Мінфін наказом від 03.09.2024 №424 (зареєстрований у Міністерстві юстиції 18.09.2024 за №1409/42754) затвердив зміни до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість.
Його привели у відповідність до законів №1998-IX (щодо оподаткування товарів, що переміщуються (пересилаються) у міжнародних поштових та експрес-відправленнях), №3474-IX (щодо особливостей оподаткування банків та інших платників податків) та №3603-IX (щодо вдосконалення онлайн-комунікацій з платниками податків).
Зокрема, згідно зі змінами:
- суб’єкти господарювання можуть заявити про своє бажання добровільно зареєструватися як платник ПДВ не лише під час державної реєстрації створення юридичної особи або державної реєстрації фізичної особи – підприємця, але й під час державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу або фізичну особу – підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
- до кола осіб, відповідальних за нарахування та/або сплату до бюджету ПДВ, включено операторів поштового зв’язку та експрес-перевізників (у разі ввезення товарів на митну територію України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях), осіб, які здійснюють реалізацію товарів, визначених частиною сьомою статті 293 МКУ (іноземних товарів та транспортних засобів комерційного призначення, за які не сплачені митні платежі, а також таких, що незаконно ввезені на митну територію України, на які накладено арешт у кримінальному провадженні).
Крім того, змінами до Положення також:
1) уточнено порядок формування індивідуального податкового номера платника ПДВ для постійних представництв;
2) запроваджено процедуру скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ, прийнятого контролюючим органом в автоматичному режимі;
3) удосконалено порядок формування та надання витягів з реєстру платників ПДВ шляхом впровадження нового способу отримання витягу – в електронній формі.
Крім того, до Положення внесено низку технічних правок, а також удосконалено форми додатків:
- 1. Реєстраційна заява платника податку на додану вартість (форма №1-ПДВ).
- 3. Заява про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість (форма №3-ПДВ).
- 5. Рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість (форма №6-РПДВ).
- 8. Запит про отримання витягу з реєстру платників податку на додану вартість (форма №1-ЗВР).
- 11. Довідка з реєстру платників податку на додану вартість (форма №2-ДР).
Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування. Його опубліковано в "Офіційному віснику" від 30.10.2024. Тож зміни до Положення почали діяти з 31 жовтня.