• Посилання скопійовано

Нардепи прийняли за основу проект Кодексу України з процедур банкрутства

Цей Кодекс встановлює умови та порядок відновлення платоспроможності боржника-юридичної особи або визнання його банкрутом та застосування ліквідаційної процедури з метою повного або часткового задоволення вимог кредиторів, а також відновлення платоспроможності фізособи

Нардепи прийняли за основу проект Кодексу України з процедур банкрутства

Сьогодні, 20 березня, на вечірньому засіданні Верховної Ради прийнято за основу проект Кодексу України з процедур банкрутства (реєстр. №8060). "За" проголосували 233 нардепи - повідомляє прес-служба ВРУ.

Проектом Кодексу пропонується встановити умови та порядок відновлення платоспроможності боржника-юридичної особи або визнання його банкрутом та застосування ліквідаційної процедури з метою повного або часткового задоволення вимог кредиторів, а також відновлення платоспроможності фізичної особи.

Кодекс складається з двох книг:

  • Книга 1. Корпоративне банкрутство. Стосується процедури банкрутства юридичних осіб.
  • Книга 2. Відновлення платоспроможності фізичної особи (зокрема, визнання фізособи банкрутом у випадку її нездатності виконувати свої майнові зобов’язання).

Проектом в частині реформування корпоративного банкрутства, серед іншого пропонується:

- ліквідувати зайві бар’єри та спростити доступ до процедур, зокрема, самого боржника;

- збільшити можливості для санації та створити ефективні механізми позасудового врегулювання;

- виключити всі положення, що можуть розглядатися як підстава для звільнення від боргів, крім випадків, коли кредитори на це погоджуються;

- об’єднати мирову угоду та санацію в єдину процедуру;

- покращити умови участі у процедурах банкрутства забезпечених кредиторів, для чого, зокрема:

  • надати забезпеченим кредиторам право ініціювати справу про банкрутство;
  • передбачити можливість участі забезпечених кредиторів у голосуванні при ухваленні рішень;
  • встановити, що під час процедури санації боржника за клопотанням забезпеченого кредитора суд може ухвалити рішення про припинення дії мораторію щодо його вимог, якщо предмет забезпечення не використовуватиметься для процедури санації боржника;

- підвищити рівень захищеності прав усіх кредиторів, для чого, зокрема:

  • передати ключові повноваження від комітету кредиторів до зборів кредиторів;
  • зменшити кворум при повторному проведенні перших зборів, якщо перша спроба не вдалася через неприбуття кредиторів із необхідною кількістю голосів;
  • запровадити голосування щодо схвалення плану санації класами кредиторів;
  • забезпечити участь кредиторів у виборі арбітражного керуючого;
  • встановити обов’язок арбітражного керуючого розкривати кредиторам інформацію про фінансовий стан боржника та хід провадження у справі про банкрутство через інтернет;
  • встановити пріоритетність вимог поточних кредиторів перед конкурсними;

- скоротити строки розгляду справ, зокрема, за рахунок: зменшення кількості оскаржень;

- удосконалити положення закону, що стосуються продажу активів боржника, чим забезпечити основу для продажу майна за найвищою ціною, зокрема:

  • запровадити правила щодо контролю за продажом істотних активів;
  • забезпечити продаж усього майна на конкурентній основі на аукціоні;
  • вдосконалити правила оповіщення про продаж майна (через інтернет);

- забезпечити стабільність укладених на аукціоні договорів;

- вдосконалити положення, що забезпечують збереження працюючого бізнесу тощо.

Проектом також пропонується покращити положення забезпечених кредиторів в процедурах банкрутства, зокрема:

1) продаж майна банкрутів здійснювати виключно на електронному аукціоні через єдину систему, яка відповідає принципам прозорості, аналогічним до тих, які запроваджено в системі державних закупівель, що має забезпечити продаж майна банкрута за найвищою ціною;

2) обов’язкове погодження з забезпеченими кредиторами стартової ціни майна, складу лоту, кроку аукціону, тексту оголошення, вартості утримання, зберігання та витрат на продаж заставного майна. У випадку, якщо не досягнуто згоди, зазначене питання вирішує суд;

3) зниження ціни на першому повторному аукціоні можливе тільки за згодою забезпеченого кредитора. Якщо на думку забезпеченого кредитора ціна в ході аукціону на пониження опустилася занадто низка, він може придбати майно за стартовою ціною після першого повторного аукціону. За придбане майно він розраховується шляхом взаємозаліку;

4) встановлено обов’язок арбітражного керуючого погодити витрати на збереження майна із забезпеченим кредитором, в разі спору розмір витрат на зберігання визначає суд.

Проектом Кодексу в частині запровадження механізмів відновлення платоспроможності фізичних осіб, пропонується створити окрему систему регулювання специфічних правовідносин, пов’язаних із необхідністю розв’язати проблему надмірної заборгованості фізичної особи, яка діятиме поруч із системою банкрутства юридичних осіб і підприємців.

Справи про банкрутство фізичної особи відповідно до проекту мають розглядатися господарським судом за місцем проживання фізичної особи, що дасть можливість забезпечити зручний для громадян та професійний розгляд такої специфічної категорії справ.

Проектом пропонується впровадження двох типів процедур - судових та досудових, що дасть більше можливостей для учасників таких правовідносин обрати найкращу форму врегулювання заборгованості фізичної особи. Передбачено дві судові процедури:

  • реструктуризація боргів боржника;
  • задоволення вимог кредиторів, що відповідає найкращій світовій практиці регулювання зазначених правовідносин.

Мирова угода, представлена у проекті як інститут процесуального права, метою якої є припинення судового розгляду справи шляхом досягнення домовленості сторонами справи.

Участь арбітражного керуючого у справі про банкрутство є обов’язковою, допомога незалежної професійної особи у такій категорії справ є надзвичайно важливою і суттєво впливає на ефективність застосованих процедур.

Джерело: Верховна Рада України

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»