• Посилання скопійовано

Планування цілей бізнесу на основі бухобліку: «7 хвилин» з Констянтином Єрохіним

Поговоримо про те, як підвищити цінність роботи бухгалтерії для стратегічних цілей бізнесу



Сьогодні ми поговоримо про встановлення стратегічних цілей, планування, прогнозування на основі даних бухгалтерського обліку. Тому що бухгалтерський облік - це обов’язковий вид обліку, який ведеться у будь-якому бізнесі. І звітність, яка подається за стандартами фінансового обліку, є обов’язковою. Тому розглянемо, як пов’язати ведення обов’язкового бухгалтерського обліку з внутрішніми управлінськими цілями.

З точки зору бізнесу, будь-яка компанія - це набір окремих відділів/департаментів/підрозділів (будемо називати як завгодно), які об’єднує одна стратегічна ціль:

  • керівництво, яке є в кожному бізнесі (вони можуть називатися президентами, головами правління, директорами, будь-ким);
  • відділи продаж, які займаються тим, що знаходять покупців на те, що бізнес виробляє;
  • виробництво;
  • адміністративний відділ, який займається підтримкою всього, що відбувається;
  • логістика, якщо це, наприклад, торгівля і потрібно перевозити та зберігати товар;
  • бухгалтерія.

Можливо, є ще й інші відділи, які займаються важливими справами, наприклад HR.

Бізнес - це дії, це дії, які виникають від взаємодії будь-яких підрозділів між собою в середині одного бізнесу.

Дуже важливо розуміти, що бізнес є керованим і прогнозованим, якщо він об’єднується якоюсь загальною ціллю. З точки зору фінансів і обліку, всі ці цілі полягають у встановленні фінансових показників, які ми маємо виконати. Якщо ми порівнюємо наш бізнес з кораблем, який пливе, то ми всі знаходимось на цьому човні, всі люди, які працюють у компанії, є командою такого човна і нам дуже важливо розуміти, куди ми пливемо, маємо прийти, які координати у нас є в тій точці, до якої ми прагнемо дістатися, чи вистачить нам палива доплисти до тієї точки, чи достатньо запасів, щоб не голодувати протягом всієї подорожі.

Отже, чому ми розглядаємо планування і прогнозування курсу нашого корабля на основі даних, які є в будь-якій бухгалтерії будь-якого бізнесу на будь-якому кораблі.

Дуже часто ми стикаємося зі ситуацією, коли на нашому кораблі є окрема «каюта», в якій працюють бухгалтери та займаються чимось, про що не знає ніхто інший, або дізнаються, але дуже і дуже відсторонено про те, чим займається бухгалтер.

Бухгалтер займається складанням звітів, які вони надають в податкову; якимись розрахунками, якими користуються наприклад банки, які надають нам кредити; бухгалтер приносить директорам, керівникам на підпис звіти, які в принципі складаються за той курс, який ми вже пройшли, за ті періоди, які вже закінчились, а ми пливемо уперед, наш човен постійно рухається за тим курсом, який ми самі собі проклали.

Є операційні плани, які складаються на основі плану виробництва, які вже формують і наш план продаж та нашу логістику, адміністративні цілі для того, щоб досягати тих стратегічних фінансових показників, які ми самі собі поставили.

Далі ми переходимо у відділ бухгалтерії, який складає річні звіти. У будь-якій бухгалтерії складаються річні звіти. У будь-якому бізнесі є підсумок, фактичні показники, яких ми досягли. І тут у нас починається дуже важливий етап. Чи потрібні наші річні звіти, які складаються у бухгалтерії, ще комусь, крім зовнішніх споживачів (таких як банки, податкова інспекція)? Як збільшити цінність тих річних звітів, які складаються у відділі бухгалтерії? Це і є основний фокус нашого сьогоднішнього випуску. Як зробити так, щоб звітність, яка складається на основі бухгалтерського обліку, у бухгалтерському відділі, була корисна абсолютно для всіх наших підрозділів, насамперед для керівництва. Причому керівник має реагувати, аналізувати і користуватися даними, які містяться в річних звітах. Ці бюджети будуть враховувати як внутрішні наші можливості, так і зовнішні обмеження, які є на ринку. Це бюджет продаж, бюджет виробництва, який потім підкріпляється продажами, це бюджет комерційних витрат, це інші бюджети, які пов’язані між собою та перетворюються в плани, які ми хочемо виконати, щоб досягти наших цілей.

Найголовніше, що всі ці бюджети, плани та розрахунки, по суті, є бухгалтерськими звітами, які направлені в майбутнє. Це форма бухгалтерських звітів, наповнених прогнозними даними. Це наше майбутнє. І після того завдання бухгалтерії - перетворити всі функційні звіти і прогнози у прогнозні бухгалтерські звіти. Такі як прогнозний баланс, прогнозний звіт про фінансові результати, прогнозний звіт про рух грошових коштів. Для того, щоб надати керівництву бачення, як саме будемо пов’язувати усі наші функційні бюджети з тим, щоб зробити бізнес злагоджено з усіма командами, які планують свої дії.

Це і є основа, яку бухгалтерія може надати, як внутрішній сервіс, будь-яким споживачам нашої інформації на нашому кораблі.

Джерело: 7eminar.com

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини партнерів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини партнерів»