• Посилання скопійовано

Зміни у держрегулюванні виробництва і обігу спирту, алкоголю та тютюну у 2017 році

Законом № 1791 внесено декілька позитивних змін щодо виробництва і обігу алкоголю (і одна, але яка - щодо тютюнових виробів). Розглянемо їх докладніше

Зміни у держрегулюванні виробництва і обігу спирту, алкоголю та тютюну у 2017 році

Скасування сертифікації 

З 01.01.2017 р. алкогольні напої не підлягають підтвердженню відповідності в законодавчо регульованій сфері шляхом сертифікації. Згадку про них виключено із частин першої-третьої статті 10 Закону № 481.

 

Новий об’єм тари для розливу

Характеристики тари, у яку можуть розливатися алкогольні напої виробниками, встановлюються державою. А з 01.01.2017 р. в абз. 14 ст. 11 Закону № 481 додано новий об’єм такої тари для розливу алкогольних напоїв, з вмістом спирту етилового понад 8,5% об'ємних одиниць, - 0,18 л.

До виноробної  продукції, які виробляються без додавання спирту, окрім сидру і перрі, віднесено зброджені напої, одержані виключно в результаті природнього (натурального) бродіння фруктових, ягідних та фруктово-ягідних соків, з вмістом спирту не більше 8,5 відсотка об’ємних одиниць. Розлив такої алкогольної продукції відбуватиметься так само, як сидру і перрі. 

Зверніть увагу: з 01.01.2017 року за використання для розливу тари, що не відповідає вимогам, визначеним ч. 1 ст. 11 Закону № 481, будуть штрафувати. Розмір штрафу становитиме 200% вартості товару, але не менше 17000 грн (ч. 2 ст. 17 Закону № 481). 

 

Виробництво та оптова торгівля спиртом коньячним 

Законом № 1791 внесено зміни до ст. 2 Закону № 481. Відповідно до цих змін виробництво спирту коньячного також може здійснюватися суб’єктами господарювання незалежно від форми власності, які: 

  • мають відповідну ліцензію,
  • здійснюють переробку винограду та виробництво виноматеріалів виноградних,
  • забезпечені дубовою тарою або нержавіючими чи емальованими ємностями з дубовою клепкою для витримки спирту коньячного і плодового,
  • забезпечені кваліфікованими фахівцями та власними виробничими потужностями з виробництва спирту коньячного.

Оптова торгівля спиртом коньячним власного виробництва (включаючи дистиляти у вигляді головної і хвостової фракцій) може здійснюватися суб’єктом господарювання на підставі ліцензії на виробництво спирту коньячного та за умови реалізації його суб’єктам господарювання, які мають ліцензії на виробництво коньяку та алкогольних напоїв за коньячною технологією.

 

Ліцензування

Згідно з загальними правилами ст. 15 Закону №481, суб'єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво або   імпорт   алкогольних  напоїв  або  тютюнових  виробів  (крім виробництва   вин  виноградних,  вин  плодово-ягідних  або  напоїв медових   із   виноматеріалів   виключно   власного  виробництва), здійснюють   поставку   цієї  продукції  суб'єктам  господарювання оптової  і  роздрібної торгівлі та іншим українським споживачам за наявності ліцензії на оптову торгівлю. 

А річна плата за ліцензію на оптову торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 500 000 гривень. 

Відповідно до змін, внесених Законом № 1791 до ч. 5 ст. 15 Закону № 481з 01.01.2017 року річна плата за ліцензії на право оптової торгівлі виключно пивом для виробників пива з обсягом виробництва до 3000 гектолітрів на рік становить 30 000 гривень

А якщо виробили пива більше? Треба припинити оптову торгівлю і отримати на неї нову ліцензію  вартістю у  вищезазначені півмільйона гривень (тобто на загальних підставах). 

Тих, хто цього не зробить, чекає відповідальність у вигляді штрафу - в розмірі 200% вартості реалізованої партії товару, але не менше ніж «зекономлені» 500 000 грн.

 

Звітність

Як і планувалося, у ч. 3 ст. 16 Закону №481 Законом № 1791 внесено зміни. 

Завдяки ним, з 01.01.2017 року алкогольно-тютюнову звітність подають суб’єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції. 

 

Тобто, у роздрібних торгівців з 2017 року вже не має обов’язку подавати цю звітність – ані щодо алкоголю, ані щодо тютюнової продукції! 

 

І за новою ч. 19 ст. 18 Закону № 481 штрафи за неподання чи несвоєчасне подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів не застосовуються до роздрібних торгівців з дати виникнення зобов’язання щодо подання такого звіту.

Наголосимо, що Мінфін вже підготував відповідні зміни до форм алкогольно-тютюнової звітності та до Порядку її складання та подання. Зокрема, передбачається виключення звітів №1-РА та № 1-РТ. 

Проте за грудень 2016 року (граничний строк подання - 10 січня) ще потрібно звітувати. Про це повідомляють, зокрема, й податківці на ресурсі "ЗІР" (підкатегорія 115.03):

"СГ, які отримали ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, зобов’язані до 10 січня 2017 року подати останні звіти № 1-РА та/або № 1-РТ за грудень 2016 року".

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Інше»