• Посилання скопійовано

Заява щодо реєстрації громадського формування без статусу ЮО (форма 6): інструкція із заповнення та подання

Перед створенням громадського формування без статусу юридичної особи слід ознайомитись з особливостями заповнення реєстраційної форми №6. У статті читайте алгоритм дій із зразками та нюансами: для громадського об'єднання, політичної партії і третейського суду

Заява щодо реєстрації громадського формування без статусу ЮО (форма 6): інструкція із заповнення та подання
  • Бланк Заяви щодо державної реєстрації громадського формування без статусу юридичної особи (форми 6), правила її подання, а також іншу корисну інформацію дивіться на нашому сайті за посиланням.

  • Форму Заяви щодо державної реєстрації громадського формування без статусу юридичної особи (форми 6) затверджено наказом Мін'юсту від 18.11.2016 №3268/5 (в редакції наказу від 26.08.2024 №2518/5).

  • Ще більше бланків звітності, договорів, типових форм, заяв і первинних документів (усього понад 900 бланків та типових форм) ви знайдете на нашому сайті у розділі бланків.

  • Всі новини від редакції «Дебет-Кредит» про реєстраційні дії дивіться за посиланням.

Відразу зазначимо, що Заява (форма 6) подається лише у двох випадках:

  1. державна реєстрація створення громадського формування (ГФ) без статусу юрособи;
  2. державна реєстрація змін до відомостей про вже зареєстроване ГФ без статусу юрособи.

Важливо також звернути увагу на те, що Заява (форма 6) призначена для державної реєстрації новоутвореного суб’єкта або змін про нього в ЄДР таких суб’єктів, як:

  1. Громадське об'єднання;
  2. Структурне утворення політичної партії;
  3. Постійно діючий третейський суд.

 

Хто подає Заяву (форму 6)?

Заявником та особою, яка подає документи для реєстрації громадської організації без статусу юрособи, є:

  • засновник (засновники) або уповноважена ними особа;
  • особа, уповноважена рішенням про створення громадського формування, що не має статусу юридичної особи.

При цьому слід врахувати, що відомості про керівника громадського формування вносяться до ЄДР та вказуються у реєстраційній формі 6, і все ж він не може виступати заявником як керівник ГФ. Втім, такий керівник може виступати уповноваженою особою, призначеною або засновником, або рішенням про створення громадського формування. 

Зверніть увагу! Для реєстрації громадського формування, що немає статусу юрособи, нотаріальна довіреність може бути видана безпосередньо засновником будь-якому представнику, про якого не зазначено у рішенні про створення громадського формування без статусу юрособи. Якщо реєстраційна заява подається особисто особою, уповноваженою рішенням про створення громадського формування, що не має статусу юрособи, – нотаріальна довіреність не потрібна.

У довіреності встановлюється обсяг повноважень такої особи. Дійсність довіреності, нотаріально посвідченої відповідно до законодавства України, перевіряється за допомогою Єдиного реєстру довіреностей.

 

Куди подають Заяву (форму 6)?

Державна реєстрація громадських формувань, що не мають статусу юрособи, на підставі документів, поданих у паперовій формі, проводиться в межах АР Крим, області, міст Києва та Севастополя за місцезнаходженням такого громадського формування, що не має статусу юрособи. (абз перший ч. 2 ст. 4 Закону №755).

Документи для реєстрації громадської організації, що не має статусу юрособи, подаються:

  • до відповідних управлінь юстиції за місцезнаходженням організації (контакти можна знайти за посиланням);
  • до місцевих центрів надання адміністративних послуг.

Суб’єктом державної реєстрації є територіальні органи Мінюсту в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Звертаємо увагу, що відповідно до пп. 1 п. 1 наказу Мін'юсту від 09.06.2023 №2179/5 державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, місцезнаходженням яких є Автономна Республіка Крим, Донецька, Запорізька, Луганська, Миколаївська, Харківська, Херсонська області, місто Севастополь, проводиться незалежно від місцезнаходження юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи. Водночас, найімовірніше, це лише на період дії воєнного стану, тому варто отримати консультацію у реєстратора перед поданням документів на реєстрацію.

Аналогічно подаються і Заяви (форми 6) про зміни до реєстраційних даних ГФ.

Щодо можливості подання заяви в електронній формі (ч. 3 ст. 14 Закону №755), то наразі доступ до порталу електронних послуг «Онлайн будинок юстиції» не доступний.

Зауважимо, що відомості, що містяться в ЄДР, використовуються для ідентифікації громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, у т.ч. під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах (ч. 4 ст. 10 Закону №755).

 

Які документи слід подати для реєстрації ГФ без статусу юрособи

Для реєстрації ГФ, що не має статусу юрособи, подаються такі документи:

  1. власне Заява про державну реєстрацію громадського формування, що не має статусу юридичної особи (форма 6);
  2. примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення про утворення громадського формування.

Структура Заяви (форми 6)

Заява зараз складається із трьох сторінок (раніше їх було вдвічі більше).

Подивимося, що треба зазначати на кожній такій сторінці.

 

Алгоритм заповнення Заяви (форми 6) при реєстрації громадського об'єднання (фонду)

Сторінка 1.

На початку зазначаємо вид реєстраційної дії. Для реєстрації ГФ – проставляємо позначку в полі про реєстрацію створення громадського формування. А поля про зміни відомостей про ГФ не заповнюємо. 

Далі на сторінці 1 слід вказати назву ГФ – український варіант найменування та іноземною мовою. Наведемо приклад у Зразку 1.

Зразок 1.

Як вказується у Заяві назва ГФ

Нагадаємо, що вимоги до написання найменування громадського формування, що не має статусу юридичної особи, крім організації профспілки, затв. Наказом Мін'юсту від 05.03.2012 №368/5.

Також на сторінці 1 слід вказати інформацію про місцезнаходження громадського об'єднання, яке реєструється без статусу юрособи (див. Зразок 2).

Зразок 2.

Як вказується у Заяві адреса ГФ

Сторінка 2.

На цій сторінці наводиться інформація про керівництво ГФ.

За приписами ч. 6 ст. 9 Закону №4572 керувати ГФ може особа:

  • обрана керівником,
  • обрана до складу керівного органу громадського об'єднання.

Водночас на цій сторінці Заяви треба показати відомості про особу, яка має повноваження представляти інтереси ГФ перед держреєстратором тощо.

У разі якщо осіб, які є членами керівного органу або уповноваженими представляти громадське формування без додаткового уповноваження, більше ніж одна, заповнюється відповідна кількість сторінок 2 Заяви.

При цьому в полі «Керівник/член керівного органу/особа, уповноважена представляти громадське об’єднання без додаткового уповноваження» проставляється відповідно символ та число «№1», «№2» і т.д., зокрема «Керівник/член керівного органу/особа, уповноважена представляти громадське формування без додаткового уповноваження: №1».

Офіційно право представляти громадське формування для здійснення реєстраційних дій має або особа, яка це робить за трудовими обов’язками (керівник або член керівного органу), або інша особа, уповноважена представляти громадське формування, за наявності її особистої згоди.

Але тут ми наводимо інформацію саме про керівництво – зокрема посаду (для керівника/члена керівного органу) і дату призначення на цю посаду. Також зазначаємо ПІБ, паспортні дані та іншу інформацію (див. Зразок 3).

Зразок 3.

Як у Заяві навести дані про керівника/уповноважену особу

За потреби можна обрати та вказати обмеження щодо обсягу повноважень керівництва. Наприклад, обмеження щодо укладення правочинів/договорів (див. Зразок 4).

Зразок 4.

Зазначаємо в Заяві обмеження директора

Наприкінці сторінки 2 має бути зазначена інформацію для здійснення зв’язку з громадським формуванням, а саме:

  • номер телефону,
  • адреса електронної пошти,
  • адреса сторінки в мережі Інтернет (за бажанням).

Сторінка 3.

Починаємо наводити інформацію, як і для чого було створено ГФ, залежно від того, про кого подається реєстраційна заява.

На початку сторінки 3 наводиться інформація про вид установчого документа громадського об’єднання, а також про мету діяльності громадського об’єднання.

Зверніть увагу!

Щодо політичної партії зазначаються: 

  • інформація про саму партію (код ЄДРПОУ та назва), 
  • вид структурного утворення,
  • територія, на якій діє структурне утворення, 
  • дата та номер рішення про створення структурного утворення. 

Щодо третейського суду зазначаються:

  • код ЄДРПОУ та найменування юрособи-засновника, 
  • дата затвердження положення, регламенту третейського суду. 

Там же, на сторінці 3, наводиться інформація про заявника, який подає Заяву (див. Зразки 5 та 6).

Зразок 5.

Зазначаємо в Заяві, хто її подає (дані паспорта-книжечки)

Зразок 6.

Заповнення інформації про заявника – для ID-картки

Наприкінці Заяви наводиться рядок, у якому проставляється помітка із проханнями надати виписку з ЄДР про здійснену реєстраційну дію. Вона може надаватися у паперовій формі як особисто заявнику, так і надсилатися поштовим відправленням.

Алгоритм заповнення Заяви (форми 6) про внесення змін до відомостей щодо ГФ

Така Заява заповнюється аналогічно реєстраційній Заяві, але з урахуванням певних особливостей.

Сторінка 1.

На цій сторінці інформацію наводимо так само, як і в Заяві про реєстрацію створення ГФ, але проставляємо помітку, що реєстраційна дія – це реєстрація змін до відомостей про громадське формування. І далі вказуємо вид таких змін та до якого саме ГФ вони вносяться (див. Зразок 7).

Зразок 7.

Вибір змін про ГФ, які треба зареєструвати

Може обиратися одна або декілька змін. Відомості про вид та найменування громадського формування заповнюються незалежно від обраних змін. Для відображення змін необхідно заповнити поля заяви щодо відомостей, що зазнали змін, з урахуванням таких змін, тобто актуальні відомості, що мають бути відображені в ЄДР.

У разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування слід обирати відповідні зміни залежно від суб’єкта реєстрації.

Сторінка 2.

Ця сторінка заповнюється в разі змін відомостей про керівника, члена керівного органу ГФ. Треба додати нову особу? Або виключити ту, про яку було заявлено раніше? Або у заявленої раніше особи змінилися відомості, які раніше були зазначені в Заяві (формі 6)? Ставимо позначку у відповідному полі на початку сторінки 3 та наводимо відповідну інформацію.

Наприклад:

Треба змінити керівника – позначаємо це у відповідному полі та наводимо інформацію про нового керівника;

Треба змінити відомості про керівника – позначаємо про це у відповідному полі та наводимо повну інформацію про керівника з новими даними включно.

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Звітність»