• Посилання скопійовано

З 30 жовтня діє оновлене Положення про реєстрацію платників ПДВ

З 30 жовтня госпсуб’єкти можуть заявити про бажання добровільно зареєструватися як платник ПДВ не лише під час держреєстрації створення юрособи або ФОПа, але й під час державної реєстрації змін до відомостей в ЄДР

З 30 жовтня діє оновлене Положення про реєстрацію платників ПДВ

Мінфін наказом від 03.09.2024 №424 (зареєстрований у Міністерстві юстиції 18.09.2024 за №1409/42754) затвердив зміни до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість.

Його привели у відповідність до законів №1998-IX (щодо оподаткування товарів, що переміщуються (пересилаються) у міжнародних поштових та експрес-відправленнях), №3474-IX (щодо особливостей оподаткування банків та інших платників податків) та №3603-IX (щодо вдосконалення онлайн-комунікацій з платниками податків).

Зокрема, згідно зі змінами:

  • суб’єкти господарювання можуть заявити про своє бажання добровільно зареєструватися як платник ПДВ не лише під час державної реєстрації створення юридичної особи або державної реєстрації фізичної особи – підприємця, але й під час державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу або фізичну особу – підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
  • до кола осіб, відповідальних за нарахування та/або сплату до бюджету ПДВ, включено операторів поштового зв’язку та експрес-перевізників (у разі ввезення товарів на митну територію України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях), осіб, які здійснюють реалізацію товарів, визначених частиною сьомою статті 293 МКУ (іноземних товарів та транспортних засобів комерційного призначення, за які не сплачені митні платежі, а також таких, що незаконно ввезені на митну територію України, на які накладено арешт у кримінальному провадженні).

Крім того, змінами до Положення також:

1) уточнено порядок формування індивідуального податкового номера платника ПДВ для постійних представництв;

2) запроваджено процедуру скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ, прийнятого контролюючим органом в автоматичному режимі;

3) удосконалено порядок формування та надання витягів з реєстру платників ПДВ шляхом впровадження нового способу отримання витягу – в електронній формі. 

Крім того, до Положення внесено низку технічних правок, а також удосконалено форми додатків:

  • 1. Реєстраційна заява платника податку на додану вартість (форма №1-ПДВ).
  • 3. Заява про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість (форма №3-ПДВ).
  • 5. Рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість (форма №6-РПДВ).
  • 8. Запит про отримання витягу з реєстру платників податку на додану вартість (форма №1-ЗВР).
  • 11. Довідка з реєстру платників податку на додану вартість (форма №2-ДР).

Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування. Його опубліковано в "Офіційному віснику" від 30.10.2024. Тож зміни до Положення почали діяти з 31 жовтня.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»