• Посилання скопійовано

ДПС нагадує: старі ЕЦП діють лише до 7 листопада 2020 року!

Якщо платником було отримано електронний підпис до 07.11.2018 р., то такий ЕЦП припиняє свою дію 07.11.2020 р.

ДПС нагадує: старі ЕЦП діють лише до 7 листопада 2020 року!

ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що 07.11.2018 набув чинності оновлений Закон України від 05.10.2017 р. №2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон №2155), який ввів поняття нового, більш захищеного електронного підпису – кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) та скасував поняття електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП).

Законом №2155 було введено поступовий перехід на КЕП. Згідно із ч. 5 розділу VII Закону №2155 платники податків мали можливість повноцінно використовувати ЕЦП протягом двох років з моменту набуття чинності нових норм та замінити ЕЦП на КЕП у зручний для себе час, щоб з 07.11.2020 і у подальшому підписувати електронні документи і звітність.

Якщо платником було отримано електронний підпис до 07.11.2018, то такий ЕЦП припиняє свою дію 07.11.2020. У цьому випадку необхідно отримати актуальний КЕП, звернувшись до надавача електронних довірчих послуг.

Якщо отримано електронний підпис після 07.11.2018, то необхідно впевнитися у тому, що це КЕП, щоб і надалі комфортно продовжувати свою роботу після 07.11.2020.

Оскільки КЕП є електронним файлом, для його зберігання потрібен фізичний носій. Відповідно до норм Закону №2155 такий носій має назву «засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки», який є:

  • звичайним пристроєм, на якому створюється та зберігається КЕП (будь-який флеш-накопичувач, жорсткий диск комп’ютера тощо), згідно з п. 17 ч. 1 ст. 1 Закону №2155 він називається простим засобом КЕП;
  • пристрій із вбудованими апаратно-програмними засобами, що забезпечують захист записаних на ньому даних від несанкціонованого доступу, копіювання чи ознайомлення з параметрами особистого ключа. Даний пристрій є захищеним носієм особистих ключів та відповідає умовам п. 2 Порядку використання електронних довірчих послуг, затвердженого постановою КМУ від 19.09.2018 р. №749. Прикладом такого носія є токен.

В якому вигляді має зберігатися КЕП, залежить від виду діяльності суб’єкта господарювання.

Так, згідно з вимогами абз. 2 ч. 2 ст. 17 Закону №2155, з 07.11.2020 зберігати КЕП на захищених носіях особистих ключів (токенах) зобов’язані наступні суб’єкти:

  • представники органів державної влади;
  • представники органів місцевого самоврядування;
  • працівників державних установ, підприємств, організацій;
  • нотаріуси;
  • державні реєстратори та суб’єкти, що виконують їхні обов’язки згідно з уповноваженням держави.

Мінцифри розповіло про чинність раніше виданих електронних підписів після 7 листопада. Про це можна прочитати тут.

***

Читайте також: З 7 листопада «старі» ЕЦП не будуть працювати, можна використовувати тільки КЕП

Джерело: ДПС у Дніпропетровській області

Рубрика: Облік та звітність/Автоматизація

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Автоматизація»