• Посилання скопійовано

Нові правила паркування: що чекає водіїв

Прийнятий 6 червня в першому читанні законопроект №5364 (закон про паркувальну реформу) готується зараз до другого читання. Що чекає водіїв?

Нові правила паркування: що чекає водіїв

В цілому цей законопроект буде сприяти наведенню порядку на проїжджих частинах і тротуарах міст, зменшення пробок і заторів у великих містах, поліпшення екологічної ситуації, спрямування коштів, сплачених за парковку, до місцевих бюджетів - на будівництво паркувальної інфраструктури.

З огляду на те, що цей Закон у разі його прийняття, торкнеться права практично всіх водіїв, а також те, що він створює революційний для України механізм "заочного" залучення до адмінвідповідальності власника автомобіля (саме так, як успішно практикується в країнах ЄС і більшості розвинених цивілізованих містах світу) розпочинаємо цикл роз'яснювальних постів про законопроект №5364 з метою його популяризації.

Розглянемо головні нововведення законопроекту № 5364.

Ключова теза, придумана не нами, а працює у всіх країнах заходу, - це введення презумпції адміністративної відповідальності власника автомобіля за зафіксовані неупередженої фото/відеокамерою порушення, в тому числі за несплату парковки або паркування під заборонними знаками.

Розуміючи неприйняття для нашої свідомості цієї новації, особливо людьми, вихованими на постулатах радянського права, пропонується зменшити розміри штрафів, прив'язати їх до вартості години паркування, яка встановлюється міськими радами, а також надати пільговий період 10 днів для оплати штрафу з 50-процентним дисконтом.

Неефективний і абсолютно непрактичний і непрацюючий сьогодні двохстадійний механізм складання спочатку адмінпротоколу, а потім адмінпостанови (яке і є власне рішенням про притягнення до адмінвідповідальності) пропонується замінити складанням відразу постанови (крім випадків евакуації автомобілів при грубих порушеннях блокування дорожнього руху або створення аварійної ситуації - тут складання протоколу буде обов'язковим).

При цьому при винесенні рішення про притягнення до адмінвідповідальності передбачається обов'язковість фото/відео фіксації всіх обставин правопорушення - тобто повна мінімізація так званого ексцесу виконавця. Будь-які спірні або незрозумілі моменти будуть трактуватися на користь автомобілістів. 

 

Для винесення адмінпостанови потрібні будуть 100-процентні докази наявності складу правопорушення, зафіксовані на фото/відео!

 

Далі, з огляду на поширеність випадків керування автомобілем не власником (в т.ч. наприклад, при продажу машини по генеральній довіреності) в законопроекті передбачаються дієві способи захисту як власника, так і водія-невласника автомобіля. А саме:

  1. копія постанови (або Повідомлення - якщо технічно буде неможливо на місці правопорушення зайти до Реєстру власників автомобілів) буде обов'язково залишатися на лобовому склі автомобіля;
  2. всі власники і/або водії-користувачі автомобілів зможуть надати в сервісні центри МВС або в місцеві органи влади свої реквізити (номер телефону, адреса електронної пошти) для невідкладного інформування про притягнення до відповідальності за правопорушення, об'єктом скоєння яких було відповідний транспортний засіб;
  3. в Реєстрі власників автомобілів буде створено окреме поле "Відповідальний користувач", на якого будуть направлятися штрафи за скоєні адмінправопорушення, зафіксовані в фото/відео режимі. У разі якщо це поле буде порожнім, тоді до відповідальності будуть залучатися власники автомобілів.

У будь-якому випадку, водій-порушник зможе оплатити накладений штраф, в тому числі з 50% знижкою в перші 10 днів.

Суб'єкт правопорушення має також повне право оскаржити залучення до відповідальності в суді. Саме такий порядок захищає права законослухняних громадян, привчає автомобілістів поважати права не тільки інших водіїв, а й інтереси всієї міської громади, в т.ч. тих, хто хоче вільно дихати незагазованного в пробках повітрям і тих, хто користується громадським транспортом.

Частина тих, хто читає не схвалить написане вище, але тим не менш, ми повинні самі вирішити для себе: ми хочемо жити в правовій державі, де порушника, хоча б з точки зору адміністративного кодексу, точно буде покарано, або в державі, де можна безкарно заблокувати рух трамваїв/тролейбусів і занурити місто в багатогодинні 10-бальні затори? .

Хаос на дорогах і тротуарах можна побороти, почавши привчати всіх громадян, в тому числі і багатьох народних депутатів, до обов'язковості виконувати встановлені правила, оплачувати парковку, не залишати машину під знаком "зупинка заборонена", чи то пак - невідворотно нести відповідальність за їх порушення. Тільки таким шляхом наші міста стануть більш цивілізованими і комфортними, а автодороги більш вільними.

Дмитро Білоцерковець, політик

Джерело: Обозреватель.ua

Рубрика: Суспільство і життя/Авто

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Авто»