Сьогодні, 1 квітня, ВРУ ухвалила два важливі законопроєкти з податковими змінами:
- №7233 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо справляння єдиного внеску та обліку спирту етилового денатурованого та продукції хімічного і технічного призначення" (прийнято у І читанні);
- №7234 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо адміністрування окремих податків в період воєнного, надзвичайного стану" (прийнято в цілому).
Закони наберуть чинності з дня опублікування. Наразі законопроєкт №7234 очікує на підпис Президента, а законопроєкт 7233 - ІІ читання.
Про це розповів Я. Железняк у своєму Телеграм-каналі.
Які податкові зміни пропонуються?
Нагадаємо, що раніше Железняк (як один з авторів законопроєктів) розповів про норми їхні норми. Так, за ними:
- завозити деякі товари для наших військових можна буде без ПДВ та мита, зокрема матеріал для виготовлення бронежилетів та броньовані автівки;
- на спрощену систему тепер зможуть перейти всі компанії без обмеження по обороту;
- КМУ зможе спростити санітарний та інші види контролю при імпорті;
- під час фактичних перевірок ДПС буде контролювати і ціноутворення, щоби реалізатори не накручували ціни.
Серед інших ключових норм:
1. Встановлюється 0% ставка ПДВ також на альтернативне моторне паливо.
2. Для платників податків, які знаходилися на територіях активних бойових дій та втратили первинні документи, встановлюється мораторій на проведення документальних перевірок за відповідні періоди.
3. Для виробників електроенергії з 1 березня 2022 року до закінчення воєнного стану передбачається касовий метод з акцизного податку.
4. Змінюється період подання звітності про суми доходу, нарахованого на користь фізичних осіб із кварталу на місяць.
5. Передбачається встановлення масових витратомірів на резервуарах зберігання пального.
6. Норми виробничих втрат і виходу спирту при виробництві алкогольних напоїв встановлюватимуться Мінагрополітики замість КМУ.
7. Передбачається, що для використання 0 ставки акцизу для платників, які використовують спирт етиловий для виробництва продукції хімічного і технічного призначення, парфумерно-косметичної продукції, оцту з харчової сировини, є необхідним включення до відповідного реєстру.
8. Впроваджується обов'язок обладнати кожне місце отримання та місце відпуску у виробництва спирту етилового денатурованого масовими витратомірами.
9. Впроваджується обов'язок погодити технологічну схему встановлення витратомірів-лічильників спирту етилового та/або масових витратомірів та подавати довідку про цільове використання спирту етилового.
10. Електронні документи по витратомірах-лічильниках передаватимуться не автоматично.
11. Передбачено, що схема встановлення цілодобових систем відеоспостереження за виробництвом та відпуском спирту погоджується з ДПС.
12. На період воєнного стану суб'єктам, які мають ліцензію на виробництво спирту етилового неденатурвоаного, дозволяється виробництво етилового денатурованого та/або біоетанолу, а суб'єктам, які мають ліцензію на виробництво спирту етилового денатурованого – виробництво біоетанолу, за умови дотримання певних вимог.
13. Передбачаються істотні зміни до закону про альтернативні види палива.
14. Розширюється перелік документів, які засвідчують факт постачання електричної енергії для цілей визначення дати виникнення зобов'язань з акцизного податку.
15. Вноситься низка уточнень щодо оподаткування волонтерської (благодійної) допомоги.
16. Унормовується сплата податкових зобов'язань із податку на прибуток тих суб'єктів, які на період воєнного стану перейдуть на спрощену систему оподаткування. Зокрема, передбачається, що авансові внески з податку на прибуток при виплаті дивідендів можуть бути враховані у зменшенні платежів при поверненні на загальну систему. Те ж саме щодо надміру сплачених зобов'язань та від'ємного значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток.
17. За наслідками дозволених камеральних перевірок акти направлятимуться платникам у Електронному кабінеті із повідомленням на електронну пошту. Подальші строки на подання пояснень, заперечень, прийняття, надсилання та оскаржень ППР зупиняються.
18. Коригування по податку на прибуток, передбачені 140.5.9 ПКУ (щодо обмеження не вище 4% прибутку), не застосовуватимуться також щодо гуманітарної допомоги наданої відповідно до закону.
19. Платники ЄСВ не зобов'язані подавати інформацію про членство працівників у профспілковій організації.
Докладніше розглянемо зміни після появи остаточних текстів законів.