Усі новини і статті рубрики «ПДФО»
Новин і статей: 2 983
- ДПС роз’яснила порядок оподаткування доходів ФОП, отриманих від діяльності за незазначеними видами. Для платників єдиного податку такі доходи можуть мати окремі податкові наслідкиСьогодні 08:05123
- Комітетом ВРУ з податкової політики отримано таблицю правок для розблокування підписання закону №15111-д про доходи з цифрових платформ. Компроміс передбачає зміни щодо довічного статусу PEP та фінмоніторингу колишніх посадовців06.10.2026106
- За проєктом Держбюджету-2027 мінімальна зарплата з 1 січня становитиме 9 546 грн. Відповідно неоподатковувана вартість подарунка у негрошовій формі зросте до 2 386,50 грн на місяць. Розповідаємо, як оподатковувати подарунки та відображати їх у додатку 4ДФ05.10.202682
- Для включення витрат на переобладнання власного транспортного засобу до податкової знижки фізична особа повинна мати документи, що підтверджують понесені витрати, сертифікат відповідності або акт технічної експертизи, а також технічний паспорт04.10.202675
- Податковий агент при виплаті доходу фізичній особі – орендодавцю, у вигляді сум комунальних платежів, зобов’язаний нарахувати, утримати та сплатити (перераховувати) ПДФО за ставкою 18%02.10.2026159
- Працівник отримує компенсацію вже з урахуванням утриманих податків. Самостійно сплачувати ПДФО та військовий збір або подавати річну декларацію лише через отримання такої компенсації йому не потрібно02.10.2026117
- Доплати та надбавки до посадових окладів за роз’їзний характер роботи, передбачені трудовим або колективним договором, включаються до зарплати та оподатковуються ПДФО за ставкою 18%01.10.2026107
- Майно або кошти, отримані під час поділу спільної сумісної власності подружжя, не включаються до оподатковуваного доходу. З таких доходів не сплачуються ПДФО та військовий збір, а подавати декларацію лише через такий поділ не потрібно30.09.2026101
- Батьки дітей з інвалідністю можуть скористатися підвищеною податковою соціальною пільгою. Для її застосування потрібно подати роботодавцю заяву та документи, що підтверджують право на пільгу, за умови дотримання граничного рівня доходу30.09.202695
- Одинокі матері та батьки у 2026 році можуть скористатися підвищеною податковою соціальною пільгою на дітей. Для її отримання потрібно подати роботодавцю заяву та документи, що підтверджують право на пільгу29.09.202685
- За січень – серпень 2026 року 1,3 млн платників сплатили 475,5 млрд грн ПДФО. Це на 19,2% більше, ніж за аналогічний період 2025 року, повідомила ДПС24.09.202662
- Компенсація вартості пального фізособам, які перевозять вантажі чи людей для потреб ЗСУ та тероборони, не включається до оподатковуваного доходу та не обкладається ПДФО24.09.202677
- Мінфін вказав, що завдяки Закону №4903 справді малий бізнес можна буде виокремити від великого, який зловживає пільгами для малого бізнесу для ухилення від оподаткування. Докладніше про це у новині23.09.2026625
- У 2026 році допомога на поховання, яку роботодавець виплачує родичам померлого працівника за останнім місцем роботи, не оподатковується ПДФО в межах 9 320 грн. Із суми перевищення допомоги цього обмеження утримують ПДФО та військовий збір21.09.2026248
- Якщо працівник самостійно оплатив профілактичний медогляд до працевлаштування, а роботодавець компенсував витрати, сума компенсації є додатковим благом і оподатковується ПДФО та військовим збором18.09.2026162
- Біологічному батьку загиблого військовослужбовця можуть відмовити в одноразовій грошовій допомозі, якщо суд встановить факт ухилення від утримання сина за його життя. Для перегляду розподілу виплати спочатку необхідно отримати відповідне рішення суду17.09.2026288
- ДПС роз’яснила правила оподаткування подарункових сертифікатів, які компанія надає фізичній особі. У 2026 році вартість негрошового подарунка до 2161,75 грн не оподатковується ПДФО та військовим збором, а податки сплачуються із суми перевищення17.09.2026268
- Кошти, які ФОП отримує як компенсацію витрат на оплату праці працевлаштованих ВПО від Фонду безробіття, не включаються до загального місячного або річного оподатковуваного доходу. Відповідно, ПДФО та військовий збір із них не сплачуються17.09.202677
- В проєкті Закону про Держбюджет-2027 визначено нові розміри мінімальної зарплати та прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Як вплине їх зміна на оподаткування доходів працівників? Аналізуємо і показуємо на прикладах в нашій статтіАналітика17.09.20265 510
- У 2027 році базовий розмір ПСП буде становити 1 845,50 грн, а граничний розмір нарахованої зарплати, який дає право на її застосування – 5 170 грн. При цьому зберігатиметься підвищений розмір ПСП для осіб з інвалідністю і працівників з дітьми до 18 роківВажливо16.09.20262 105
- Для резидентів Дія Сіті діє окремий код бюджетних платежів 11011200 для сплати ПДФО з доходів спеціалістів. Але чи застосовувати його до лікарняних працівників і гіг-спеціалістів? З’ясовуємо, який код обрати з огляду на вид виплати та позицію ДПСАналітика14.09.20261 812
- Податковий кодекс України передбачає, що доходи від операцій з валютними цінностями, до яких належать і банківські метали, не включаються до загального місячного або річного оподатковуваного доходу фізичної особи11.09.2026242
- Сума страхового відшкодування за пошкоджене рухоме майно не включається до оподатковуваного доходу фізособи, якщо не перевищує фактичний розмір заподіяної шкоди. ДПС роз’яснила умову неоподаткування таких виплат ПДФО11.09.2026266
- Компенсація моральної шкоди за загальним правилом оподатковується, однак Податковий кодекс передбачає винятки. У 2026 році за рішенням суду не оподатковуються виплати в межах 34 588 грн10.09.2026166
- Підприємства та організації можуть виплачувати стипендії учням і студентам за договором із закладом освіти. У 2026 році сума до 4 660 грн на місяць не оподатковується ПДФО та військовим збором, а з перевищення утримуються податки09.09.202692
