• Посилання скопійовано

Один платник = один координатор і єдиний казначейський рахунок, – новий план податківців для великих платників

Начальник Офісу великих платників податків ДФСУ Євген Бамбізов презентував проект комплексного обслуговування великого платника і розписав покроково, що необхідно зробити, аби значно спростити процес сплати податків

Один платник = один координатор і єдиний казначейський рахунок, – новий план податківців для великих платників

Вже з 1 січня 2019 року великі платники податків могли б почати подавати звіти тільки до Офісу ВПП, а усі податки  сплачувати на єдиний казначейський рахунок – за умови, що робота з реалізації цього амбітного проекту почнеться просто зараз. Про це написав у своєму блозі начальник Офісу великих платників податків ДФСУ Євген Бамбізов.

Він презентував проект комплексного обслуговування великого платника і розписав покроково, що необхідно зробити, аби значно спростити процес сплати податків.

“Ми пропонуємо принцип “один платник – один координатор і єдиний рахунок”, - написав Євген Бамбізов. Для реалізації проекту необхідно:

  • ухвалити відповідні зміни до Податкового кодексу,
  • створити єдині казначейскькі рахунки для платників і рахунки для усіх отримувачів податків,
  • трозробити відповідне програмне забезпечення.

Весь текст читайте нижче. 

***

Уявіть собі систему сплати податків, за якої платник буде подавати один звіт до органу контролю по всіх об’єктах оподаткування по кожному податку і перераховувати гроші на один-єдиний рахунок, з якого вони автоматично будуть розподілятися на інші рахунки відповідно до його декларування. І це все – замість того, щоб формувати звіти окремо для кожного з органів контролю, яких у нас – більше семи сотень. Наразі 1364 платника Офісу сукупно подають більше 27 тисяч звітів в більше як 741 районне ДПІ не за основним місцем обліку. Чи можливо в такій ситуації змінити цю картину на ту, що я описав раніше?

Так. Ми розробили проект переходу до коплексного обслуговування великого платника податку і впевнені, що ця фантастика, яка суттєво спростить процес сплати податків, цілком можлива.

Більше того: якщо почати роботу просто зараз, то вже з 1 січня 2019 року Офіс зможе адмініструвати не лише податки, що сплачуються до державного бюджету, а й екологічний податок, ренту, податок на майно, туристичний збір, збір за місця паркування транспортних засобів – тобто, усі ті податки, що сплачуються великим платником до місцевих бюджетів. При цьому, Офіс лише адмініструватиме ці платежі, а гроші будуть надходити до місцевих бюджетів - згідно з нормами Бюджетного кодексу.

Адміністрування ж усіх місцевих податків буде здійснюватись за тим самим принципом «один платник – один координатор», за яким наразі працює Офіс. Тобто податковий координатор буде адмініструвати всі види податків і зборів великого платника податків незалежно від місця розташування його об’єктів оподаткування

.

То що необхідно, аби реалізувати цей амбітний план?

Зробити три кроки: перетворити Офіс ВПП на єдине місце обліку великого платника, впровадити єдиний казначейський рахунок для сплати усіх податків і зборів (крім ПДВ) та розробити й впровадити відповідне програмне забезпечення.

 

КРОК І. Єдине місце обліку

 Перетворення Офісу ВПП на єдине місце обліку великого платника потребує:  

1. внесення відповідних змін до законодавчих, нормативних та інших документів у частині визначення єдиного місця обліку великого платника податків (скасування основного і неосновного місця обліку), до якого подається уся звітність (за загальнодержавними та місцевими податками) та здійснюється адміністрування усіх податків; 

2. зміни форми декларації та забезпечення принципу «1декларація – 1 картка»;

3. відкриття на рівні ГУ Державної казначейської служби України в областях бюджетних рахунків, відкритих для Офісу з ознакою «99»;

4. ліквідації відомчих ознак територіальних управлінь Офісу – 2801, 2804, 2806, 2808, 2809 (передача КОР з територіальних управлінь до Офісу);

5. створення зведеної картки – забезпечення доступу координатора до ІКПП по всім територіям, де у великого платника відкриті об’єкти оподаткування (на сьогодні працює в режимі «перегляду» та «без історії»). 

 

КРОК ІІ. Єдиний казначейський рахунок

Мушу відмітити, що ще в 2016 році завдання змінити процедуру розрахунків платників податків з бюджетами через запровадження єдиного рахунку з автоматичним рознесенням коштів відповідно до задекларованих податків, було внесено до Плану заходів з реалізації Стратегії реформування системи управління державними фінансами на 2017-2020 (спільно КМУ та МФУ) та Плану пріоритетних дій Уряду на 2017 рік (КМУ). Впровадження єдиного казначейського рахунку потребує комплексних змін і відпрацювання нової системи:

1.  ухвалення законопроекту, яким будуть внесені зміни до:

  • Податкового кодексу України,
  • ЗУ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»,
  • ЗУ «Про виконавче провадження» у частині функціонування єдиного рахунку;

2.   розробки відповідного програмного забезпечення;

3. доопрацювання ІС «Податковий блок» за принципом «карточка особового рахунку іде за платником» (а не за територіальною ознакою), що надасть доступ координатору до усіх карток особових рахунків великого платника. 

 

КРОК ІІІ. ІТ-рішення

В умовах підвищення навантаження на координатора необхідно буде розробтити відповідні ІТ-рішення для ефективного адміністрування усіх податків:

1. впровадити електронну камеральну перевірку з системою автоматичного виявлення ризиків недоплати податків;

2.  узагальнити на центральному рівні інформацію про ставки місцевих податків;

3. внести зміни до програмного забезпечення ІТС «Податковий блок» в частині автоматичного рознесення платіжних доручень за платежами, які будуть перераховуватися на бюджетні рахунки, відкриті на рівні ГУ ДКСУ в областях з ознакою «99» від платників податків, які знаходяться на обліку в Офісі, місце розташування об’єкту оподаткування яких не співпадає з місцем розташування спеціалізованого контролюючого органу.

Джерело: ДФСУ

Рубрика: Оподаткування/Загальні положення

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Загальні положення»