• Посилання скопійовано

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 6-11 листопада

Індекс інфляції за жовтень – 101,2%; Верховна Рада запровадила новий веб-портал для громадян; податківці розказали про те, як заповнюється графа «Одержано» авансового звіту; з'ясовуємо, для кого застосування МСФЗ стане обов'язком з 2018 року; Мінсоцполітики – про те, хто має займатися військовим обліком працівників та скільки за це доплачують, а Кабмін проти тиску на бізнес.

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 6-11 листопада

Верховна Рада запровадила новий веб-портал – «Електронний кабінет громадянина». У апараті ВР сподіваються, що він стане єдиною «точкою входу» для роботи з такими електронними сервісами ВРУ: веб-системи «Електронні звернення громадян», «Запис громадян України на відкриті пленарні засідання» та «Законодавство України»; портали «Громадське обговорення законопроектів», «Електронні петиції до Верховної Ради України» і «Відкриті дані» Верховної Ради України.

Далі – трохи канцеляризму: «Веб-портал "Електронний кабінет громадянина" ВРУ забезпечить зручний і легкий доступ до зазначених вище сервісів, створить безпечні умови роботи користувачів (громадян), а сучасний адаптивний дизайн систем дозволить комфортно працювати з усіма системами незалежно від типу пристрою, на якому працює користувач».

Новина про це тут, а посилання на сам ресурс – ось тут.

 

Як заповнюється графа «Одержано (від кого, № та дата)» авансового звіту? Якщо грошові кошти видано із каси, то у графі «Одержано (від кого, № та дата)» слід зазначити: «Із каси» та вказати дату і номер видаткового касового ордеру або видаткової відомості.
Якщо грошові кошти було перераховано на особистий картковий рахунок, то в наведеній графі слід зазначити: «З поточного рахунку» та вказати дату і номер платіжного доручення.
Якщо ж грошові кошти знято за допомогою корпоративної платіжної карти, то в наведеній графі слід зазначити «З корпоративного рахунку», номер рахунка, та вказати дату і номер документа, що підтверджує факт зняття готівки (квитанція/чек банкомата, касовий чек, який підтверджує купівлю товару/отримання послуги, сліп тощо).

Все це випливає з відповідного роз’яснення податківців, який вони надали на своєму ресурсі ЗІР.

 

Більше консультацій від ДФС. По-перше, податківці розповіли про те, як зміна місцезнаходження протягом бюджетного року впливає на сплату податків та звітування з них. Лист ДФС читайте тут, а наш коментар – ось тут.

По-друге, у новому листі ДФС розповіла, як виправити помилку в даті зареєстрованої податкової накладної. Інформація не є новою, але підсумовує усе те, що податківці говорили раніше у різних консультаціях

А ще минулого тижня ДФС у Дніпропетровській області оприлюднила пам'ятки для платників ПДВ з покроковим алгоритмом дій у разі зупинення реєстрації ПН/РК, а також зразки заповнення Таблиці даних платника податків та Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності операцій.

Корисну інформацію читайте тут.

 

Консультують фахівці редакцїі «Дебет-Кредит». З 1 січня 2018 року набирає чинності Закон №2164, яким внесено зміни до Закону про бухоблік (і який суттєво змінить життя бухгалтерів). Редакція продовжує розбиратись із майбутніми нововведеннями. Кого стосується обов'язковий аудит з 1 січня 2018 року, ми з'ясували ще на початку листопада. Тепер розглядаємо, для кого застосування МСФЗ є обов'язковим вже сьогодні, а для кого це стане обов'язком з 2018 року.

Консультацію про те, як у протоколі зборів засновників вказати заміну генерального директора, читайте тут.

А про те, чи може підприємство на загальній системі співпрацювати з підприємцем на II групі єдиного податку – ось тут. (Якщо коротко, то надання послуг – це порушення умов перебування фізособи на спрощеній системі, а от продавати товари можна без наслідків).

 

Хто має займатися військовим обліком працівників та в якому розмірі встановити доплату за таку функцію? Якщо на пiдприємствах менш як 500 призовникiв i вiйськовозобов’язаних, обов’язки щодо ведення вiйськового облiку покладаються на посадову особу кадрового пiдроздiлу або служби управлiння персоналом. Доплата за це встановлюється у розмiрi до 50% посадового окладу, а конкретний розмiр доплати визначається керiвником залежно вiд фактичної чисельностi вiйськовозобов’язаних.

Все це – у роз’ясненні Мінсоцполітики.

 

Ще одна новина на «військову» тематику. До до 20 грудня слід подати до військкомату Відомість про транспортні засоби та громадян, які на них працюють. Відповідно до п. 15 Постанови Кабміну №1921 підприємства, установи та органiзацiї (незалежно вiд форми власностi) двічі на рік мають інформувати військкомат про наявнiсть транспортних засобiв i технiки, їх технiчний стан, а також про громадян, якi працюють на пiдприємствах, в установах та органiзацiях на таких ТЗ i технiцi.

Якщо на дату подання Інформації у підприємства відсутні власні транспортні засоби, то подавати її не потрібно. А якщо транспорт все ж є, але Інформацію не подали, то відповідальність або штрафні санкції наразі ніде не передбачені. (Але зверніть увагу: у випадку неподання Інформації військомати відмовляють підприємствам у проставлянні відмітки під час державної реєстрації/перереєстрації та знятті з обліку транспортних засобів).

Докладно про це читайте у ексклюзивній статті.

 

У скількох роботодавців можна працювати за зовнішнім сумісництвом?
Два місяці назад ми вже з`ясовували це питання у редакційній аналітиці, а от тепер маємо і роз'яснення від Держпраці:

По-перше, якщо працівник працює лише у роботодавців недержавної форми власності, кількість годин, які він може відпрацювати сумарно, нічим не обмежена.

По-друге, якщо місць роботи багато, можливий варіант працевлаштування за всіма місцями роботи з неповним робочим днем та неповним робочим тижнем. Наприклад, за основним місцем роботи людина працює неповний робочий час лише в понеділок з 08:00 до 13:00, а на інших місцях роботи за сумісництвом – у вільний від основної роботи час. 

***

Більше новин про кадри, оформлення на роботу та правильне ведення документації – на Великому Кадровому семінарі. Тільки до 17 листопада два надзвичайно корисних семінари (Великий Кадровий та Великий Бухгалтерський Семінар) – за ціною одного: усього за 699 грн!

Приєднуйтесь до святкової атмосфери у залах, а якщо не можете приїхати – замовляйте комплект онлайн-транcляцій за спеціальною ціною 399 грн.

 

Індекс інфляції за жовтень – 101,2%. Повідомлення Держстату з цього приводу читайте тут. Хоч він менше 103% (тобто менше порогу для проведення індексації), але вплине на показник ІСЦ для розрахунку коефіцієнту індексації для грудня. Тому у грудні 2017 року потрібно буде нараховувати індексацію вже за новими коефіцієнтами. До того ж, доведеться вперше індексувати зарплату працівникам, яким підвищували оклади у червні та липні 2017 року.

А про те, як проводити індексацію зарплати у жовтні та листопаді 2017 року, ми вже писали ось тут.

 

Інші новини. 6 листопада Президент підписав Закон про електронні довірчі послуги. Наступного дня він був опублікований в «Голосі України», але набере чинності тільки через рік (окрім статті 10, яка набирає чинності саме з дня опублікування, 7 листопада 2017 р.).

Уряд підтримав законопроект проти тиску на бізнес. Ним передбачається визнавати недопустимими докази, отримані під час обшуку, на який не було допущено захисника; запровадити обов’язкову звуко- і відеофіксацію проведення обшуку; заборонити вилучення оригіналів фінансово-господарської документації, комп’ютерної техніки, серверів та мобільних телефонів; доповнити перелік підстав для закриття кримінального провадження; заборонити повторне порушення закритих кримінальних проваджень тощо. 10 листопада законопроект було передано до Верховної Ради та зареєстровано за №7275.

З 2018 року в Україні буде скасовано державну систему сертифікації та 11 нормативно-правових актів, що були розроблені для неї.

А Мінфін вкорте збирається удосконалювати Положення про реєстрацію платників ПДВ. Зокрема, відповідним проектом наказу передбачається, що рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ зможе приймати не тільки керівник податкового органу, а і його заступник чи уповноважена на це особа.

 

І наостанок: свято наближається! Як будемо відпочивати на новорічні та різдвяні свята, повідомили в Уряді. Офіційні вихідні на Новий 2018 рік триватимуть три дні – з 30 грудня 2017 року по 1 січня включно (з суботи по понеділок). Різдвяними вихідними теж будуть три дні поспіль: 6, 7 і 8 січня.

Ті, кому особливо пощастить, гулятимуть усі 10 днів: з 30 грудня по 8 січня. Але це, на жаль, не про бухгалтерів...

 

 Спонсор випуску 

Корисна інформація від наших партнерів, компанії «Інновер». Підприємства, які займаються ЗЕД, на практиці часто зустрічаються із проблемами, пов’язаними із документальним оформленням операцій та їх відображенням у податковому і бухгалтерському обліку. Операції з контрагентами-нерезидентами потребують бухгалтерського обліку валютних операцій, курсових різниць, а також доходів і витрат, пов’язаних із купівлею-продажем валюти. Про те, як ведення такого обліку реалізовано Microsoft Dynamics NAV читайте у редакційній статті.

А якщо ви бажаєте дізнатися детальніше, то фахівці компанії «Інновер» залюбки і безкоштовно нададуть відповіді на усі ваші запитання. За 16 років діяльності компанія здійснила вже понад 200 впроваджень систем Microsoft Dynamics для українських і міжнародних компаній, тож ніяких сумнівів – це професіонали.

 


До Нового року залишилось 7 тижнів. Йохххху!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини порталу

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини порталу»