Позиція Мінінфраструктури
Розглядаючи питання необхідності використання подорожнього листа вантажного автомобіля, Мінінфраструктури наголосило, що підприємства продовжують застосовувати подорожній лист вантажного автомобіля для обліку роботи транспорту і водія та складення звітів за формами державних статистичних спостережень.
Подорожній лист є документом для відміток щодо технічного стану транспортного засобу та стану здоров’я водія. Адже випуск на лінію автомобіля без проходження контролю його технічного стану та щозмінного медичного огляду працівника, що керуватиме ним, тягне за собою адміністративну відповідальність для посадових осіб підприємства відповідно до ст. 128 КУпАП.
Подорожній лист як первинний документ також застосовується для бухгалтерського та податкового обліку господарських операцій, пов’язаних з перевезенням вантажів. Він підтверджує витрати, пов’язані зі здійсненням перевезень, зокрема витрати на пально-мастильні матеріали.
Мінінфраструктури радить оптимізувати типову форму подорожнього листа.
Скасування типової форми №2 «Подорожній лист вантажного автомобіля», затвердженої наказом Мінтрансу та Мінстату від 29.12.1995 р. №488/346, у міністерстві вважають недоцільним, оскільки її використання задовольняє потреби підприємств щодо обліку робочого часу водія, обліку витрат та списання пального, проте цю форму слід оптимізувати (Лист Мінінфраструктури від 20.11.2012 р. №25/3717-12).
Позиція ДФСУ
Податківці також підтверджують, що чинне законодавство не передбачає типової форми бланка дорожнього листа легкового автомобіля. Тому радять використовувати зручну для обліку форму первинного документа. Її необхідно затвердити наказом про облікову політику підприємства. Документ має містити всі ознаки первинного. У ньому мають бути відомості про господарську операцію та підтвердження її здійснення (листи ДФС від 09.06.2015 р. №1999/6/99-99-19-01-01-15 та від 02.11.2015 р. №23178/6/99-99-19-02-02-15).