ДПСУ повідомила, що час прийому суб’єктів звернень є загальним (єдиним) для всіх послуг та сервісів, що надаються у центрі обслуговування платників (далі – ЦОП), створеному при головних управліннях ДПС в областях та м. Києві (далі – ГУ ДПС) та державних податкових інспекціях (п. 3 частини другої ст. 6 Закону №5203-VI), розд. 1 Примірного положення центру обслуговування платників та розд. 4 Примірного регламенту центру обслуговування платників, затверджених наказом Державної фіскальної служби України від 16.11.2018 р. №739 «Про затвердження документів, які регламентують діяльність центрів обслуговування платників»).
З урахуванням регіональних особливостей начальником ГУ ДПС може бути встановлено інший режим роботи ЦОП, зокрема можливе встановлення часу прийому відвідувачів у робочі дні з 08 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв., з перервою або без неї (абзац третій розд. 4 Регламенту).
Кількість годин прийому відвідувачів у ЦОП відповідно до встановленого режиму роботи має становити не менше 40 годин на тиждень (абзац четвертий розд. 4 Регламенту).
В останній день граничного строку подання звітності, визначеного п. 49.18 ст. 49 ПКУ (з урахуванням вимог п. 49.20 ст. 49 ПКУ), час роботи ЦОП подовжується до 20 год. 00 хвилин (абзац п’ятий розд. 4 Регламенту).
Напередодні святкових і неробочих днів тривалість роботи скорочується на одну годину (абзац шостий розд. 4 Регламенту).
Звертаємо увагу! На період карантину
(проведення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби COVID-19)
ЦОП працюють за окремим графіком виключно для надання невідкладних послуг у разі гострої необхідності за попереднім записом (за телефоном, через електронну скриньку):
з 10 год. 00 хв. до 16 год. 00 хв. з обідньою перервою та з технічними перервами для санітарної обробки щогодини на 10 – 15 хв.;
для невеликих ЦОП – з 10 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв. із технічними перервами для санітарної обробки щогодини на 10 – 15 хвилин.
У разі виникнення позаштатних ситуацій керівництвом територіальних органів ДПС може бути прийнято рішення про зміну режиму роботи ЦОП.
Режим роботи Електронного кабінету
Електронний кабінет працює постійно (24 години на дату кожного календарного дня), крім часу, необхідного для його технічного обслуговування. Проведення технічного обслуговування електронного кабінету у день, на який припадає граничний строк подання податкових декларацій, та з 8 до 20 години будь-якого іншого календарного дня забороняється. Технічне обслуговування електронного кабінету проводиться у порядку, що визначається методологом електронного кабінету (п. 42 прим. 1.6 ст. 42 прим. 1 ПКУ).
Надсилання електронних документів платником податків та їх прийняття контролюючим органом
Подання електронних документів здійснюється платниками відповідно до норм ПКУ та Порядку №557, на підставі договору про визнання електронних документів (далі – Договір), що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу.
Платник створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) чи кваліфікованої електронної печатки, керуючись цим Порядком, а також Договором (крім фізичних осіб, які не є самозайнятими особами) (п. 3 розд. ІІ Порядку).
Після накладання КЕП автор здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) засобами телекомунікаційного зв’язку до адресата протягом операційного дня (п. 4 розд. II Порядку).
Довідково:
Операційний день – частина дня, протягом якої за наявності технічної можливості здійснюється електронний документообіг (абзац чотирнадцятий п. 2 розд. І Порядку).
Електронний документообіг – сукупність процесів створення, подання, приймання, ідентифікації, оброблення, зберігання, використання електронних документів, які виконуються із застосуванням перевірки цілісності та (у разі необхідності) з підтвердженням факту одержання таких документів (абзац восьмий п. 2 розд. І Порядку).
Після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка (п. 8 розд. ІІ Порядку) у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня або за 1 годину до його закінчення (п. 9 розд. ІІ Порядку).
За результатами автоматизованої перевірки платнику надсилається перша квитанція протягом двох годин з часу отримання електронного документа контролюючим органом, в іншому разі – протягом перших двох годин наступного операційного дня (абзац перший п. 11 розд. ІІ Порядку).
Якщо автору протягом встановленого строку (абзац перший п. 11 розд. ІІ Порядку) після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом (абзац третій п. 11 розд. ІІ Порядку).
Не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено нормативно-правовими актами та Порядком, формується друга квитанція, яка є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа (абзац перший п. 12 розд. ІІ Порядку).
У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції (п. 14 розд. ІІ Порядку).
Якщо платником надіслано до контролюючих органів кілька примірників одного електронного документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), оригіналом вважається електронний документ, надісланий до контролюючих органів останнім до закінчення граничного строку, встановленого законодавством для подання такого документа, за умови, що його було сформовано правильно та прийнято (зареєстровано), про що платнику надійшла друга квитанція про прийняття (п. 15 розд. ІІ Порядку).
Шановні платники податків!
У зв’язку зі спалахом та розповсюдженням коронавірусу COVID-19 та попередженням інфікування і поширення вірусних інфекцій Державна податкова служба України звертається з проханням зменшити надходження паперових документів та користуватись засобами електронного зв’язку, а саме Електронним кабінетом.
За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету платники податків мають можливість надіслати лист (запит, звернення тощо) до відповідного органу ДПС у форматі pdf (обмеження 2 МБ).
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису (кваліфікованого електронного підпису), отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
У разі виникнення питань щодо користування Електронним кабінетом платника слід звернутись до служби підтримки за телефоном 0800501007 (напрямок 0) або за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua/help/.