• Посилання скопійовано

Списання основних засобів та ТМЦ, знищених на території АТО: податковий облік

ДФСУ розглянула питання щодо відображення в податковому обліку списання основних засобів та товарно-матеріальних цінностей, що були знищені на території проведення антитерористичної операції

Списання основних засобів та ТМЦ, знищених на території АТО: податковий облік

Зокрема, ДФСУ у листі від 06.01.2016 р. №157/6/99-99-19-02-02-15 роз'яснила:.

1) При визначенні оподатковуваного прибутку в податковій декларації за 2015 рік платник податку на прибуток коригує свій фінансовий результат до оподаткування на суму залишкової (балансової) вартості об'єкта основних засобів при його списанні.

Списання знищених товарно-матеріальних цінностей (готової продукції та малоцінних швидкозношувальних предметів) здійснюється згідно з правилами бухгалтерського обліку.

2) Якщо ліквідація основних виробничих або невиробничих засобів відбулась у зв'язку з викраденням, знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили, що підтверджено відповідно до законодавства, для суб'єкта господарювання така ліквідація не розглядається як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами.

3) При списанні запасів та готової продукції (для товарів, необоротних активів, придбаних до 1 липня 2015 року, – у разі, якщо під час такого придбання суми податку були включені до складу податкового кредиту) в зв'язку з тим, що вони не можуть бути використані в межах господарської діяльності платника ПДВ, платник податку не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду, в якому відбувається їх списання, повинен:

  • здійснити нарахування податкових зобов'язань з ПДВ за основною ставкою,
  • скласти зведену податкову накладну та зареєструвати її в ЄРПН в терміни, встановлені ПКУ для такої реєстрації.

База оподаткування при списанні таких товарно-матеріальних цінностей визначається виходячи з вартості їх придбання.

4) Для визначення оподатковуваного прибутку платника, витрати на ремонтні роботи орендованих приміщень (договір оренди припинено), які були зруйновані, відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку.

5) Після встановлення факту ліквідації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей та за наявності сертифіката Торгово-промислової палати України, що підтверджує настання  обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, суб'єкт господарювання має право відобразити таку ліквідацію у фінансовій та /або податковій звітності.

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Облік окремих операцій»