• Посилання скопійовано

Маркетингові послуги: як їх підтвердити?

Податківці розповіли, як довести зв'язок витрат на маркетингові послуги з веденням господарської діяльності підприємства та якими первинними документами їх підтвердити

Маркетингові послуги: як їх підтвердити?

Журнал "Вісник. Офіційно про податки" 

Відповідно до пп. 14.1.108 ПКУ маркетингові послуги (маркетинг) — послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчання ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до споживача та післяпродажного обслуговування споживача в межах господарської діяльності такого платника податків.

Згідно з п. 44.1 ПКУ платники зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухобліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Умовою для врахування у складі податкових витрат на проведення маркетингових послуг є їх документальне підтвердження та зв’язок таких витрат з господарською діяльністю платника податку.

Підтвердженням зв’язку витрат на маркетингові послуги з господарською діяльністю суб’єкта господарювання можуть бути такі документи:

  • наказ по підприємству, в якому потрібно обґрунтувати необхідність проведення таких маркетингових досліджень (наприклад, у зв’язку з виходом на ринок нового виду продукції), зазначивши період їх проведення, територію, назву виду продукції, категорію потенційних споживачів тощо. Водночас разом з наказом можна розробити план заходів з розповсюдження такого виду продукції, в якому передбачити укладення договору на проведення маркетингових досліджень;
  • договір на проведення маркетингових досліджень, оформлений відповідно до вимог чинного законодавства.

У договорі слід передбачити умову про те, що результат маркетингових досліджень оформляється актом приймання-передачі послуг та письмовим звітом.

Підтвердженням фактичного отримання маркетингових послуг можуть бути,  зокрема, але не виключно, такі документи:

  • акт приймання-передачі послуг або інший документ, що підтверджує фактичне надання таких послуг;
  • звіт про проведення маркетингових досліджень, у якому мають бути викладені результати таких досліджень і надані рекомендації замовнику.

Підтвердні первинні документи складаються за правилами бухобліку.

***

Від редакції Дт-Кт: З огляду на судову практику з цього питання (висновки Ухвал ВАСУ від 29.09.2016 р. № К/800/32850/15 та від 03.03.2014 р. №К/800/28180/13) вирішальним в даному випадку є:

  • правильне оформлення первинних документів, зокрема актів виконаних робіт, у яких має бути визначено зміст господарської операцій;
  • прямий зв'язок придбанних маркетингових послуг з господарською діяльністю підприємства.   

***

Читайте також:

Особливості підтвердження факту й обсягу надання юридичних послуг

Участь підприємства у виставці чи ярмарку: облікові моменти

Джерело: Вісник. Офіційно про податки

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Облік окремих операцій»