• Посилання скопійовано

Мінінфраструктури про коефіцієнти коригування норм витрат палива

Мінінфраструктури вважає обов'язковим застосування Норм витрат палива і мастильних матеріалів при визначенні собівартості перевезень, цін та тарифів на товари і послуги

Мінінфраструктури про коефіцієнти коригування норм витрат палива

Мінінфраструктури у листі від 03.02.2015 р. №1186/25/10-15* нагадує, що наказом Мінтрансу від 10.02.1998 р. №43 затверджені Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті (далі - Норми).            

 Норми застосовуються на практиці з метою оподаткування послуг автомобільного транспорту, прозорого та обґрунтованого обліку фактичних витрат паливо-мастильних матеріалів для визначення об'єкта оподаткування, а також встановлення економічно обґрунтованих цін та тарифів на послуги автомобільного транспорту.    

Мінінфраструктури вважає обов'язковим застосування Норм при визначенні собівартості перевезень, цін та тарифів на товари і послуги, що забезпечує дотримання антимонопольного законодавства, виключення можливості антиконкурентних узгоджених дій суб'єктами господарювання, прозоре оподаткування.        

Перелік техніки, на яку встановлюються норми витрати палива, визначено пунктом 1.11 розділу 1 Норм.

Відповідно до пп. 3.5.1 Норм всі цифрові значення коригуючих коефіцієнтів (у тому числі значення відсотків встановлення норм на роботу обладнання та значення норм додаткового споживання тощо), наведено з прийменником "до", слід розуміти як такі, що можуть застосовуватися включно.    

Відповідно до п. 3.1.10 Міністерство дозволяє збільшити витрати палива для автомобілів, що експлуатуються:

  • більше 5 років із загальним пробігом понад 100 тис. км - до 3%;
  • більше 8 років або із загальним пробігом понад 150 тис. км - до 5%;
  • більше 11 років або із загальним пробігом понад 250 тис. км - до 7%;
  • більше 14 років або із загальним пробігом понад 400 тис. км - до 9%.

Використання цих коригуючих коефіцієнтів не є рекомендованим, але його використання є цілком правомірним за умов, викладених у примітці до пп. 3.1.10.

Передбачається, що суб'єкт господарювання відстежує зміни показників паливної економічності автомобілів у процесі експлуатації та використовує коефіцієнт, передбачений підпунктом 3.1.10, не за замовчуванням і у повному обсязі за настанням певного віку або пробігу, а в разі підтвердження такої необхідності, диференційовано по парку.

При цьому в Нормах акцентовано увагу на автомобілі виробництва останніх років, які за конструкцією відповідають жорстким екологічним вимогам та можуть бути менш чутливими за показниками паливної економічності до терміну експлуатації/загального пробігу.        

Документальне підтвердження необхідності (обґрунтованості) використання коригуючих коефіцієнтів здійснюється підприємствами відповідно до пункту 3.5 розділу 3 Норм. Підприємство може робити це як самостійно, шляхом призначення уповноваженої особи, так і з залученням станції технічного огляду, де обслуговується автомобіль. У разі підтвердження обґрунтованості застосування будь-якого відповідного фактичним потребам коригуючого коефіцієнта, у тому числі його максимально допустимого значення згідно з пп. 3.1.10 відповідно до встановлених умов щодо періоду експлуатації та загального пробігу, є правомірним.       

Врахування кліматичних та інших умов експлуатації здійснюється за будь-яким варіантом, передбаченим Нормами, з урахуванням положень пункту 3.5 розділу 3 Норм.

* Хоча лист датований ще початком 2015 року, його текст з'явився лише тепер.

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: Міністерство інфраструктури

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Облік окремих операцій»

  • Форма ТТН: ключові особливості заповнення!
    Які основні функції ТТН? Що таке ТТН? Яка структура товарно-транспортної накладної та які особливості її заповнення? Відповіді на ці та інші запитання – у новині
    19.02.20253562
  • Внесено зміни до НП(С)БО 1 та НП(С)БО 25
    Зокрема, термін «національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку» приведено у відповідність до Закону про бухоблік та уточнено визначення собівартості реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг) мікропідприємствами
    11.02.20253 536
  • Втратили первинку на території бойових дій під час ВС: що робити?
    Податківці підкреслили, що у разі втрати або неможливості вивезення первинки з територій, де ведуться бойові дії, платник податків має право подати до ДПС повідомлення про неможливість вивезення/втрату первинки
    06.02.2025137
  • Огляд судової практики щодо застосування ТТН
    У цій статті розглянемо актуальну судову практику, пов’язану із застосуванням товарно-транспортних накладних (ТТН). Наприклад, в одному з випадків, під час перевірки ДПС не визнала податковий кредит платника ПДВ, а отже, донарахувала ПДВ і штрафи
    03.02.2025619
  • Як заповнювати нову форму ТТН: детальна інструкція від Мінрозвитку
    Мінрозвитку наголосило, що основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, яка містить всі обов'язкові реквізити та затверджена у додатку 7 до Правил №363. Але текстовий опис полів нової форми можна не відображати у повному обсязі
    23.01.202513 57924