• Посилання скопійовано

Алгоритм дій та особливості перебування в Реєстрі неприбутківців до 1 січня 2017 року

Податківці розглянули окремі питання щодо актуалізації реєстру неприбуткових установ та організацій

Алгоритм дій та особливості перебування в Реєстрі неприбутківців до 1 січня 2017 року

ДФСУ у листі від 25.08.2016 р. №28602/7/99-99-15-02-01-17 докладно роз'яснила алгоритм дій та особливості перебування в Реєстрі неприбутківців у перехідний період до 1 січня 2017 року.

Насамперед, податківці нагадують, що з 16 липня 2016 року діє оновлений Реєстр неприбуткових установ та організацій, затверджений постановою КМУ від 13.07.2016 р. №440Про це ми повідомляли тут>>

 

Направлення запитів

Як відомо, ДФC протягом двох місяців з дня набрання чинності Постанови №440 надсилатиме усім неприбутковим організаціям, що обліковувалися в старому реєстрі, запити про їх відповідність статусу неприбуткової організації згідно з п. 133.4 ПКУ

Проте, як зазначено у листі, такі запити не надсилатимуться неприбутковим організаціям, установчі документи яких оприлюднені на порталі електронних сервісів та відповідають вимогам, встановленим п. 133.4 ПКУ.

Крім того, не вимагається від неприбуткових організацій надання копій тих установчих документів, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону №755.

Неприбуткові організації, внесені до Реєстру на день набрання чинності Закону №652, що відповідають вимогам п. 133.4 ПКУ, включаються контролюючим органом до нового Реєстру. За бажанням неприбуткової організації вона може подати до контролюючого органу копії установчих документів.

Якщо неприбуткова організація діє на підставі установчих документів організації вищого рівня, то вона може повідомити контролюючий орган щодо її належності до структури відповідної організації вищого рівня та подати копії документів, що підтверджують таку належність (підпорядкованість).

Крім того, податківці наголошують, що Постановою №440 не передбачено обов'язку надання реєстраційної заяви за формою №1-РН неприбутковими організаціями, які внесені до Реєстру на день набрання чинності Закону №652.

Якщо неприбуткова установа або організація не подавала до контролюючого органу заяву з позначкою "зміни" або "доповнення", ДФС рекомендує подати:

До нового Реєстру підлягатимуть включенню неприбуткові організації, що відповідають вимогам, встановленим п. 133.4 ПКУ, та мають статус юридичної особи.

 

Розгляд наданих неприбутковими організаціями копій документів

Протягом місяця з дня отримання відповіді на запит та завірених копій документів контролюючий орган розглядатиме такі документи  щодо:

  • відповідності установчих документів вимогам, встановленим п. 133.4 ПКУ;
  • наявності завірених житлово-будівельними кооперативами копій документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.

Контролюючий орган може проводити перевірку відомостей, що містяться в поданих документах, щодо відповідності вимогам, встановленим ПКУ та законодавством, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації.

 

Включення неприбуткової організації до нового Реєстру

У місячний строк з дня отримання відповіді на запит та завірених копій документів, за результатами розгляду таких документів контролюючим органом:

- неприбуткова організація включається до нового Реєстру, з прийняттям рішення про присвоєння підприємству, установі, організації ознаки неприбутковості;

- або неприбутковій організації надсилається повідомлення про невідповідність її установчих документів вимогам, встановленим п. 133.4 ПКУ. При цьому така організація не може бути виключена з Реєстру до 1 січня 2017 року.

 

Приведення установчих документів у відповідність до вимог ПКУ

Неприбуткові організації, що повідомлені про встановлення невідповідності установчих документів вимогам ПКУ, з метою включення до нового Реєстру зобов'язані:

  • привести до 1 січня 2017 року свої установчі документи у відповідність до вимог, встановлених п. 133.4 ПКУ;
  • подати до 1 січня 2017 року контролюючому органу копії установчих документів, а для житлово-будівельних кооперативів - також завірені ними копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.

Неприбуткова організація, установчі документи якої оприлюднені на порталі електронних сервісів, замість копій установчих документів може подати відповідь щодо приведення установчих документів у відповідність до вимог ПКУ.

 

Виключення неприбуткових організацій з Реєстру

Неприбуткові організації, які до 1 січня 2017 року не привели свої установчі документи у відповідність з вимогами ПКУ та не надали копії таких документів після 1 січня 2017 року виключаються з Реєстру.

Водночас неприбуткові організації, внесені до Реєстру на день набрання чинності Закону №652, не підлягають виключенню з цього Реєстру до 1 січня 2017 року.

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: ДФСУ

Рубрика: Оподаткування/Загальні положення

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Загальні положення»