24 грудня у ВРУ зареєстровано урядовий проєкт Закону №6465 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України щодо обліку спирту етилового денатурованого та продукції хімічного і технічного призначення".
Його метою є забезпечення сприятливих умов для виробництва спирту етилового денатурованого, біоетанолу, продукції хімічного і технічного призначення, у тому числі дезінфікуючих засобів, парфумерно-косметичної продукції, у виробництві яких використовують спирт етиловий денатурований, а також оцту з харчової сировини, який виробляється зі спирту етилового неденатурованого, що сприятиме розвитку спиртової галузі та суміжних галузей.
Що пропонується?
1) У статті 128-1 ПКУ передбачити застосування штрафних санкцій за відсутність наявності та/або реєстрації масових витратомірів в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального;
2) узгодити частини першу та другу статті 214 ПКУ та статтю 13 Закону №81 щодо затвердження норм втрат і виходу підакцизної продукції, передбачивши, що:
- норми виробничих втрат і виходу спирту етилового, у тому числі біоетанолу, спирту коньячного, плодового, зернового дистиляту та інших спиртових дистилятів, норми втрат спирту та норми втрат і виходу готової продукції під час виробництва алкогольних напоїв затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного розвитку;
- норми втрат і виходу тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, затверджуються Кабінетом Міністрів України;
у зв’язку з цим доповнити статтю 13 Закону №481 новим положенням щодо затвердження центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного розвитку, вимог до обліку, зберігання, відпуску, приймання і транспортування спирту етилового та норм втрат спирту етилового при зберіганні та транспортуванні залізничним, водним і автомобільним транспортом;
3) викласти пп. 229.1.8 ПКУ у новій редакції, яка передбачає, що суб’єкти господарювання, які використовують спирт етиловий для виробництва продукції, визначеної у підпунктах «д»-«ж» пп. 229.1.1 ПКУ, зобов’язані, зокрема:
- обладнати кожне місце отримання та місце відпуску у виробництво спирту етилового неденатурованого витратомірами-лічильниками обсягу виробленого спирту етилового, зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового;
- обладнати кожне місце отримання та місце відпуску у виробництво спирту етилового денатурованого масовими витратомірами, зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового;
- обладнати кожне місце відпуску продукції, для виробництва якої використовується отриманий спирт етиловий, масовими витратомірами, зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового, або засобами обліку виробленої продукції;
- погодити технологічну схему встановлення зареєстрованих витратомірів-лічильників спирту етилового та/або зареєстрованих масових витратомірів з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, шляхом надсилання засобами електронного зв’язку до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який надає рішення про погодження або відмову у її погоджені у разі невідповідності вимогам, встановленим підпунктами «а», «б», «в» частини другої підпункту 229.1.8 пункту 229.1 цієї статті, не пізніше 10 робочих днів, за днем її отримання;
- подавати довідку про цільове використання спирту етилового у перерахунку на 100-відсотковий спирт етиловий при погашенні податкового векселя;
- щоденно формувати та подавати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, дані про добовий фактичний обсяг отриманого та відпущеного у виробництво спирту етилового;
- подавати податковим органам дані про добовий фактичний обсяг отриманого та відпущеного у виробництво спирту етилового електронними засобами зв’язку;
4) встановити заборону отримання та відпуску спирту етилового у виробництво продукції з його використанням без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників спирту етилового або масових витратомірів, без погодженої технологічної схеми встановлення зареєстрованих витратомірів-лічильників спирту етилового або масових витратомірів з податковими органами, а також через кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, на якому вийшов з ладу або відсутній витратомір-лічильник спирту етилового або масовий витратомір.
5) узгодити пп. 229.1.15 ПКУ із Законом України «Про альтернативні види палива», виклавши його у новій редакції: «229.1.15. На акцизних складах, на яких здійснюється виробництво біоетанолу, забороняється зберігання та реалізація біоетанолу без денатурації його бензином (1-10 відсотків) або етил-трет-бутиловим етером, вміст якого відповідає нормативним документам, за виключенням біоетанолу, який експортується, вимоги до денатурації якого визначаються умовами укладених зовнішньоекономічних договорів».
6) внести зміни до статті 230 ПКУ шляхом уточнень положень щодо вимог до акцизних складів, на яких виробляється спирт етиловий, у тому числі біоетанол, зокрема:
- щодо обладнання акцизних складів на кожному місці отримання та відпуску спирту етилового денатурованого та/або біоетанолу, розташованому на акцизному складі, масовими витратомірами, що призначені для безперервного вимірювання, запам’ятовування, фіксування та відображення в електронному вигляді даних про обсяг отримання або відпуску спирту етилового денатурованого та біоетанолу у кілограмах (далі – масовий витратомір), зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового;
- обов’язкової реєстрації усіх розташованих на акцизних складах витратомірів-лічильників спирту етилового та масових витратомірів у розрізі акцизних складів – в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового та реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового;
- обов’язкового погодження технологічної схеми встановлення зареєстрованих витратомірів-лічильників спирту етилового та/або масових витратомірів з податковими органами шляхом надсилання засобами електронного зв’язку до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який надає погодження або відмову у її погодженні.
7) внести зміни до статті 8 Закону «Про альтернативні види палива», а саме:
- заборонити зберігання і транспортування біоетанолу без його денатурації від 1–10 відсотків бензину, а у разі використання біоетанолу на виготовлення етил-трет-бутилового етеру (ЕТБЕ) – без денатурації ЕТБЕ, вміст якого відповідає вимогам нормативних документів;
- передбачити, що вимоги до денатурації біоетанолу, який експортується, визначаються умовами укладених зовнішньоекономічних договорів;
- дозволити зберігання і транспортування біоетанолу згідно з вимогами до денатурації, визначеними умовами укладених зовнішньоекономічних договорів.
У разі прийняття цей Закон набере чинності з 1 липня 2022 року.