові ПДВ не потрібно завіряти копії документів, визначених вичерпним переліком документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН та РК в ЄРПН.

Ці документи подаються в сканованому вигляді у форматі PDF у вигляді окремих додатків до Повідомлення з відповідним накладанням на них ЕЦП підписувача (підписувачів) та електронної печатки (за наявності).

Мінфін оприлюднив проект змін до порядку ведення Реєстру заяв на бюджетне відшкодування ПДВ
На початку липня Мінфін повідомив про оприлюднення проекту Постанови КМУ, якою передбачаються внесення змін до постанови КМУ від 25.01.2017 р. №26. (Текст проекту можна завантажити звідси).

По-перше, планується, що відшкодування узгоджених сум ПДВ з Тимчасового реєстру буде здійснюватися на загальних підставах. Тим самим передбачається встановлення рівних умов щодо відшкодування ПДВ для всіх платників ПДВ.

По-друге, реєстр буде формуватися автоматично на підставі баз даних ДФС і Казначейства та буде складатися з двох окремих частин. А саме з:

  • єдиного реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ;
  • тимчасового реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ.

Чи впливає зареєстрована помилкова накладна на показник ∑Перевищ?
В індивідуальній консультації від 10.07.2018 р. №3048/6/99-99-15-03-02-15/ІПК податківці розглянули вплив на показник ∑Перевищ зареєстрованої в ЄРПН помилкової податкової накладної (без факту здійснення госпоперації).

Як говорить ДФСУ у коментованому листі: «Показник ∑Перевищ розраховується ДФС автоматично після прийняття звітності від платника податку, та при обрахунку позитивного значення вказаного показника на таке значення зменшується реєстраційна сума такого платника».

Але далі податківці доходять неправильного, на нашу думку, висновку: «суми ПДВ, зазначені у податковій накладній, складеній без факту здійснення господарської операції, та розрахунку коригування до неї, при їх реєстрації в ЄРПН враховуються у відповідних обсягах при обчисленні реєстраційної суми, а отже, і впливають на значення показника ∑Перевищ».

Податківці зазначають, що у разі складання податкової накладної без факту здійснення господарської операції та її реєстрації в ЄРПН платник податку може скласти розрахунок коригування до неї. Такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в ЄРПН отримувачем товарів/послуг, на якого була складена така податкова накладна. Однак, на жаль, чіткого алгоритму складання РК до такої податкової накладної податківці не наводять і не зазначають, з якою причиною коригування складати такий РК.

Тож у платника податку в даному випадку є два варіанти:

  • або йти за усним роз’ясненням податківців та реєструвати РК з причиною «повернення товару або авансових платежів», зважаючи на те, що це єдина причина, яка дає змогу повністю сторнувати ПН;

  • або чекати офіційного роз’яснення податківців, або доповнення порядку складання ПН та РК причиною «виправлення помилки», але при цьому доведеться миритись зі зменшенням реєстраційної суми на розмір показника ∑Перевищ.

Докладніше про це читайте у нашому коментарі.

Перейменували підприємство – перереєструйтеся платником ПДВ
Податківці з «Офіційного віснику» надали роз’яснення, за яким для цілей оподаткування ПДВ у разі зміни типу товариства (платника ПДВ) з приватного на публічне або з публічного на приватне слід здійснити відповідні заходи щодо перереєстрації такого товариства як платника ПДВ у зв’язку зі зміною найменування. При цьому податкових наслідків з ПДВ у платника у разі зміни типу товариства не виникає, оскільки при такій зміні не відбувається процедура реорганізації.

Для перереєстрації платник ПДВ подає до ДФС за місцем свого обліку додаткову реєстраційну заяву за ф. №1-ПДВ з позначкою «Перереєстрація». Другий аркуш цієї заяви не заповнюється та не подається. Заяву для перереєстрації слід подати протягом 10 робочих днів за днем внесення даних про перейменування підприємства Держреєстратором в ЄДР.

У разі перереєстрації дата реєстрації платником ПДВ не змінюється. Датою перереєстрації є останній день строку у три робочі дні від дня отримання ДФС додаткової реєстраційної заяви з позначкою «Перереєстрація».

15 число або останній день місяця припадають на вихідний або неробочий день: як реєструвати ПН?
Запорізькі податківці вказали: якщо граничний день реєстрації ПН чи РК в ЄРПН припадає на святковий чи вихідний день, то такий день вважається операційним. Відповідно в цей день зареєструвати в ЄРПН ПН чи РК можна з 8:00 по 20:00.

Як звітувати за новою формою декларації з ПДВ за червень (ІІ квартал) 2018 року –роз’яснення ДФС
За тиждень до першого звітування з ПДВ за оновленою формою податківці нарешті надали офіційне роз’яснення з цього приводу. У своєму листі від 11.07.2018 р. №21051/7/99-99-15-03-02-17 вони вказали, що дійсно, вперше за новою формою слід звітувати за червень та ІІ квартал.

Також у цьому листі наведено алгоритми заповнення нових таблиць додатків Д1, Д5 та Д9 до декларації з ПДВ. Зокрема:

  • у таблицях 1.1 Д1 та Д5 відповідно слід відображати складені за червень РК до ПН (на збільшення) та ПН, які не були зареєстровані в ЄРПН на дату подання декларації;
  • у таблицях 1.2 Д1 та Д5 відповідно слід зазначати РК до ПН (на збільшення) та ПН, які були складені з 1 липня 2015 року по 31 травня 2018 року включно, та на дату подання декларації не зареєстровані в ЄРПН.

Звертаємо увагу: відомості до таблиць 1.2 Д1 та Д5 вносяться одноразово при звітуванні за червень (ІІ квартал) 2018 року.

Про це та про те, як заповнювати новий додаток 9 до декларацію з ПДВ читайте у нашій аналітиці.

Наостанок – ще одне роз’яснення від ДФС
Щодо включення до податкового кредиту сум ПДВ, зазначених у податковій накладній, у якій помилково зроблено помітку «X» у полі «Зведена податкова накладна» читайте тут («У разі якщо платником податку при складанні податкової накладної у полі «Зведена податкова накладна» було помилково проставлено позначку «X», такому платнику податку необхідно скласти «від'ємний» розрахунок коригування до такої податкової накладної, в якому в полі «До зведеної податкової накладної» поставити позначку «X», та скласти і зареєструвати в ЄРПН правильну податкову накладну, яка буде підставою для формування податкового кредиту покупцем (отримувачем) товарів/послуг»).

***

Наразі це все.
Більше новин, присвячених виключно ПДВ, ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Доступ до повного тексту цієї новини можливий лише для передплатників пакетів «Експерт», «Профі» та «Тематичні розсилки від редакції». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Тематичні розсилки» становить лише 49 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
«Дебет-Кредит»
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Тематичні розсилки / ПДВ
Теги:
ПДВ , ПДВ-відшкодування , Податкова накладна , ПДВ-рахунки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Коментарі: 0

Новини по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?