Як відомо, 18 жовтня набув чинності Наказ Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 р. №481, яким для підприємців – загальносистемників та фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, затверджено нову форму Книги обліку доходів і витрат та Порядок її ведення.
З цього часу нову Книгу підприємці-загальноситемники вправі вести в паперовому або в електронному вигляді - на власний вибір.
У разі обрання платником ведення Книги в електронній формі:
1) підприємець повинен отримати в АЦСК посилені сертифікати відкритих ключів (якщо ще їх не має), укласти з Міндоходів договір про визнання електронних документів та скласти і надіслати за місцем податкового обліку заяву на отримання Книги;
2) податковий орган за місцем податкового обліку реєструє заяву платника на отримання Книги у реєстрі поданих заяв та протягом 3-х робочих днів формує і надсилає платнику повідомлення про реєстрацію Книги із зазначенням реєстраційного номера Книги та дати її реєстрації.
Проте, як зазначено у "Віснику Міністерства доходів та зборів України" №40/2013, сервіс «Електронний кабінет платника податків», яким передбачено для самозайнятих осіб режим «Ведення книг обліку доходів і витрат та книги обліку доходів в електронному вигляді та формування відповідної податкової декларації», працюватиме з січня 2014 року.
Крім того, з метою уникнення непорозумінь щодо ведення самозайнятими особами книг Міндоходів України податківці рекомендують самозайнятим особам, які ведуть облік доходів і витрат у Книзі, затвердженій наказом від 24.12.2010 р. №1025, продовжувати її ведення до кінця 2013 р., а вже з 01.01.2014 р. вести Книгу за новою формою.